Lidt OT: Usikkerhed ved overførsel af peng~
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 20-10-03 08:46

Hej alle,

Jeg har fundet min kommende ged, og vil nu gerne overføre beløbet til den
tyske forhandlers konto.
Jeg har kontonummer og hele balladen, og når pengene er på forhandlerens
konto, er cyklen klar til at blive hentet af et dansk transportfirma, som
jeg har lavet en aftale med.
MEN hvad nu hvis forhandleren ikke lader mig få cyklen, når pengene er
betalt? Så står jeg vel med håret i postkassen og en hel del penge
fattigere, eller hvad? Hvordan foregår handlen sikrest?
Jeg spørger her, da jeg tænkte at I jo nok er flere, der har prøvet lidt
af det samme ved handel i udlandet. Problemet er nemlig, at
transportfirmaet ikke er glade for at tage en mængde penge med og betale
den ansigt til ansigt.

--
Psycho Cowboy
Babygixxer (får snart en storebror )

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-10-03 10:01

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> wrote in message
> Hej alle,
>
> fattigere, eller hvad? Hvordan foregår handlen sikrest?

Jeg har ikke erfaring med store summer, men jeg ville nok tale med min bank
om det var muligt at lave et depot til dem der først blev åbnet når du havde
modtaget cyklen. Ligesom man gør ved ejendomshandler. Men husk at checke om
forhandleren er med på det.

Jeg ville nok selv tage derned, også for at sikre mig at cyklen er som
beskrevet.

vh
Torben

Fra : Richard

Dato : 20-10-03 21:52

Psycho Cowboy wrote:

> [...]
> af det samme ved handel i udlandet. Problemet er nemlig, at
> transportfirmaet ikke er glade for at tage en mængde penge med og betale

Hvilket transportfirma? Leman har taget aftalte penge med ned, da de
hentede (vist ovenikøbet 2 cykler) for en anden dansk GB-ejer så sent
som sidste forår, ved jeg. Så spørg evt. Leman i stedet.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade