Indregistrering
Fra : Martin Leong

Dato : 20-10-03 17:44

Hej NG

Er der nogen der sådan lige på falderebet kan huske hvad det koster at
indregistrere en MC på motorkontoret?
Spørger fordi jeg kan få min MC vinteropbevaret incl. forsikring, så jeg
tænkte på at afmelde min forsikring i vinterperioden. Forsikringsagenten
frarådede det dog (hvilket han naturligvis skal med at det jo også
kostede at indregistrere MC'en om foråret....tror dog at det er til at
betale sig fra i forhold til at betale fuld forsikring...

Mvh
Martin

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-10-03 17:47

> [...]
> Spørger fordi jeg kan få min MC vinteropbevaret incl. forsikring, så jeg
> tænkte på at afmelde min forsikring i vinterperioden.

Det koster 590,- med ny plade, men husk lige hvis den er over 5 år og over 1
år siden sidste syn, skal den synes igen, hvis jeg husker ret.

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Hekto

Dato : 20-10-03 17:59

In article <bn13lh$9j0$1@sunsite.dk>, Thomas Jensen says...
> Det koster 590,- med ny plade, men husk lige hvis den er over 5 år og over 1
> år siden sidste syn, skal den synes igen, hvis jeg husker ret.

Det tror jeg ikke man slipper med, for det er kun prisen på
nummerpladen.

Der er evt. syn, registrering/omregistrering og så en plade!

http://www.politi.dk/p39/Vejledninger/Motorkontor/Vejledning_Registreri
ng_Motor.htm
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-10-03 18:02

> Det tror jeg ikke man slipper med, for det er kun prisen på
> nummerpladen.

ja men på det link du gav står der:
"En ændring er gratis * (Dette kræver dog at der ikke sker ændring af
ejer/bruger forholdet)"

Det er kun ved ejerskifte det koster 380,-, sådan som jeg tolker det.

Fra : ska

Dato : 20-10-03 18:24

Ja, det er rigtigt, ejerskifte koster kr. 380,- på motorkontoret, det har
jeg betalt i sidste uge efter syn af mc fra 1995 som sidst var blevet synet
ved ejerskifte i 2000.(synet kostede kr. 230,-)
(uden ny nummerplade).

mvh
Søren

Fra : Jan Strandgaard

Dato : 20-10-03 18:51

Det gælder kun ved ejerskift.........

Jan Strandgaard
VFR750F

Fra : Bo-gsxR

Dato : 20-10-03 19:29

?
> Spørger fordi jeg kan få min MC vinteropbevaret incl. forsikring,

jeg har forsikret min hos codan, der tilbyder at man kan
stildstandsforsikre den lige så lang tid man vil, og stadig stige
i anncinitet! 1 års stilstand koster 1000 kr for min gsxr750 og
så falder forsikringen ca. 500 pr. år også.
så jeg stildstandsforsikre blot i okt/sep. og får den først på gaden
marts/april. så gir jeg kun ca. 4-500 for denne periode.
hvis du afleverer pladerne har du pluselig kun 6 måneders anncinitet
for det år!! og så tager det 8-12 år at få lad os sige 6 års anncinitet
og så tager det 118 år at blive elite

bo-gsxR

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-10-03 20:55

> Er der nogen der sådan lige på falderebet kan huske hvad det koster at
> indregistrere en MC på motorkontoret?

Hej Martin

Overvej lige om den skal synes når du indregistrer den igen.

Reglerne for syn er som følger:
Motorcyklen er førstegangs-indregistreret for under 5 år siden skal den ikke
synes ved ejerskifte.

Motorcyklen er førstegangs-indregistreret for mellem 5 og 10 år siden skal
den ikke synes i forbindelse med ejerskifte hvis motorcyklen er synet inden
for to år.

Motorcyklen er førstegangs-indregistreret for over 10 år siden skal den ikke
synes i forbindelse med ejerskifte hvis motorcyklen er synet inden for det
sidste år.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Martin Leong

Dato : 22-10-03 13:00

I dag lærte vi på den trælse måde at det altså er *fire* år gammel
motorcyklen må være før den skal synes ved ejerskifte...
Så nu må vi have den til syn og ned på motorkontoret igen...bitter...