Sol over himmerland
Fra : Ukendt

Dato : 24-10-03 20:21

Man kan ikke køre forkert på MC, man kan kun opdage nye veje og områder af
landet. Det startede egentlig med, at det tog alt for kort tid at skifte
termostaten i skodamobilet. Jeg havde helt glemt hvor let den operation
egentlig er, og så var resten af eftermiddagen jo fri til andre
adspredelser.

Så jeg pakkede mig ind, og startede "fie" op. Turen gik af veje, som ret
sikkert ikke havde været udsat for alt for meget salt. Skivum, Giver,
Gundersted, Oustrup og til Blære. Herfra til Ejdrup, Skørbæk, og her gik det
galt Ad en ukendt og snoet vej, med udsigt over Halkær/Nibe bredning,
mod Ajstrup. Vejen blev til grusvej/skovvej, og det er i grunden ikke noget
et 180'er bagdæk bryder sig alverden om, men des mere tid til at nyde
udsigten over vandet.

Ude på asfalten igen, gik det mod Sebbersund og Nibe. Og efter at have set
på bådehavnen og de små gader i Nibe kørte jeg til Vokslev, Simmested,
Byrsted, Bradsted og hjem til Torsted igen. Og til trods for at det burde
være kendt område, så var jeg alligevel et par gange på veje hvor jeg aldrig
har kørt før, tankevækkende i grunden :-/

Fingrene var kolde, jeg skal bestemt have kigget på nye handsker, og tøj i
det hele taget. De gamle handsker er et kompromis, for varme om sommeren, og
helt klart heller ikke vinterhandsker, og ej heller længre vandtætte så det
er vist ud nu.

Og "fie" havde det helt klart også for koldt, det er simpelthen ufatteligt
at MC-fabrikanterne ikke kan lave et ordentligt reguleret kølesystem. Hvem
ville finde sig i et automobil hvor kølevandstemperaturen ikke er konstant
sommer og vinter ? VTR'en har endda et rimeligt avanceret system med
recirkulation og dobbeltvirkende termostat, men det virker bare ikke
ordentligt. Mit tjekkiske oldtidsfund af en bil, med envejstermostat, gør
det meget bedre, (vel at mærke når termostaten er ok )

Koldt eller ej, både "fie" og Avon Azaro har bedre køreegenskaber end jeg
for nærværende er i stand til at udnytte, og det er vel på sin vis
udmærket....

mvh
Orla