Data Kawasaki ZXR750L - 93
Fra : Ukendt

Dato : 21-10-03 20:16

Er der nogen herinde der kan hjælpe med ovenstående?

Mange hilsner

Dannie

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-03 20:29

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-10-03 20:40

DJ wrote:
> Er der nogen herinde der kan hjælpe med ovenstående?
>
> Mange hilsner
>
> Dannie

Jeg fandt en, den hedder dog ikke L men mon ikke det er noget nær det samme?

www.andersh.dk/ZXR750.jpg

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-03 20:42

> Jeg fandt en, den hedder dog ikke L men mon ikke det er noget nær det
> [...]

Det er lige nøjagtig den takker, L´et er en betegnelse for årgange hvor L1
er lig 93, og L2 er lig 94.

Mange Tak

Dannie

Fra : Armand

Dato : 21-10-03 20:49

> Det er lige nøjagtig den takker, L´et er en betegnelse for årgange hvor L1
> er lig 93, og L2 er lig 94.

Jup!
Og den tidligere model med to runde forlygter hed "H"!

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 22-10-03 07:27

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> DJ <vm6632[a]get2net.dk> skrev i en

> Jup!
> Og den tidligere model med to runde forlygter hed "H"!

Og den er bare lækker!
Den flotteste, og sejeste, motorcykel nogensinde.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : MKS - 74

Dato : 22-10-03 12:34

> Og den er bare lækker!
> Den flotteste, og sejeste, motorcykel nogensinde.

*Host*....jeg fik lige en frø (tudse) galt i halsen

--
-Michael

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 22-10-03 13:07

priller@tiscali.dk (MKS - 74) writes:

> *Host*....jeg fik lige en frø (tudse) galt i halsen

Frøer kan være en plage...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-10-03 17:59

Mikkel Christensen wrote:

> Og den er bare lækker!
> Den flotteste, og sejeste, motorcykel nogensinde.

Sådan en var jeg og min storebror også ude at købe i fredags - desværre
var den ikke til mig
--
mvh Jes Vestervang - der alligevel godt ved at en Fazer er maarrjet bedre

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-03 19:11

> [...]
> --
> mvh Jes Vestervang - der alligevel godt ved at en Fazer er maarrjet bedre

Tillykke til den heldige nye ejer, er det en H eller en L model, kan kendes
på om den har slangerne ned i tanken eller ej?
Grunden til at jeg forespurgte på den i det oprindelige indlæg er, at en
kammy har byttet sin gamle Triumph til sådan en fætter dog uden afgift, jeg
trillede lige en tur på den på prøveplader dagen efter vi havde hentet den
og det er godt nok noget der rykker

Dannie
GPX600

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-10-03 23:47

"DJ" <vm6632[a]get2net.dk> wrote:

> desværre
>>
> Tillykke til den heldige nye ejer

Det skal jeg viderebringe

>, er det en H eller en L model, kan
> kendes på om den har slangerne ned i tanken eller ej?

Det er den med støvsugeren i tanken

> [...]
> jeg trillede lige en tur på den på prøveplader dagen efter vi havde hentet

Jow, den trækker udmærket, men naturligvis ingenting ifht. min Fazer 600
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-03 20:15

"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse
er godt nok noget der rykker

> Jow, den trækker udmærket, men naturligvis ingenting ifht. min Fazer 600

De senere ZXR´er(93-95) står til 0-100 ca. 2,7 sek., og 265 på toppen,
så jeg vil da godt tage en dyst på den mod Din Fazer.

Venlig hilsen

Dannie

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-10-03 22:35

"DJ" <vm6632[a]get2net.dk> wrote:

> "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev:
> er godt nok noget der rykker

> De senere ZXR´er(93-95) står til 0-100 ca. 2,7 sek., og 265 på toppen,

Jaja, det er vist målt med FFFH-standarden (Frit Fald Fra Helikopter)

> så jeg vil da godt tage en dyst på den mod Din Fazer.

Øhmm.. ja...
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-10-03 10:36

Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> writes:

> Sådan en var jeg og min storebror også ude at købe i fredags -
> desværre var den ikke til mig

Aah ja. Et sikkert tegn på god smag - er det din bror der skal krediteres
for det fremragende valg?
Er det en med 'hoover pipes'?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-10-03 23:45

Mikkel Christensen wrote:

> Aah ja. Et sikkert tegn på god smag - er det din bror der skal krediteres
> for det fremragende valg?

Jaeh, han ville jo helst have en FZR600, men Kawa'en var jo så billig
55kkr - det er ikke slemt. Nymalet (smukt, men efter et 15km/t styrt) og
slidte karburatorer, men kører trods det rimeligt - diagnosen omkring
karburatorerne var stillet af Rydberg, og skulle angiveligt skyldes et
tidligere monteret Jetkit.

> Er det en med 'hoover pipes'?

Jepper, sådan en pigecykel skal jo kunne klare rengøringen
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-10-03 23:48

Jes Vestervang wrote:

> [...]
> slidte karburatorer, men kører trods det rimeligt - diagnosen omkring
> karburatorerne var stillet af Rydberg, og skulle angiveligt skyldes et

Den havde forrresten kun godt 90 hk på baghjulet svjh.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-10-03 07:58

> Den havde forrresten kun godt 90 hk på baghjulet svjh.

Gik den for fedt? Med slidte karbs mener du så slidte strålerør? Factory
laver vidst nogle gode nye i titanium eller sådan noget. Jeg har hørt om
flere kawaer med slidte nålerør, men det plejer at være 9'ere.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-10-03 21:27

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Gik den for fedt?

Det ved jeg ikke helt, hvordan mærkes det præcist? Den trak egentlig
rimeligt rent op gennem omdrejningerne, men når man rullede gassen på efter
lidt motorbremsen, havde den det med at hakke lidt i det til at starte med.

> Med slidte karbs mener du så slidte strålerør?

Jeg ved det ikke, slidte karbs er hvad jeg har fået at vide Men mon ikke
det er strålerørene?

> Factory laver vidst nogle gode nye i titanium eller sådan noget. Jeg har
> hørt om flere kawaer med slidte nålerør, men det plejer at være 9'ere.

Nålerør = strålerør?
Det lyder da godt, hvis problemet kan løses (billigt) uden at skifte
karburatorerne
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 29-10-03 08:01

Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> writes:

....and a superior choice.

Næh, prisen fejler da ikke noget. Skal der nye karbs på eller kan de
nuværende repareres? Hvis der skal nye på og pengene brænder lidt i
lommen kan jeg da varmt anbefale et sæt Keihin flatslides. De er rigtig
lækre

> Den havde forrresten kun godt 90 hk på baghjulet svjh.

Det er måske lige i underkanten, men mon ikke det kommer med nogle
i orden karburatorer?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-10-03 21:22

Mikkel Christensen wrote:

> ...and a superior choice.

Det ville det være, hvis det var en Yamaha

det rimeligt

> Næh, prisen fejler da ikke noget. Skal der nye karbs på eller kan de
> nuværende repareres?

Sælger snakkede om at man kunne få nogle nye brugte i tyskland til omkring
800,- for et sæt. Jeg synes nu det lyder lidt for billigt, men det er jo
selvfølgelig også en aldrende cykel. Men planen, hvis en sådan kan siges at
eksistere, er at skifte de eksisterende ud med nogle tyske.

> Hvis der skal nye på og pengene brænder lidt i lommen kan jeg da varmt
> anbefale et sæt Keihin flatslides. De er rigtig lækre

Min storebor plejer at være god til at holde sine penge for sig selv

> Det er måske lige i underkanten, men mon ikke det kommer med nogle
> i orden karburatorer?

Det tror jeg. Rydberg gav ihvertfald dem skylden :-|
--
mvh Jes Vestervang

Fra : christian knudsen

Dato : 29-10-03 08:54

Jes Vestervang wrote:

> Den havde forrresten kun godt 90 hk på baghjulet svjh.

Hej Jes

Det var ikke meget. jeg har fået min FZRR målt til 90,5 og 96 to
forskellige steder. Det var før og efter inddysning. 96 er i overkanten.
Jeg tror den har 92-93 hk på baghjulet.
Der er noget i vejen med ZXR'en. Den har 18 hk mere som standard !
Den bør da ligge 105 hk på baghjulet vil jeg mene.

mvmch
christian

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-10-03 09:02

> Jeg tror den har 92-93 hk på baghjulet.

Jeg overbevist om den på et hvert givent tidspunkt lægger 2HK mindre end en
CBR 600 af samme årgang.

Fra : Christian Knudsen

Dato : 29-10-03 18:11

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:NuKnb.714$aT3.41@news.get2net.dk...

> Jeg overbevist om den på et hvert givent tidspunkt lægger 2HK mindre end
en
> CBR 600 af samme årgang.

Hmmm - vi kan jo bænke vores på samme bænk på et tidspunkt lige efter
hinanden. Taberen giver shawarma. Hvad siger du ?!?

mvmch
christian

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-10-03 09:45

> Hmmm - vi kan jo bænke vores på samme bænk på et tidspunkt lige efter
> hinanden. Taberen giver shawarma. Hvad siger du ?!?

Ikke lige nu. Jeg er ikke sulten.

Fra : Christian Knudsen

Dato : 30-10-03 14:39

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:%g4ob.1133$fV1.312@news.get2net.dk...

> Jeg er ikke sulten.

Det er sgu første gang jeg har hørt det *LOL*

mvmch
christian, hvis FZRR æder din CBR til enhver tid

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-10-03 21:15

> Jeg overbevist om den på et hvert givent tidspunkt lægger 2HK mindre end
> en CBR 600 af samme årgang.

....og da Fazeren har 1 hest mere end din på TpT-feltet må min have 95-96 hk
- på baghjulet

....selvom det (rigeligt) realistiske TpT-felt 'kun' viste 84,58 hk (med
verdens smukkeste effektforløb) for Fazeren
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Christian Knudsen

Dato : 30-10-03 14:36

> [...]
>

> ...selvom det (rigeligt) realistiske TpT-felt 'kun' viste 84,58 hk (med
> verdens smukkeste effektforløb) for Fazeren

Tja, min FZRR lagde jo 90,5 hk på baghjulet på TpT's bænk, og det var inden
den blev dysset til, så jeg glæder mig til at hvad den kan næste år.
Jeg gav 52K for min....

mvmch
christian

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-11-03 11:30

Christian Knudsen wrote:

> Tja, min FZRR lagde jo 90,5 hk på baghjulet på TpT's bænk, og det var
> inden den blev dysset til, så jeg glæder mig til at hvad den kan næste år.

Mmmh.

> Jeg gav 52K for min....

Hvilken årgang er det egentlig? Jeg har et indtryk at af man får rimeligt
meget cykel for pengene ved at købe en fzrr fra starten af '90'erne.
Hondaerne er for dyre :-|
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Christian Knudsen

Dato : 01-11-03 15:21

> Mmmh.

> Hvilken årgang er det egentlig?

Det er en 94'er.

>Jeg har et indtryk at af man får rimeligt meget cykel for pengene ved at
købe en fzrr fra starten af '90'erne.
> Hondaerne er for dyre :-|

Hvis man er heldig at finde en cykel ligesom min, der skulle have nye
bremseskiver, rep'et lidt kåbe, synes, lavet stort service og andre småting,
og man kan finde den billigt (som jeg gjorde), så kan man få noget for
pengene.
At motoren går rigtig godt, er jo kun et plus. Et STORT et.
Det kostede mig ca 5000 at få den lavet klar, synet, indregistreret og
tanket op første gang. At den så er mere værd nu, end jeg egentlig har
givet, skyldes kun, at jeg har lavet det hele selv, og fandt to brugte
bremseskiver i tyskland etc.

Efterfølgende er der blevet monteret scottoiler, råwejern og andre dæk.

mvmch
christian

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-11-03 00:00

Christian Knudsen wrote:

> Det er en 94'er.

Ikke slemt

> [...]
> bremseskiver, rep'et lidt kåbe, synes, lavet stort service og andre
> småting, og man kan finde den billigt (som jeg gjorde), så kan man få

Ja. Men der skal jo alligevel ofres en del penge, når så mange ting skal
ordnes. Til gengæld ved man selvfølgelig at tingene er i orden bagefter, og
det er jo også meget værd.

> At motoren går rigtig godt, er jo kun et plus. Et STORT et.

Ellers kan det blive dyrt :-/

> Det kostede mig ca 5000 at få den lavet klar, synet, indregistreret og
> tanket op første gang.

Nå, det var da egentlig ikke så slemt.

> At den så er mere værd nu, end jeg egentlig har
> givet, skyldes kun, at jeg har lavet det hele selv,

Det er altid godt, når man kan lave 'sort arbejde' for sig selv

> og fandt to brugte bremseskiver i tyskland etc.

Der sparede du sikkert mange penge

> Efterfølgende er der blevet monteret scottoiler, råwejern og andre dæk.

Ikke ringe. Men råwejernet er noget pjat
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Christian Knudsen

Dato : 03-11-03 08:49

> Ja. Men der skal jo alligevel ofres en del penge, når så mange ting skal
> ordnes. Til gengæld ved man selvfølgelig at tingene er i orden bagefter,
og
> det er jo også meget værd.

Jeps. Det er lige sådan jeg har det. Jeg har ikke noget imod at ofre penge
på noget godt, hvis det holder det det lover. Jeg er efterhånden blevet af
den overbevisning, at jeg hellere vil lave tingene selv, end sende den på
værksted, da jeg så ved, at tingene bliver gjort, og til en billigere pris.

> Ellers kan det blive dyrt :-/

En god motor er essentielt når man køber brugt. Går motoren og gearkassen
godt, og er stellet ikke bukket, kan resten laves uden de store problemer.

> Nå, det var da egentlig ikke så slemt.

Nope. Jeg har sparet ca 11.000 i forhold til hvis jeg skulle have sendt den
på værksted. Plus, jeg så nu har lavet en masse ting, der ikke normalt vil
blive lavet på værksted.

> Der sparede du sikkert mange penge

Har sparede jeg de første 2500 kr

> Ikke ringe. Men råwejernet er noget pjat

Ikke når det har givet så flot et resultat. Jeg regner med at den smider 92
hk på TpT næste år, hvis det vel og mærke er samme bænk, med samme
indstilling. Det synes jeg ikke selv er helt dårligt, når den er 10 år
gammel, og har 100hk på krumtappen.

mvmch
christian

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-10-03 21:18

christian knudsen wrote:

> Det var ikke meget. jeg har fået min FZRR målt til 90,5...
> Der er noget i vejen med ZXR'en.

Det er jo det jeg siger

> Den har 18 hk mere som standard !

Mnjaeh, opgivet til 118, så den burde da at have 100 på baghjulet. Jeg tror
den havde et par og halvfems... Ikke 100%, men heller ikke verdens
undergang, især når nu cyklen kun kostede 55k kr.

> Den bør da ligge 105 hk på baghjulet vil jeg mene.

Mjaeh, på nogle rullefelter, ja
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-03 17:09

> Jup!
> Og den tidligere model med to runde forlygter hed "H"!

L´eren er nu også med to runde forlygter, det er først fra ZX7R´eren at de
blev firkantet, skal nok lægge et billede på www.dkfritidmotorcykel.dk af
den, selv om det ikke er min, men en kammerat der købte den i søndags.

Dannie

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-10-03 23:30

> Jaja, det er vist målt med FFFH-standarden (Frit Fald Fra Helikopter)

Det er faktisk ikke helt galt. Hvis vi negligerer luftmodstanden, og
antager at sådan en Kawa er uendelig sej i en vindtunnel (vist lidt af
en tilsnigelse, er det ikke den med støvsugerslanger og alt mulig), så
får vi:

a = g = 9,82 m/s², v = a*t <=> t = v / a => t = v / g

Og altså:

t = (100 km/t / 3,6 (km/t)/(m/s)) / 9,82 m/s² = 2,83 s

.... men OK, det kan være at chaufføren ikke var så hurtig på koblingen
da han blev smidt ud af helikopteren. Det forklarer den sidste 1/10
sekund

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*