Off-Roadræs i Finderup & Omegn
Fra : dots

Dato : 27-10-03 12:53

Starten gik lørdag formiddag fra Vejrumbro.
7 friske knallerter klar til ræs, koldt jow, men Frank havde lagt en rute,
så alle fik varmen i en fart. Et par hurtige stubmarker til at friske folket
op og så ind i noget skov, hvor stien ender med at vi skal passere en godt
mudret å.
Mer skov, med en masse op-og- nedkørsler og jeg der har haft "lidt"
skræntefobi siden jeg tiltede på crossbanen i Kolding... Det skal vist
kureres nu.
Der var en sjov lille skov, med et mylder af stier rundt og op/ned og jeg
blev hele tiden væk - holde lidt og lytte- ah, dér er de, og afsted går det
igen.
Ny skrænt, et par af de andre nedkørsler gik godt, men denne her - lang
stejl, tænker at det kan jeg ikke og hopper af for at gå ned med Honda. Hmm,
græsset var glat og Honda tung og den spænder næsten ben for mig så jeg
slipper dyret, som fortsætter ned i elegante saltoer.
Tid til at ræse til Finderup, vi aftaler lige at hvis nogen bliver _helt_væk
derude, skal de bare kigge efter solen og ræse i modsat retning, så ender
man på landevejen - på et tidspunkt..
Hæ, der var dælme meget vand derude denne gang, og Frank advarer os alle om
at "vandpytter" her, kan være _meget_ dybe! Og jeg erfarede hurtigt at de
også var meget glatte! Jeg ville passere en stor sø ude til siden, skøjt og
splat! så lå jeg der i mudderet. Pænt tyk is på. Næste gang var jeg mere
forsigtig.
Selv inde på skovstiene er der søer så store at vi må finde alternative veje
udenom. Et sted kommer vi med god fart, foran i mit spor kommer en uskyldigt
udseende vandpyt, ah den snupper jeg sg, SPLAT!! vandet står op i kaskader
og jeg er drivende våd på et slitsekund, hehe den snød mig vist
På de hurtige spor kan jeg ikke følge med drengene og er pludselig helt
alene.
Hvilket spor mon de kørte i, vi har været her før kan jeg se. Vælger et af
dem. Hmm den er vist helt gal den her, jeg slukker Hondaen og lytter. Der er
de sg, jeg kan høre dem et godt stykke væk, kører efter lyden og dér er de
heldigvis igen. Det er overskyet nu, ingen sol at kende retning efter, det
er ikke sjovt at blive helt væk herude....
Vi ælter rundt og leger herude et par timer, før det går mod en rar
bondemands mark, hvor der må ræses i græs og kolort, og den er frisk siger
bonden med et glad grin!
Men først skal vi lige derhen og på vejen skal der leges på skrænter-igen.
Holder oppe på kanten af en mindre nedkørsel, kuldekramper i venstre hånd -
må bare ned, selvom jeg dårligt kan holde fast i styret. Op igen af en
anden, stejlere skrænt, mister kontrollen på toppen og Honda blev til en
kratrydder - av.
Drengene ræser ude i bondens græs og kolort og Jes viser os hvordan dét skal
gøres. Der bliver gjort ihærdige forsøg på at hente ham, men han er flyvende
idag.
Til sidst vinder træthed og sult over lysten til mere ræs, og aftensmaden
trækker os til ØSSL's klubhus i Langå.
Næste dag går turen hjem til sjælland for Torben og mig.
Torben var med for første gang på sin TT350 og var godt brugt, glad og mæt
af oplevelser med off-rødderne.

Vi ses derude

- dots -
Honda CRM125 R
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=216

Fra : stefan hansen

Dato : 27-10-03 14:15

"dots" <dots@tdcøhadslpunktumdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Næste dag går turen hjem til sjælland for Torben og mig.
> Torben var med for første gang på sin TT350 og var godt brugt, glad og mæt

hej næste gang i ræser i viborg området må i da godt lige sige til. Det er
jo ikke så langt fra ålborg, og jeg kommer ind imellem forbi viborg pga
familie.
hilsen stefan XT-350

Fra : dots

Dato : 27-10-03 14:38

"stefan hansen" <shha02@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jo ikke så langt fra ålborg, og jeg kommer ind imellem forbi viborg pga

Hej Stefan
Du kan holde øje med os på www.dormck.com og på www.sumpscooterlaug.dk
Sker der noget oppe ved AAlborgklubben for tiden ? - længe siden jeg har
set nogen af dem deroppefra.
dots