Svage bremser
Fra : Bengtsons

Dato : 24-10-03 21:45

Hej
På min 84'er XJ650 er bremserne ikke så kraftige som jeg ønsker dem, (der er
endnu ikke kommet stålarmerede hydraulikslanger på, men det ændrer ikke
alverden). Er der nogle der har erfaring med bremseklodser der bider
supergodt i de gamle kromskiver.
Mvh
Anders
Gazelle V1

Fra : Armand

Dato : 24-10-03 22:58

Bengtsons <bengtsons@mail.dk> skrev i en
> [...]
er
> endnu ikke kommet stålarmerede hydraulikslanger på, men det ændrer ikke

Hvorfra ved du det?
Hvis det er de 20 år gamle originale slanger, som jvf. serviceskemaet burde
have været udskiftet hvert 3-4 år, så vil bremsen med sikkerhed blive
betragteligt fastere i trykket - Og dét gavner presset imod skiven

> Er der nogle der har erfaring med bremseklodser der bider supergodt i de
gamle
> kromskiver.

Almindelige danske SBS-klodser skal kunne gøre det godt nok !!
Har du prøvet at gnubbe på skiven med en ren klud, og derved konstantere
hvor fedtet skiverne egentlig er (á. tilsnavset klud)?
Sprit eller acetone og masser af rene klude og knofedt kan genetablere den
rene overflade så biddet vender tilbage, og hvis du står for at montere
friske klodser så er rengøringen nærmest obligatorisk!!

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 25-10-03 08:08

Armand wrote:
> [...]
> genetablere den rene overflade så biddet vender tilbage, og hvis du
> står for at montere friske klodser så er rengøringen nærmest

Man kan vel næsten sige at det er en naturlig del af den almendelige
rengøring af mc'en, faktisk en del vigtigere end at tanken bliver pudset.
Det kan jo også værer at Bengtson har utætte pakdåser i forgaffelen
og der så siver olie ned på skiverne.

/Jens