Handelspris for CB750 1993 (Ifm. afgift)
Fra : Søren

Dato : 20-10-03 19:35

Hej

Er der en af jer som kender den danske pris for en Honda 750 1993 eller der
omkring

Jeg har ikke rigtig kunne finde priser i dba eller forhandlere.

Det har heller ikke været muligt at finde noget ved toldskat, her er kun
VFR

På forhånd tak

Søren

Fra : Richard

Dato : 20-10-03 22:05

Søren wrote:
> [...]
> omkring
> Det har heller ikke været muligt at finde noget ved toldskat, her er kun

Har du kigget nøje efter? - en CB750 fra de år kan også stå under dens
Honda-typenummer "RC42" eller blot som "Honda 750" og under data "4
cylindre" eller dens (tilnærmelsesvise eller korrekte) motorydelse...

Datadisciplinen blandt de medarbejdere, der har opdateret
Modep-databasen gennem årene, lader desværre en del tilbage at ønske ;-(

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Søren

Dato : 22-10-03 09:40

> [...]
> Honda-typenummer "RC42" eller blot som "Honda 750" og under data "4
> cylindre" eller dens (tilnærmelsesvise eller korrekte) motorydelse...

Jeg har ledt efter RC42, og der er ikke nogen, jeg har så set alle hvor der
ikke står VFR igennem og de passer ikke i HK +-10. Så der er åbenbart ikke
blevet importeret nogen i 1990 til 1994.

Og ikke nogen i dba. Kan man ringe til T&S med et stelnummer, eller er der
ikke nogen service at hente.

Mvh
Søren

Fra : Armand

Dato : 22-10-03 23:27

Søren <SoerenZXY@loekkegaard.com> skrev i en

> [...]
> blevet importeret nogen i 1990 til 1994.
> Og ikke nogen i dba. Kan man ringe til T&S med et stelnummer, eller er

Man kan kun få priser oplyst ved skriftlig henvendelse på dertil
forekommende dokument, der skal være vedlagt en kopi af pågældende køretøjs
papirer!
Sagt på en anden måde: T&S svarer kun på endog særdeles seriøse henvendelser

Samtidig vil de have lige så svært ved at finde dokumentation på for for
tiden
værende brugtprisleje, som dig. Ligesom at du på samme måde ikke vil have
modargumenter til en given høj prisfastsættelse!

Derudfra finder jeg det halsløst absolut at ville importere sig en Seven
Fifty :-|
Vær under alle omstændigheder forberedt på at komme til at betale for den -
Men sådan er det vel også i almindelighed når man fastfryser på én bestemt
model :-/

Har du noteret dig forekomsten af Honda's "Hornet"-modeller, som i mine øjne
er lagt tæt op af Seven-Fifty'ens design?
Hornet 600 er der mere kapow i end Seven-Fifty'en, den er sikkert billigere
at forsikre, samt er bestemt betragtelig mere solid end den gamle luftkølede
7½'er!!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 25-10-03 14:13

Armand wrote:

> [...]
> modargumenter til en given høj prisfastsættelse!
>
> Derudfra finder jeg det halsløst absolut at ville importere sig en Seven

Åh, hvis nu Søren absolut vil have sig en firecylindret cykel med
hydraulisk aktiverede ventiler, som han aldrig skal stille

> Vær under alle omstændigheder forberedt på at komme til at betale for den -
> Men sådan er det vel også i almindelighed når man fastfryser på én bestemt
> model :-/

Liebhaveri har naturligvis sin pris, men hvis han kan finde en cykel af
rimelig tilsvarende type og pris som 7-50 havde på det tidspunkt, kan
han vel skyde afgiften efter den, hvis han for en sikkerheds skyld
lægger en 10-20 pct oveni. Kawasakis nøgne 750'er på markedet de år?

> Har du noteret dig forekomsten af Honda's "Hornet"-modeller, som i mine øjne
> er lagt tæt op af Seven-Fifty'ens design?

Og som sjovt - underligt IMHO - nok bliver droslet ned til en ydelse,
svarende til 7-50'ens i 2004...

> Hornet 600 er der mere kapow i end Seven-Fifty'en, den er sikkert billigere
> at forsikre, samt er bestemt betragtelig mere solid end den gamle luftkølede
> 7½'er!!

Tror du ikke, at Hornetten (hidtil) har været dyrer qua sin højere
motorydelse? - er det ikke i højere grad det end motorstørrelsen,
selskaberne går efter?

Fra : Armand

Dato : 25-10-03 16:22

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en
> [...]
> han vel skyde afgiften efter den, hvis han for en sikkerheds skyld
> lægger en 10-20 pct oveni. Kawasakis nøgne 750'er på markedet de år?

Næppe :-/
Jeg tror faktisk at 7-11's storebror åbnede retro-ballet! :-/

> Og som sjovt - underligt IMHO - nok bliver droslet ned til en ydelse,
> svarende til 7-50'ens i 2004...

Sure?
Er det mon ikke blot en KW/Hk -forvanskning??

> Tror du ikke, at Hornetten (hidtil) har været dyrer qua sin højere
> motorydelse? - er det ikke i højere grad det end motorstørrelsen,
> selskaberne går efter?

Nope!
Bortset fra køretøjstype (á sportslighed) er størrelsen den mest betydende
for prisen.
Kig blot i et præmie-skema, de er altid opstillet efter motorstørrelse :-|

Således kan jeg godt forestille mig at Seven-Fifty'en er rimelig at forsikre
qua sin nøgne fremtræden; men prisforskellen på dén (i '95) og en nutidig
Hornet 600 er behersket, og Hornet'en er ligeså nøgen og en klasse mindre!
Fazer 600, som Hornet er beslægtet med er flere gange fremhævet her i
gruppen for at koste et rimeligt beløb at forsikre, så Hornet 600 kan ikke
være betragteligt dyrere end en Seven Fifty, hvis overhovedet!

--
Armand

Fra : Richard

Dato : 25-10-03 18:18

Armand wrote:

> Sure?
> Er det mon ikke blot en KW/Hk -forvanskning??

Næppe, det fremgår mange steder, at ydelsen bliver sat ned til 57 kw på
den nye Hornet, CBF600, fx på Honda CHs side:
<www.honda-geneve.com/catalog/CBF600-2004.html>
se aller nederst.

> [...]
> for prisen.
> Kig blot i et præmie-skema, de er altid opstillet efter motorstørrelse :-|

Nej, ikke hos Topsikring ihvertfald. De de lagde deres takster om for et
par år siden, inddelte de cyklerne efter hovedtyper, hvor fx
sportscyklerne blev dyrere end klassiske cykler. (Min VFS faldt knap 10
pct ved den lejlighed).

Jeg har ingen tal for de to cykler, men i mine øjne er der altså mere
sport i en Hornet end i en CB7-50, og et selskab som Top ville ikke være
sene til at udnytte det, hvis de så det samme...

Fra : Armand

Dato : 26-10-03 13:37

> Næppe, det fremgår mange steder, at ydelsen bliver sat ned til 57 kw på
> den nye Hornet, CBF600,

Huh?
Så er den jo næsten nede på siden af den bovlamme Monster 600
BIG mistake!!!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 26-10-03 18:50

Armand wrote:

> Huh?
> Så er den jo næsten nede på siden af den bovlamme Monster 600
> BIG mistake!!!

Ja, gad vidst hvad de er ude på - måske sænker de prisen på både CBF og
CBR-F'en for at differentiere de tre 4benede 600'er? Foranstaltninger
til at oveholde de nye EU-emissionskrav burde ikke koste så meget ydelse
IMHO...

Fra : Armand

Dato : 26-10-03 20:03

> [...]
> CBR-F'en for at differentiere de tre 4benede 600'er? Foranstaltninger
> til at oveholde de nye EU-emissionskrav burde ikke koste så meget ydelse

Vár det egentlig ikke også en Schweitzisk site der link'edes til??
Schweitzerne har længe haft nogle mærkelige restriktioner i forhold til
resten af verden :-/

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 28-10-03 18:06

Armand wrote:

> Vár det egentlig ikke også en Schweitzisk site der link'edes til??
> Schweitzerne har længe haft nogle mærkelige restriktioner i forhold til
> resten af verden :-/

Jo men jeg kunne ikke lige genfinde den tilsvarende side, jeg havde set
på. Det var enten Honda UK eller Honda EU. Så jeg er bange for det er
godt nok - den er dårlig

Fra : Richard

Dato : 20-10-03 22:07

Fra : Armand

Dato : 20-10-03 22:27

> [...]
>
> Jeg har ikke rigtig kunne finde priser i dba eller forhandlere.
> Det har heller ikke været muligt at finde noget ved toldskat, her er kun

Hva' skulle det også være for en 93'er Honda 750, hvis ikke at det er en
VFR??

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 21-10-03 15:37

Armand wrote:

> Hva' skulle det også være for en 93'er Honda 750, hvis ikke at det er en
> VFR??

Hæ, Subject fx - eller Africa Twin eller...

Fra : Armand

Dato : 21-10-03 21:49

> Hæ, Subject fx

Ups!
Sådan kan det gå når man belaver sig alene på erindringen. Jeg hár
verificeret nu, og genkendt den sene CB'er som den der senere blev kaldt for
"seven fifty".
Min reference er den upålidelige MC-revy, men tilsyneladende er den først
taget hjem af Honda-importøren, netop som Seven-fifty i '95, og dét
forklarer jo at den er svær at finde fra '93 :-/
Modellen ser man ikke på ethvert gadehjørne, så mon ikke at de eneste der er
solgt herhjemme er den håndfuld(?) som blev taget hjem i '95 :-/

> - eller Africa Twin eller...

Nu jeg har læst på lektien, fandt jeg tillige NR750 i '93 !!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 25-10-03 13:59

Armand wrote:

> Ups!
> Sådan kan det gå når man belaver sig alene på erindringen. Jeg hár
> verificeret nu, og genkendt den sene CB'er som den der senere blev kaldt for
> "seven fifty".

Nemlig.

> Min reference er den upålidelige MC-revy, men tilsyneladende er den først
> taget hjem af Honda-importøren, netop som Seven-fifty i '95, og dét
> forklarer jo at den er svær at finde fra '93 :-/

Til lige netop Honda i de år bruger jeg enten Typenkompass Honda
(1970-99) fra Motorbuch Verlag, som godt nok koncentrerer sig på de i D
importerede modeller; men det er dog stadig en del flere end, hvad vi
ser herhjemme. (Gennem tiden er ca. 12 pct af alle Hondas forskellige
mc-modeller importeret til D, iflg. en tidl. forhandler dernede).

Ellers har Honda en rigtig god modeloversigt på:

<www.honda.co.jp/pressroom/library/motor/>

hvis man ser igennem fingre med sproget, og at den er opbygget efter
familier og modeller på tværs af årene, hvilket gør den lidt langsom til
dette brug.

Og så mangler den faktisk en del modeller, der ikke har kørt i Japan /
er produceret udenfor

> Nu jeg har læst på lektien, fandt jeg tillige NR750 i '93 !!

Og VF750C såmænd - de år i kædetrukken udgave

Fra : Armand

Dato : 25-10-03 15:55

> [...]
> importerede modeller;
> Ellers har Honda en rigtig god modeloversigt på: [link].........

Rolig nu!
Vi taler om relevante danske modeller hér, ellers kan man ikke forvente at
T&S skal kende til dem, og derfor vide hvorledes de skal prissættes (alt
iflg. subj!)

--
Amand.

Fra : Richard

Dato : 25-10-03 17:59

Armand wrote:

> Rolig nu!

Nå, nå, et par gode links kan da ikke repeteres for tit

> Vi taler om relevante danske modeller hér, ellers kan man ikke forvente at
> T&S skal kende til dem, og derfor vide hvorledes de skal prissættes (alt
> iflg. subj!)

?? Ikke forstået: T&S kan da også prissætte cykler, der ikke har været
importeret herhjemme, det er der da mange eksempler på i Modep. (Fx
GB500, VF1100S, VF1100C for nu at blive i min egen boldgade

Sørens problem var imidlertid, at der tilsyneladende ikke var nogle
CB7-50'er i Modep.

Fra : Armand

Dato : 26-10-03 13:37

> [...]
> GB500, VF1100S, VF1100C for nu at blive i min egen boldgade
> Sørens problem var imidlertid, at der tilsyneladende ikke var nogle

Netop (Endsige i D.B.A.)!
Og så hjælper Honda .jp's modeloversigt jo ikke meget

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 26-10-03 18:47

Armand wrote:

> Netop (Endsige i D.B.A.)!
> Og så hjælper Honda .jp's modeloversigt jo ikke meget

Nej, men for lige at samle tråden op, inden vi ender helt ude i hampen:
Søren kan over for både T&S og forsikring beskrive sin 1993 CB750
Sevenfifty som noget i nærheden af en Kawasaki Z7/Zephyr, eller hvad den
nu hed den gnag, og så lægge en passende sikkerhedsmargin oven i, hvis
han vil have et bud på økonomien, inden han sætter sit navn på
købekontrakten IMHO

Fra : Armand

Dato : 26-10-03 20:00

> [...]
> nu hed den gnag, og så lægge en passende sikkerhedsmargin oven i, hvis
> han vil have et bud på økonomien, inden han sætter sit navn på

Og derved kom du noget tættere på subj. end jeg !!

I rest my case.

--
Armand.