At male mat plastic?
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 23-10-03 20:53

Jeg er gået i gang med vinterens små ting. I den forbindelse har jeg et par
kedelige og ridsede spejle, som godt kunne trænge til en opfriskning. Jeg
har prøvet at rense dem med alverdens produkter til kofangere mm, uden det
bliver pænt. Kan man male skidtet med sort maling, så det bliver pænt?

--
Thomas Buus
GSXR 250

Fra : Anders Thorup

Dato : 23-10-03 21:13

Thomas Buus Andersen wrote:
> [...]
> opfriskning. Jeg har prøvet at rense dem med alverdens produkter til
> kofangere mm, uden det bliver pænt. Kan man male skidtet med sort

Det kan man sagtens. På en 45-knallert jeg havde lavede jeg trikket, og det
blev faktisk rigtigt pænt(jeg malede plastik-luftindtagene røde).
Gå ned i den lokale farve-handel og spørg til råds. Du skal bruge noget
ganske fint sandpapir(240 el. lign + noget superfint, hør farvehandlen ad
hvad du skal bruge), en god grunder og så spray-maling i den ønskede farve.
Evt kan du jo give dem klarlak til sidst, så de rigtigt skinner i solen .
1. Slip overfladen let
2. Giv den grunder
3. Lad tørre et par timer
4. Mal emnet
5. Lad tørre et par timer
5½. Slib med superfint sandpapir
6. Mal emnet
7. Lad tørre et par timer
7½. Slib med superfint sandpapir
8. Mal emnet
9. Lad tørre et par timer
10. evt klarlak

Jo flere lag du giver jo pænere bliver resultatet. Det er vigigt at lade det
tøre et sted der er støvfrit, da fugtig maling har en formidabel evne til at
tiltrække skidt og det ses

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-10-03 21:14

> [...]
> opfriskning. Jeg har prøvet at rense dem med alverdens produkter til
> kofangere mm, uden det bliver pænt. Kan man male skidtet med sort

Har du prøvet noget decideret indfarvning som f.eks. Bumper Black? Det hjalp
ihvertfald enormt på mine spejle.
Prøv også sort skosværte, det skulle være ret effektivt til at gøre plastic
sort igen.

Det kan godt være det ikke holder en hel sæson, men så kan det jo bare få en
tur til.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hekto

Dato : 23-10-03 21:27

In article <bn9cpq$20n5$1@news.cybercity.dk>, Martin Sørensen says...
> Har du prøvet noget decideret indfarvning som f.eks. Bumper Black? Det hjalp
> ihvertfald enormt på mine spejle.

Selvblankende skosværte er nr. 1!!! - Tro det eller lad være!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-10-03 21:43

> Selvblankende skosværte er nr. 1!!! - Tro det eller lad være!

Det tror jeg gerne på, men nu har jeg en dunk Bumper Black stående på hylden
og ikke noget selvblankende skosværte, så det kan jeg ikke teste..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-10-03 17:53

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en meddelelse

> Selvblankende skosværte er nr. 1!!! - Tro det eller lad være!

Jep - det virker ret godt, men tager dog ikke de grimme ridser der er i
spejlene. Så jeg må nok hellere slibe dem lidt ned, og give dem maling.

--
Thomas Buus
GSXR 250

Fra : Hekto

Dato : 28-10-03 09:56

In article <3f9d4d53$0$4374$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, t-
buusSLET@stofanet.dk says...
> Jep - det virker ret godt, men tager dog ikke de grimme ridser der er i
> spejlene. Så jeg må nok hellere slibe dem lidt ned, og give dem maling.

En anden metode jeg har brugt med held, er slibning, glasblæsning,
skosværte eller evt. maling.
Så er ridserne helt forsvundet og overfladen er ensartet. Kan dog ikke
bruges på overflader med for mange 'knopper'.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'