Forelsket i SRX ØV ØV ØV
Fra : Morten Juel

Dato : 13-04-01 15:00

Nej nu må de MC revy'er UD **knækker sin CD**
Efter Armands indlæg med GSXR250, tænkte jeg på om der var nogle motor der
kunne kom i min seca, altså med mere spark i
Nå, men i min søgning fandt jeg en Yamaha SRX6 fra 87 ØJ den er fræk, er der
nogle der har prøvet sådan en fætter ?? brugt priserne er HELT hen i
vejeret, så som 38.000,-

Er der nogle der kender den ? er den fed, eller er det kun i udseende ?

Mvh
Morten

Fra : Morten Juel

Dato : 13-04-01 16:26

Taget fra danmark.dk:

Motorcykler
For motorcykler er de første 7.000 kr. afgiftsfri, mens der betales 105% af
beløbet op til 12.700 kr. og 180% af resten. Den afgiftspligtige værdi er
køretøjets købspris inkl. moms, men ekskl. registreringsafgift
(standardpris).

Dvs hvis jeg køber en SRX6 i Tyskland til 2.500DM som jo er ca 9.539,25DKR
så skal jeg kun betale afgift af de 2.539,25kr eller hvad ?

så kan man jo hente sådan en hjem og sætte plader på for ca 12.205,46DKR
!!!!
Kan det virkelig passe eller er jeg bare ELENDIG med en lommeregner i hånden
?

Mvh
Morten

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-04-01 16:39

On Fri, 13 Apr 2001 17:26:13 +0200, "Morten Juel"
<mp@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Kan det virkelig passe eller er jeg bare ELENDIG med en lommeregner i hånden

Nej,det kan det ikke,de regler du citerer gælder kun for fabriknye
cykler,for ældre cykler er der en gradueret skala.Jeg har ikke tallene
for 2001,men i 2000 var de nogenlunde som følger :

Ikke over 1 år: 105 pct. af 5.400-9.900 kr. og 180 pct. af resten.

1-2 år: 105 pct. af 4.700-8.500 kr. og 180 pct. af resten.

2-3 år: 105 pct. af 3.900-7.000 kr. og 180 pct. af resten.

3-4 år: 105 pct. af 3.100-5.600 kr. og 180 pct. af resten.

4-5 år. 105 pct. af 2.300-4.100 kr. og 180 pct. af resten.

5-6 år. 105 pct. af 1.500-2.700 kr. og 180 pct. af resten.

Over 6 år. 105 pct. af 700-1.200 kr. og 180 pct. af resten.

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Morten Juel

Dato : 13-04-01 17:01

OK michael tak for det...
Så prøver jeg denne metode ser dette så helt forkert ud ?

En XJ900 fra 83 til 1800DM det er 6.868,26DKR
de første 700kr er fredet.
fra 700 til 1200. 105 % det bliver _525Kr_
fra 1200 til 6868,26 er det 180 % og det er _10.202Kr_
Altså kommer den ialt med afgift til at koste: 6868Kr + 525Kr + 10.202Kr =
__17.595DKr__ !!

Er det rigtigt ? fordi så sælger jeg sq secaen og køber tysk !
men passer det med at det er min købspris det går efter ?

Mvh
Morten

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-04-01 17:10

On Fri, 13 Apr 2001 18:00:45 +0200, "Morten Juel"
<mp@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Er det rigtigt ? fordi så sælger jeg sq secaen og køber tysk !

I princippet rigtigt men.......!!

>men passer det med at det er min købspris det går efter ?

Nej,det gør det nemlig ikke,men derimod cyklens såkaldte
"afgiftspligtige værdi" som T&S fastsætter suverænt og denne har ikke
nødvendigvis nogen relation til det du har givet.Logisk nok egentlig
,for ellers kunne jeg forestille mig nogle kreative slutsedler .

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Morten Juel

Dato : 13-04-01 17:14

> I princippet rigtigt men.......!!
Lorte men

> [...]
> nødvendigvis nogen relation til det du har givet.Logisk nok egentlig
> ,for ellers kunne jeg forestille mig nogle kreative slutsedler .
Hehe det tænkte jeg også på
DVS det er TS man skal snakke med, det vil jeg da så gøre på tirsdag
Så jeg kan finde ud af om jeg skal beholde secaen

Mvh
Morten

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-04-01 17:27

On Fri, 13 Apr 2001 18:14:13 +0200, "Morten Juel"
<mp@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Så jeg kan finde ud af om jeg skal beholde secaen

Ak ja,the facts of life - is sure death ,den cykel der sidste år
var ens kæreste eje,er nu pludselig alt-alt for lille.

Men lad være med at købe en gammel udslidt ½-mill. kubikker bare for
at få noget større og hurtigere,en naturlig udvikling ville vel være
en 600'er og når du så om nogle år har nået at prøve Millen,vil du
måske indse at det bedste faktisk _er_ en 400'er ,du skal bare skifte
den ud med en anden ....

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Morten Juel

Dato : 13-04-01 17:41

> [...]
> en 600'er og når du så om nogle år har nået at prøve Millen,vil du
> måske indse at det bedste faktisk _er_ en 400'er ,du skal bare skifte

hehe jamen når min pige kommer bag på så er de 46Hk ikke noget at råbe hurra
for ;o( så sker der ikke rigtigt det store ;o(

Mvh
Morten

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-04-01 17:42

On Fri, 13 Apr 2001 18:41:03 +0200, "Morten Juel"
<mp@mail1.stofanet.dk> wrote:

>hehe jamen når min pige kommer bag på så er de 46Hk ikke noget at råbe hurra
>for ;o( så sker der ikke rigtigt det store ;o(

Så er løsningen vist ikke en anden cykel, men en anden kæreste,der er
lidt mere aktiv

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Morten Juel

Dato : 13-04-01 17:45

> Så er løsningen vist ikke en anden cykel, men en anden kæreste,der er
> lidt mere aktiv
Hehe Rofl hun vejer sq kun 50kg.. hun er på starchild.dk )
Så jow løsningen er vist en anden cykel

Mvh
Morten

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-04-01 17:48

On Fri, 13 Apr 2001 18:45:27 +0200, "Morten Juel"
<mp@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hehe Rofl hun vejer sq kun 50kg.. hun er på starchild.dk )

Hmmm Morten nu kunne aktiv jo forstås på mere end en måde ,jeg
hader at have passagerer bagpå,men skal det være, skal det godtnok
være en pige... ).

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Morten Juel

Dato : 13-04-01 17:52

> Hmmm Morten nu kunne aktiv jo forstås på mere end en måde ,jeg
> hader at have passagerer bagpå,men skal det være, skal det godtnok
> være en pige... ).
hehe, jeg vil også helst køre alene men hvis vi skal nogle steder hen så
er det vores eneste transportmidel ;o(
du ved studerende og en madkasse holder ikke rigtigt !

mvh
Morten

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 14-04-01 14:53

Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in article
<9b7ass$4up$1@sunsite.dk>...
> hehe, jeg vil også helst køre alene men hvis vi skal nogle steder hen

> er det vores eneste transportmidel ;o(
> du ved studerende og en madkasse holder ikke rigtigt !

Arh hold da op... Det gælder da bare om at sætte sit mål lavt nok.
Jeg har givet 20K alt i alt for min madkasse (købspris 14K, rep 6K i
materialer). Så når den sikkert kasseres ved syn næste år har jeg haft bil
i lige knap 3 år for 20K. Det kan endda være jeg er så heldig at den kan
laves igen - så er der 2 år til næste syn igen... Hvad koster din Seca
dig...?

Men jeg vil da også hellere køre MC...

--
Mikkel

Fra : Armand

Dato : 13-04-01 19:31

> [...]
> en 600'er og når du så om nogle år har nået at prøve Millen,vil du
> måske indse at det bedste faktisk _er_ en 400'er ,du skal bare skifte

Enig omkring kubikracet!
Det er faktisk dér at jeg er havnet efter at have toppet med en 115 Hk's
900'er Ninja og nu har SV 650 som favorit-mål!!

Men jeg tror næppe at SRX'en er at regne for større og hurtigere end
400'er Seca'en. Ovenikøbet er der p.g.a. det mere poppede design sikkert
endda mindre plads bagpå SRX'en.

Indreg af egenimport:
Morten! Du er en af de faste brugere af gruppen - Har du virkelig endnu
ikke noteret dig huskereglen om ca. 60% af for tiden gældende brugtpris
i afgift!?
Det med at forhøre dig ved T&S uden at have modellens papirer i hånden,
kan du godt skyde en hvid pil efter; men ud fra dine egne 38.000,- kr's
oplysninger skal du regne med at det ender med næsten 23.000,- kr i
depositum
Tag ikke efterreguleringen in mente: Det er den variabel der skal ende
med at gøre købet alt fra "rimeligt" til "godt" :-/

[opslag]
Det ser ud til at man kan få en SRX'er i Tyskland for ca. et par tusinde
mark => 7 - 8.000,- kr!
Dertil lagt de estimerede 23.000,- i afgift = lige omkring 30.000,- kr
på gaden, hvilket som sådan er en meget god pris!?

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 13-04-01 19:53

> [...]
>
> Men jeg tror næppe at SRX'en er at regne for større og hurtigere end
> 400'er Seca'en. Ovenikøbet er der p.g.a. det mere poppede design sikkert
Ja, true, den har ikke flere kræfter, men er fræk at se på nå, men det
må blive når man har godt job + hus og vovse

> Indreg af egenimport:
> Morten! Du er en af de faste brugere af gruppen - Har du virkelig endnu
> ikke noteret dig huskereglen om ca. 60% af for tiden gældende brugtpris
> i afgift!?
Hmm det er faktisk ikke det store jeg har fulgt med i de debatter desværre,
men så har jeg jo dig

> [...]
> Tag ikke efterreguleringen in mente: Det er den variabel der skal ende
> med at gøre købet alt fra "rimeligt" til "godt" :-/
Ok ;o(

> [...]
> Dertil lagt de estimerede 23.000,- i afgift = lige omkring 30.000,- kr
> på gaden, hvilket som sådan er en meget god pris!?
Tjoo det er jo en del kilo billigere en herhjemme....
IHHHHH jeg ville bare gerne ha en lidt kraftigere cykel BILLIGT den skal
ikke være ny bare en 80 - 90 HK eller lign

Mvh
Morten **som jo nok må indse at han skal holde sig til det han har, og se at
få sat de to MTX'ere istand istedet ! **

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-04-01 19:51

On Fri, 13 Apr 2001 20:30:37 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Det er faktisk dér at jeg er havnet efter at have toppet med en 115 Hk's
>900'er Ninja og nu har SV 650 som favorit-mål!!

Jeg venter nok til Honda kommer med den 400 ccm V5'er med 100 heste og
130-140 kg,ventetiden kan nok bedst klares på en NC-35 .

Livet (mit) er for kort til store tunge havelåger .....

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....