Ring til tyskland og hør nærmere på en MC.~
Fra : TheHobbit

Dato : 24-10-03 13:19

(Lidt OT...)

Hvis man har set en MC i f.eks. www.mobile.de og man lige vil ringe og høre
nærmere - hvad gør man så hvis man kun har telmore uden udenlandsopkald.
(Det tager 2-3 arbejdsdage at få udenlandsopkald på sin telmore telefon +
det koster 100 kr.)

Jeg havde ferie da jeg stod i den situation og var faktisk nød til tage på
arbejde for at låne telefonen. De havde selvfølgelige noget jeg liiiige
skulle kigge på og arbejde således gratis i min ferie. Det var kun en
smule - men alligevel!

Idag så jeg en mulig løsning: http://www.wanna-phone.com/ (Måske kende I
den - it's news to me.)

Billige udlands opkald gennem PC'en. F.eks. koster opkald til tyskland 0,43
øre i minuttet. Det fungerer vist lige som et taletidskort - hvor man køber
f.eks. 50 kr's taletid. Det kræver naturligvis headphones + mikrofon til
PC'en og jeg ved ikke hvor god lyd-kvaliteten er. Men for 50 kr så kunne det
da være det var forsøget værd.

Det duer ikke rigtigt til opkald inden for DK - der vil de nemlig OGSÅ ha'
0,43 øre/min og 3,6 kr (!!) for opkald til mobil-telefon!!

Stephan Hansen - Yamaha DT 125 '83
www.StephanNet.dk
http://www.dfmc.dk/?id=297
+ Suzuki GS500E - 1999 (Til salg - Oh no! My precioussss!)
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- I love the smell of a 2-stroke in the morning -

Fra : Stefan

Dato : 24-10-03 13:32

Øøøeee hej

Denne besked høre bedst hjemme under evt. dk.fritid.mobil
Måske er det en kanon fejl, men du er altså på dk.fritid.motorcykler

Måske er du også til m.....

Fra : TheHobbit

Dato : 24-10-03 14:35

Stefan wrote:
> Øøøeee hej
Ja hej

> Denne besked høre bedst hjemme under evt. dk.fritid.mobil
Mobil? Hvorfor - det er udenlands opkald via internet.

> Måske er det en kanon fejl, men du er altså på dk.fritid.motorcykler
Jeg skrev (Lidt OT) som betyder "Lidt Off Topic" - så nej det var ikke en
fejl.

Jeg prøvede i mit indlæg at forklare hvorfor jeg postede det i denne gruppe,
det har åbenbart ikke lykkedes ordenligt. Jeg prøver lige igen: Da jeg havde
fundet en MC i tyskland (som så mange andre) havde jeg pludselig behov for
at ringe derned. Noget jeg ikke havde forestillet mig blev nødvendigt da jeg
oprettede mit telefon abbonoment. Det var altså et konkret praktisk problem
der begrænsede min evne til at få flere oplysninger om en MC. Havde jeg vist
at man kunne gøre det direkte over internette havde det været noget nemmere!
For at spare andre i samme situation besværet har jeg postet løsningen. Er
det godtaget?

> Måske er du også til m.....
"m" som i hvad? (Please ikke flere Honda-jokes - jeg kører Yamaha for
tiden - og desuden er de ved at være lidt for gamle...)

/Stephan

Fra : Rune Larsen

Dato : 24-10-03 14:47

TheHobbit wrote:

> Mobil? Hvorfor - det er udenlands opkald via internet.

> Jeg skrev (Lidt OT) som betyder "Lidt Off Topic" - så nej det var ikke en
> fejl.

Jooh det var det, for spørgsmålet er ikke omkring en motorcykel, men omkring
telefoni.

Anyway, så er telmores udlandstelefoni kun et problem hvis du ringer FRA
udlandet på din dansk-registrerede telefon. Du kan sagtens ringe TIL
udlandet mens du står i danmark med din telefon.
Læs telmores info omkring udlandstelefoni.

--
/Rune

Fra : TheHobbit

Dato : 24-10-03 15:10

Rune Larsen wrote:
> Jooh det var det, for spørgsmålet er ikke omkring en motorcykel,
> men omkring telefoni.
Nu gir jeg snart op....

> [...]
> TIL udlandet mens du står i danmark med din telefon.
> Læs telmores info omkring udlandstelefoni.

Det er jeg ikke enig med dig i. Fra telmore.dk
[snip]
TELMORE giver dig mulighed for udlandstelefoni

Du har mulighed for at ringe til og fra udlandet med TELMORE - til markedets
laveste priser.

På din personlige side under indstillinger kan du tilmelde dig
udlandstelefoni. Oprettelsen koster 99 kr. og dækker bl.a. omkostningerne
ved en kreditvurdering. Udlandstelefoni er således ikke inkluderet ved
oprettelse af TELMORE Free.

Vær opmærksom på at TELMORE, på baggrund af en samlet kreditvurdering,
forbeholder sig ret til ikke at give adgang til udlandstelefoni.
[snip]

Bemærk: "Udlandstelefoni er således ikke inkluderet ved oprettelse"
....desuden har ringet til dem og spurgt.

/Stephan

Fra : Armand

Dato : 24-10-03 16:04

> [...]

> Bemærk: "Udlandstelefoni er således ikke inkluderet ved oprettelse"
> ...desuden har ringet til dem og spurgt.

Jeg ka' bekræfte, derved at jeg forgæves har prøvet at telefonere udenlands
med mit Telmore-abb!

--
Armand.

Fra : uffe.j

Dato : 24-10-03 16:35

Har stadig svært ved at se hvad det har med Mc at gøre.

--
uffe.j@privatnospam.dk
Ved svar, fjern "nospam".

Fra : Armand

Dato : 24-10-03 22:56

uffe.j <uffe.j@privatnospam.dk> skrev i en
> Har stadig svært ved at se hvad det har med Mc at gøre.

Nåh ja :-/

Snakken udspringer jo fra et relevant spørgsmål (så vidt jeg husker)!
Og eftersom at subj. indeholder et OT-hint kan det vel ikke være så
alvorligt :-/

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-10-03 22:13

Armand wrote:

> Nåh ja :-/
>
> Snakken udspringer jo fra et relevant spørgsmål (så vidt jeg husker)!
> Og eftersom at subj. indeholder et OT-hint kan det vel ikke være så
> alvorligt :-/

Nope, her i DFM har der altid været plads til lidt OT-afgreninger, hvad
enten det har omhandlet computere, katte, biler eller telefoner
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Brian Laursen

Dato : 24-10-03 13:56