Cobra samtale anlæg
Fra : Danni Karstensen

Dato : 25-10-03 15:19

Hej NG.

Jeg kunne godt tænke mig at snakke med mine venner når vi er ude og køre.
Derfor havde jeg tænkt mig at invistere i evt en cobra mt 700 eller 900.

Er der nogle der har erfaring med disse radioer eller har nogle andre
foreslag

evt ved hvor disse ting kan købes lidt billigere mvh Danni

Fra : Grunnet

Dato : 25-10-03 18:13

Danni Karstensen skrev:
> [...]
> foreslag
>
> evt ved hvor disse ting kan købes lidt billigere mvh Danni

Føtex / Bilka sælger MT700 for 699,- for 2 radioer..
Herudover skal du bruge 2 headsets til hjælmindbygning - de koster hos
T-Hansen ca. 400,00 pr. stk.
Disse kan dog købes billigere hos Louis (samme sæt som bruges til Alan
radioerne).
Vi bruger MT700 med headsets fra Louis og det virker fortræffeligt - vi
sidder dog på samme cykel, så jeg kan ikke fortælle om hvor langt de rækker.
Headsettet har en PTT-taste (push to talk). Det har den fordel frem for
stemmestyret opkald, at jeg kan sidde og synge/snakke med mig selv uden at
andre skal høre på det.
Radioerne stopper vi i brystlommen, kobler en ledning til hjelmen og en
ledning til PTT tasten. min PTT-taste sidder på styret og konens sidder på
venstre sidetaske.
MT700 har den fordel at de udover 8 standard-kanaler har 38 subkanaler,
altså 8 x 38 muligheder. Det med subkanalerne gør at du ikke får ret meget
støj ind fra andres radiosnak (vi har aldrig oplevet det endnu)
Vi har til gengæld prøvet at køre i kø gennem Vejle by på en ren kanal 5
uden subkanaler - Vi gør det aldrig mere, det lød som om alle børn i
nærheden havde en radio de skulle råbe i - konen var klar til at smide
hjælmen, selv om vi kørte, så jeg måtte holde ind til siden og skifte til en
subkanel, hvorefter vi slap for yderligere interference..

Hilsen Steen
GL500 SilverWing '84
steen.grunnet@(slet-dette)mail.dk
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere, men Intet om MC)

---

Fra : Anders SV650

Dato : 26-10-03 14:32

Hej Steen!!!

Jeg ville lige høre hva for et headset det er du mener, da der er flere hos
louis???

MVH
Anders Bentzen

Fra : Grunnet

Dato : 26-10-03 18:48

Anders SV650 skrev:
> Hej Steen!!!
>
> Jeg ville lige høre hva for et headset det er du mener, da der er
> flere hos louis???
>
> MVH
> Anders Bentzen

MHS 300

http://www.louis.de/_0008d5e5c579c6cfb3e29ff06731e14a1e/shop/shop_dispatch.p
hp?article_context=detail&grwgr=&wgr=160910&total=15&anzeige=0&page=1&back_u
rl=.%25252Fshop_dispatch.php%25253Farticle_context%25253Dsearch%252526grwgr%
25253D%252526wgr%25253D160910%252526page%25253D1&artnr_gr=10001294

Fra : Christian Knudsen

Dato : 27-10-03 09:14

"Grunnet" <steen.grunnet@(slet-dette)mail.dk> skrev

> Vi bruger MT700 med headsets fra Louis og det virker fortræffeligt

Hej Steen

Hvordan er lyden i dem?
Hvor meget kan du høre ved f.eks 80 km/t

mvmch
christian

Fra : Grunnet

Dato : 28-10-03 15:36

Christian Knudsen skrev:
> [...]
>
> Hej Steen
>
> Hvordan er lyden i dem?
> Hvor meget kan du høre ved f.eks 80 km/t

Vi har kun oplevet lyden som god og klar, vi har ingen problemer med at høre
og forstå hinanden om vi kører 50 / 80 eller 100 km/t, udgangsstyrken i vore
radioer er sat på hhv. 4 og 5 på en skala der går til 8, og det er rigeligt
højt.
Nu sidder jeg jo også i læ bag en stor kåbe og konen i læ bag mig, men selv
om jeg kører med visiret åbent (kan godt lide frisk luft) går jeg klart og
tydeligt igennem, og vindstøj hører vi intet af.
De problemer Lasse nævner i sit svar kender vi ikke til, dog har jeg ikke
prøvet højttalerkvaliteten med musik, måske er det en andet headset Lasse
har. Det jeg henviser til (MHS 300) er stort set magen til det man i DK
sælger som Cobra-tilbehør, og så billige er de jo heller ikke (265,- DKK pr.
stk.).
Placering af PTT tasten har jeg klaret ved at klæbe den fast på "klumpen"
ved koblingshåndtaget ved siden af op/nedblændingskontakten, så kan jeg
betjen den med enten tommeltot eller pegefinger.

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 25-10-03 20:54

Danni Karstensen <baby_cool2468@city.dk> skrev:
> [...]
>med mine venner når vi er ude og køre.
>Derfor havde jeg tænkt mig at
>invistere i evt en cobra mt 700 eller 900.

-- Fra på mandag koster Cobra MT-700 599,-kr. i Bilka
Lisbeth

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 27-10-03 08:26

jeg har cobra 305'erne som var forrigeårs topmodel...8 kanaler+en bunke
subkanaler og scrambler osv...gode radioer !

men til mc skal man vælge det rigtige headset, karin og jeg har kørt med det
billige fra louis, og ærlig talt er det næsten ubrugeligt ! plus det kan
være svært at placere ptt knabben så den ikek kommer i kambulage med
bremse/kobling osv....det er dog fint til tale omkring 50km/t

om de billige kan nævnes:
højtalere: flade nemme at integrere under foret i hjelmen, god til stemme
men musik er meget dårligt gengivet !
microfon: den fanger alt lyd specielt vind støj og den forvrænger en pæn
del, vi kunne snakke op til omkring 80, nogle gange mere andre mindre.

jeg har endnu ikek fået taget mig sammen til at købe andre headsets, men der
er kommet nogen nye modeller, blandt andet en kehlkopf (hals microfon, med
halsbånd til) besværlige at tage af og på men lyden skulle være ganske god
og vinden skulle ikke være generende, stemmen lyder ikke normal men
forståelig.

Autocom har et sæt med mic og ørebøffer til ICOM disse skulle også passe til
cobra da de bruger samme stik, denn har 2 microfoner hvor den ene sidder
forskudt i forhold til den anden, du taler i den ene og den anden optager
lyden i hjelmen og udligner den, resultatet skulle være at det der er
tilbage er din stemme og man skulle derfor kunne tale samme selv ved høj
hastighed.....ydermere skulle højtalerne være gode til musik også

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : brobaek

Dato : 28-10-03 19:06

Hopper lige med på tråden med et par spørgsmål

Er der iøvrigt nogen (væsentlige) forskelle på 700 og 900 udover VOX ?

Hvis man bruger PPT er VOX så ikke irrelevant ?

Mvh
Martin

Fra : brobaek

Dato : 29-10-03 18:38

"brobaek" <martinnews@browi.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der iøvrigt nogen (væsentlige) forskelle på 700 og 900 udover VOX ?
>
> Hvis man bruger PPT er VOX så ikke irrelevant ?

Jeg mente 500 og 700, naturligvis (hvilket er ligegyldigt nu, da jeg lige
har købt 700!).

Mvh
Martin