/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
BMW
Fra : Hanne og Hans


Dato : 27-10-03 13:59

Jeg har kik på en BMW 80 G/S. Er der noget specielt man skal være på vagt
overfor.
VH
Hans



 
 
Edvard Korsbæk (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 27-10-03 14:57

Bokser BMW'er holder længe og godt, men :

Ventilerne skal skiftes ved ca. 100.000 km. Ventilhovedet har det med at
brække af.
Gearkassen holder 150.000 km eller så. Og er forbandet kostbar. Selv om en
BMW har et 'Klonk' når den skifter skal den skifte ordentligt, og den må
overhovedet ikke springe ud af gear under nogen omstændigheder.
Priserne er høje på BMW, også fordi der forlanges et 100% look. Hvis lakken
er mat og motoren bærer præg af at have været udendøre længe skal prisen
være derefter.
Bagtøjet har også en given levetid - Og er dyr! Kig efter slip i baghjulet
når motoren står i gear.
Men ellers er de pokkers pålidelige, nemme at arbejde med og kører ganske
dejligt.

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998
"Hanne og Hans" <urd@spam.oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9d1684$0$45322$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har kik på en BMW 80 G/S. Er der noget specielt man skal være på vagt
> overfor.
> VH
> Hans
>
>



Ib Jakobsen (27-10-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 27-10-03 17:10

"Edvard Korsbæk" wrote:

> Bokser BMW'er holder længe og godt, men :
>
> Ventilerne skal skiftes ved ca. 100.000 km. Ventilhovedet har det med at
> brække af.

Det er heldigvis TWR ventiler, som kan leveres af Carl Christensen A/S til en
fornuftig penge. Vistnok under kr.1000 for alle fire.

> Gearkassen holder 150.000 km eller så.

Hvad sker der egentlig?. På mine Bmw'er har jeg lige skildt gearkasserne ad.
For en sikkerheds skyld. Her har det været lejer der var slidt igennem på
løbebanerne. Også selv om det ikke kunne høres.

> Og er forbandet kostbar. Selv om en
> BMW har et 'Klonk' når den skifter skal den skifte ordentligt, og den må
> overhovedet ikke springe ud af gear under nogen omstændigheder.

Så er det lige man smider det her link:
http://home14.inet.tele.dk/senator/bmwfun.htm

> Bagtøjet har også en given levetid - Og er dyr! Kig efter slip i baghjulet
> når motoren står i gear.

For et par år siden ville jeg geare lidt om. Hørte på en sprit ny og komplet
klump. Den kostede kr 5.800, og et løst kron/spidshjul kr.2.500. Det kunne
umiddelbart lyde dyrt. Men sammenlignet med hvad man hører kæder koster her i
gruppen, så er det vel ikke så stor en post.

> Men ellers er de pokkers pålidelige, nemme at arbejde med og kører ganske
> dejligt.

Helt sikkert.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Edvard Korsbæk (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 28-10-03 06:22

> http://home14.inet.tele.dk/senator/bmwfun.htm
[Snip]
Ja, det er en klassiker. Har du også "The secret life of the Panther"?

Hvad sker der egentlig?. På mine Bmw'er har jeg lige skilt gearkasserne ad.
For en sikkerheds skyld. Her har det været lejer der var slidt igennem på
løbebanerne. Også selv om det ikke kunne høres.
[snip]

Så kører tandhjulene ikke ordentligt efter et stykke tid, og ruller ikke mod
hinanden som de skal. Det æder overfladehærdningen på samtlige 8/10 gearhjul
i løbet af forholdsvist kort tid, og så begynder gearkassen at lyde sjovt
med brækkede tænder mm. Og en stillestående gearkasse med alt over 10 kmt er
begrænset morsom.

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998



Ib Jakobsen (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-10-03 07:27

"Edvard Korsbæk" wrote:

> Ja, det er en klassiker. Har du også "The secret life of the Panther"?

Nej, desværre. Hvad er det.

> Så kører tandhjulene ikke ordentligt efter et stykke tid, og ruller ikke mod
> hinanden som de skal. Det æder overfladehærdningen på samtlige 8/10 gearhjul
> i løbet af forholdsvist kort tid, og så begynder gearkassen at lyde sjovt
> med brækkede tænder mm.

Det var også lige hvad jeg regnede med. Så ideen med et servicecheck kan helt
sikkert betale sig.

> Og en stillestående gearkasse med alt over 10 kmt er begrænset morsom.

Min tidligere R80 var begyndt at springe ud af 2.gear efter den var udlånt til
en bakendt. Så jeg skildte gearkassen ad igen. Skiftegaflerne blev kontrolleret
med en maskinvinkel. Her blev det afsløret at man havde været lidt hård ved
skift til 2.gear. Den var let at rette, og med en lille tilpasset slibesten i en
ligesliber blev klokoblingerne frisket op.

--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Edvard Korsbæk (28-10-2003)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 28-10-03 09:11

> Ja, det er en klassiker. Har du også "The secret life of the Panther"?

Nej, desværre. Hvad er det.
[SNIP]

Panther M 100 og M 120 havde en meget smal 600 og 650 ccm cylinder med et
ret stort topstykke. Cylinderen står i en vinkel på ca 30 grader fra lodret
fremad (Slooper).

Prøv at forestille dig en BMW med meget fladt forhjul og en Panther med
forhjulet på sadlen bagfra....

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998
"



Ib Jakobsen (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 29-10-03 19:21

"Edvard Korsbæk" wrote:

> > Ja, det er en klassiker. Har du også "The secret life of the Panther"?
>
> Nej, desværre. Hvad er det.
> [SNIP]
>
> Panther M 100 og M 120 havde en meget smal 600 og 650 ccm cylinder med et
> ret stort topstykke. Cylinderen står i en vinkel på ca 30 grader fra lodret
> fremad (Slooper).
>
> Prøv at forestille dig en BMW med meget fladt forhjul og en Panther med
> forhjulet på sadlen bagfra....

Nå, sådan en Panther. Den kender jeg godt. Jeg troede det var noget tegneserie,
som den jeg smed linket til.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408615
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste