Så skete det uundgåelige! salt i KBH... :-~
Fra : Dak

Dato : 21-10-03 06:47

Så er de her i dag pågyndt præventiv saltning kl.3.25 i nat. :'-( og nu må
den undertegnet tage den meget driftssikre og pålidelig metro i brug.
så slutter sæsonen vel for de fleste københavner... samt min første sæson
uden uheld!

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Thomas

Dato : 21-10-03 08:25

Dak wrote:
> [...]
> nu må den undertegnet tage den meget driftssikre og pålidelig metro i
> brug. så slutter sæsonen vel for de fleste københavner... samt

Hvor hårdt er det egenligt for MC'en at køre på veje hvor der bliver
saltet??

Mvh Thomas

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-10-03 09:15

Se Loonie's tråd fra d. 17/10, der blev det diskuteret.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-10-03 09:16

Der er også saltet i Århus amt, dog kun i den sydlige del. Men det vare nok
desværre ikke længe før det er over hele amtet.

Det var så den sæson, der er alt for længe til den næste

--
Mvh.
Henrik (nu med MC'en i hi)

Fra : Anders SV650

Dato : 21-10-03 09:54

"Dak" <dak_n@FJERNhotmail.com> wrote in message
> Så er de her i dag pågyndt præventiv saltning kl.3.25 i nat. :

Hvor ved du lige dette fra, er der en side hvor man kan se dette??? Og hvis
der er kan du så ikke lige lave et link til den!!!

MVH

Anders Bentzen

Fra : Dak

Dato : 21-10-03 10:52

> Hvor ved du lige dette fra, er der en side hvor man kan se dette??? Og
hvis
> der er kan du så ikke lige lave et link til den!!!

http://www.vintertrafik.dk/start.htm

bare klik på der hvor du vil se henne og kør musepilen over de blå kasser...
så viseer den hvornår man senest har saltet og hvis de er igang så kommer
der en flot billede af det bagerste af en saltvogn.

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Morten O

Dato : 21-10-03 09:59

> [...]
> den undertegnet tage den meget driftssikre og pålidelig metro i brug.
> så slutter sæsonen vel for de fleste københavner... samt min første sæson

Er det et faktum at de er begyndt at salte ?

MortenO

Fra : Dak

Dato : 21-10-03 10:54

> Er det et faktum at de er begyndt at salte ?

Ja ifølge http://www.vintertrafik.dk/start.htm så er de. tjekkede den i
morges og der stod over alt i københavn at de var påbegyndt præventiv
saltning kl.3.25 i nat og så var der et flot billede af en saltvogn istedet
for ok billederne.

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-10-03 14:26

Morten O wrote:
> Er det et faktum at de er begyndt at salte ?

Nå, så må jeg vist hellere få dyppet Vinter-veteranen i en tønde
pava ..

Det er iøvrigt belastende ... jeg havde regnet med at jeg skulle
hente Yamaha'en i weekenden og køre på den et par uger mere ... Men
sådan skulle det så ikke gå.

// Hans, der drømmer ... hmm, jeg må se at få bygget det gamle lort
// færdigt ...
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : brian/hon 750

Dato : 21-10-03 15:29

de har osse været ude med saltbøssen i vejle amt her til morgen. Fik nogle
grimme hvide skjolder på ruden af firma madkassen på motorvejen mellem
kolding og vejle
--
MVH Brian /hon750
fjern" FJERN" i mail adresse

Fra : Richard

Dato : 21-10-03 16:08

Hans Joergensen wrote:

> Det er iøvrigt belastende ... jeg havde regnet med at jeg skulle
> hente Yamaha'en i weekenden og køre på den et par uger mere ... Men
> sådan skulle det så ikke gå.

Åh et par dages regn uden slatning - så kører du fint igen

> // Hans, der drømmer ... hmm, jeg må se at få bygget det gamle lort
> // færdigt ...

Ja, hvad holder dig tilbage ?-)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-10-03 18:45

Richard wrote:
> Åh et par dages regn uden slatning - så kører du fint igen

Det har jeg ikke lyst til .. den har stadig nogle huller hist og her
efter jeg styrtede .. :) så det skal ihvertfald lige males over.. ;)

> Ja, hvad holder dig tilbage ?-)

Jeg har ikke fået reservedele endnu ... :o/

De skulle meget gerne blive afsendt fra Polen idag, og når de
kommer bliver der lidt at gå igang med..

Først og fremmest skal bagtøjet lige renoveres med nye lejer, og så
skal jeg checke om det er nok at skifte bøsninger i min forgaffel,
eller om den også skal have nogle nye ben..

Så kan der komme hjul på. Og så er det meget nemmere at komme videre
med ledningsnet, og montering og den slags.

Til motoren mangler jeg stadig at få hentet et par brugte stempler
jeg muligvis kan få af en gut.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Richard

Dato : 21-10-03 21:39

Hans Joergensen wrote:

> Jeg har ikke fået reservedele endnu ... :o/

Det er jo en alvorlig hindring

> De skulle meget gerne blive afsendt fra Polen idag, og når de
> kommer bliver der lidt at gå igang med..

Hm, mon ikke polakkerne siger lidt ligesom russerne: ['da saftre] "i
morgen" - og i et omfang der i mine øjne gør det blodig uretfærdigt, at
spanierne nogensinde er blevet berømte for at sige "manana"...

Nå, men det var nu ikke for at tage modet fra dig

> Til motoren mangler jeg stadig at få hentet et par brugte stempler
> jeg muligvis kan få af en gut.

Hm, set i lyset af dèn situation er usikkerheden på den polske leverance
måske alligevel ikke så alvorlig

Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer
'89 GB500 Another Nordic GreyBeard
www.dfmc.dk/richard_pade

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-10-03 22:11

Richard wrote:
> Det er jo en alvorlig hindring

Det gør det ihvertfald svært at komme meget videre ...

Det eneste jeg ellers mangler er lidt malearbejde på benzintanken,
da den mod forventning ikke er blevet lige så mat i lakken som de
andre dele (skummelt, efter som jeg har brugt selv samme spraydåse
på støddæmperne, der er helt fine).

> Hm, mon ikke polakkerne siger lidt ligesom russerne: ['da saftre] "i
> morgen" - og i et omfang der i mine øjne gør det blodig uretfærdigt, at
> spanierne nogensinde er blevet berømte for at sige "manana"...

Eftersom denne Polak har en ordning der hedder 'du betaler bare når
du har fået delene' så tror jeg faktisk han er okay ..

Ihvertfald har han samtlige dele, selv et fabriksnyt svinghjul havde
han på lager ... dog synes jeg 375kr for en ikke-sliddel der MÅ være
til at finde brugt et eller andet sted... (jeg fatter stadig ikke
hvorfor det ikke sad på min motor).

> Nå, men det var nu ikke for at tage modet fra dig

Det kan du alligevel ikke :)

> Hm, set i lyset af dèn situation er usikkerheden på den polske leverance
> måske alligevel ikke så alvorlig

Der mangler måske en forklaring på hvorfor jeg går efter brugte
stempler :)

Stemplet i den ene side har tydeligvis været for varmt, ihvertfald
har det VOLDSOMME rivninger ned af den ene side..
Stemplet i den anden side fejlede ikke helt så meget, men dog var
alle stempelringene knækkede..
Fælles for de to cylindre er dog at de ikke har nogle mærkbare sår
efter overophedningen.

Jeg har besluttet at prøve brugte stempler fordi nye koster ca. en
1000 kr for et sæt + udgift til opboring af cylindrene (eller køb af
nye), og det tager nok ca. et kvarter per side at skifte cylindre/stempler
hvis der skulle være for meget olieforbrug.

// Hans, der håber at de polske dele når frem inden fredag.
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Hekto

Dato : 21-10-03 19:16

In article <bn3i2q$h11$3@sunsite.dk>, Richard says...
> Åh et par dages regn uden slatning - så kører du fint igen

Hvorledes kan man se forskel på regn med og uden slatning??? ;0) -
sorrryyyyy!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-10-03 22:12

Hekto wrote:
> Hvorledes kan man se forskel på regn med og uden slatning??? ;0) -
> sorrryyyyy!

Du checker efter om der svømmer hundestejler omkring i vandpytterne,
eller om det er aborre :)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-10-03 20:20

> Du checker efter om der svømmer hundestejler omkring i vandpytterne,
> eller om det er aborre :)

Get your facts straight. Både 3 piggede hundestejler og aborrer kan tåle
salt i slatterne.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Christian Knudsen

Dato : 22-10-03 20:31

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:lLAlb.804$1q6.756@news.get2net.dk...

> Get your facts straight. Både 3 piggede hundestejler og aborrer kan tåle
> salt i slatterne.

Århh.. jeg hader bio-nørder

mvmch
christian, hardcore M'er

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-10-03 20:32

> Århh.. jeg hader bio-nørder

Husk den holdning når du står og savler over tøserne fra miliøst retningen.

Fra : Christian Knudsen

Dato : 22-10-03 22:10

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:GXAlb.808$2u6.797@news.get2net.dk...

> Husk den holdning når du står og savler over tøserne fra miliøst
retningen.

Det er jo noget helt andet.... De har bryster.... Dem har jeg nok mere
travlt med at savle over, fremfor at høre hvad de siger...

mvmch
christian

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-10-03 23:51

Christian Knudsen wrote:

> christian, hardcore M'er

M for møg, E for Ekstremt godt
--
mvh Jes Vestervang (Mmmmmh, transistor... Mmmmmhh)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-10-03 21:23

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> Get your facts straight. Både 3 piggede hundestejler og aborrer kan tåle
> salt i slatterne.

Så kigger man på størrelsen i stedet .. eller noget...

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-10-03 00:38

Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> writes:

> M for møg, E for Ekstremt godt

I for Intelligent.'

.... fårk hvor ingeniørhumor stinker!

--
Jacob, I'er | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 29-10-03 04:33

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> I for Intelligent.'
>
> ... fårk hvor ingeniørhumor stinker!

TF for Total Funktionel, Typisk Fabulant, eller Temmelig Fjollet ?

M.v.h. Bjarke, stud. gæt selv

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-10-03 21:40

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> I for Intelligent.'

Nærmere Intetanende, Irriterende, Infantil, Ilde, Illitterær, Imbecil,
Ignorantisk, Infam, Infernal, Influenzaagtig, Inhabil og Inhuman

> ... fårk hvor ingeniørhumor stinker!

Jep, man kan sommetider blive helt skræmt over, hvor slemt det egentlig står
til
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-10-03 10:33

Bjarke Rasmussen <bjarke@kampsax.dtu.dk> writes:

> TF for Total Funktionel, Typisk Fabulant, eller Temmelig Fjollet ?
>
> M.v.h. Bjarke, stud. gæt selv

Hvorfor er du så ikke også pimse?

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-10-03 11:33

> Hvorfor er du så ikke også pimse?

Hvad så Jacob. Efter du er blevet kasserer skal du straks ud og hverve
medlemmer var?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-10-03 20:23

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Hvad så Jacob. Efter du er blevet kasserer skal du straks ud og hverve
> medlemmer var?

Ja, naturligvis - der skal jo penge i kassen

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Dak

Dato : 21-10-03 10:59

"Dak" <dak_n@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den undertegnet tage den meget driftssikre og pålidelig metro i brug.
> så slutter sæsonen vel for de fleste københavner... samt min første sæson

Der skal lige tilføjes at KBH kommune ikke har saltet endnu men eftersom de
har lovet sne og minus 5 grader i løbet af de næste par nætter/dage, så vil
jeg da ikke lige råde at køre i skole/arbejde lige med det samme...

Dak
Suzuki GS500Ev