RE:kører - kører ikk WAS: Reservedele
Fra : Thomas Ottesen

Dato : 24-10-03 15:39

Har lige et spørgsmål mere, når nu DT'ern kommer op i omdrejninger så
filer den på koplingen, jeg rører ikke ved koplingen jeg drejer bare
håndtaget i bund og så filer den, er det koplingen der er færdig eller....?

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-10-03 19:43

I news: bnbdhr$2i8$1@abbeden.bunk.cc,
skrev Thomas Ottesen <guntherkinta@yahoo.dk>
> [...]
> filer den på koplingen, jeg rører ikke ved koplingen jeg drejer bare
> håndtaget i bund og så filer den, er det koplingen der er færdig

[klip]

Det tyder på at ja.
Du skal nok ha´ skiftet din kobling og koblingsfjedere.
Det er rimeligt nemt at gå til, og koster vel omkring de 600,- i
materialer(?)

(PS: Du quoter (citerer) forkert i dit indlæg. Man klipper det væk fra det
oprindelige indlæg der er uvæsentligt for forståelsen, og skriver sin egen
besked derefter (nedenunder). Der står en masse om det på www.usenet.dk )

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Thomas Ottesen

Dato : 24-10-03 20:01

Arne Lorenzen wrote:

> Det tyder på at ja.
> Du skal nok ha´ skiftet din kobling og koblingsfjedere.
> Det er rimeligt nemt at gå til, og koster vel omkring de 600,- i
> materialer(?)

Ok. Jeg prøver lige at kører ned til special og hører efter om han kan
skaffe koplingsplader og fjedre, så kan jeg jo også lige hører om han
mener det samme.
Mvh.
Thomas

> (PS: Du quoter (citerer) forkert i dit indlæg. Man klipper det væk fra det
> oprindelige indlæg der er uvæsentligt for forståelsen, og skriver sin egen
> besked derefter (nedenunder).

Er det bedre..

Fra : Bjørn S

Dato : 24-10-03 20:16

"Thomas Ottesen" skrev

> Ok. Jeg prøver lige at kører ned til special og hører efter om han kan
> skaffe koplingsplader og fjedre, så kan jeg jo også lige hører om han
> mener det samme.

Du kan nu starte med at se om der er frigang på koblingsarmen, mener der
skal være 3-4 mm slup i håndtaget, er det der ikke vil koblingen altid ligge
på, og slure (og blive udslidt). Det kan dels justeres på selve
koblingsgrebet med en stor stilleskrue, og i nogle tilfælder nede ved
koblingsarmen, der hvor wiret føre hen, og går ind i koblingshuset.
Hvis der nu er en hydraulisk kobling på din cykel, skal du selvsagt se bort
fra denne posting

--
/Bjørn

Fra : Thomas Ottesen

Dato : 24-10-03 20:59

Bjørn S wrote:

> [...]
> koblingsarmen, der hvor wiret føre hen, og går ind i koblingshuset.
> Hvis der nu er en hydraulisk kobling på din cykel, skal du selvsagt se bort

Der er intet frigang på koblingsarmen så jeg prøver lige at skrue lidt før
jeg kører nogen steder..

Mvh.
Thomas

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-10-03 20:47

I news: bnbsss$342$1@abbeden.bunk.cc,
skrev Thomas Ottesen <thomas.o@home1.gvdnet.dk>

[klip]

> Er det bedre..

Formidabelt, hehe
Men check nu lige Armands råd allerførst, det med justering.