GS500 videoer
Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-10-03 22:09

Der er sikkert nogen herinde der kan huske jeg efterlyste onboard-videoer
med GS'eren inden jeg købte den. Jeg fandt aldrig nogen der var noget værd
og dem jeg selv har optaget efter købet bliver ikke lagt ud

Jeg har dog fundet bevis for at GS500 er hurtigere end SV650
Man kan, på trods af kvaliteten af videoen, se det er en SV'er han overhaler
hvis man pauser det rigtige sted.
http://www.bikepower.net/gs500e-power/movies/race2.mpeg

Her er også mange eksempler på at GS'ere kan lave stoppies osv så den er
ikke uendeligt kedelig

http://www.bikepower.net/gs500e-power/movies/race2.mpeg (under movies)
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 20-10-03 08:03

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og dem jeg selv har optaget efter købet bliver ikke lagt ud
>
> Jeg har dog fundet bevis for at GS500 er hurtigere end SV650

LoL - det er vist kun tilfældet når SV650'eren triller i 2. gear :)
Selv min GSXR 250 er hurtigere end en GS500E
> --
> mvh. Jacob Larsen - GS500
Thomas
GSXR 250

---

Fra : Christian Knudsen

Dato : 20-10-03 09:11

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> LoL - det er vist kun tilfældet når SV650'eren triller i 2. gear :)
> Selv min GSXR 250 er hurtigere end en GS500E

Bla bla bla....
Det kommer altid mere an på hvem der kører end hvad man kører. 1000 kr på at
Rossi kan køre fra dig hvis han har en GS500 og du har en gixxer 1000.

mvmch
christian

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 20-10-03 14:45

"Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Bla bla bla....
> Det kommer altid mere an på hvem der kører end hvad man kører. 1000 kr på
at
> Rossi kan køre fra dig hvis han har en GS500 og du har en gixxer 1000.

Jeg skrev så, at min GSXR 250 var hurtigere end en GS500E. Jeg skrev ikke at
det var mig eller en anden der afgjorde det.

> mvmch
> christian

Thomas

---

Fra : Christian Knudsen

Dato : 22-10-03 19:29

> at
>
> Jeg skrev så, at min GSXR 250 var hurtigere end en GS500E. Jeg skrev ikke
at
> det var mig eller en anden der afgjorde det.

Det er heller ikke præcis det jeg siger. Det jeg siger er, at der er alt for
mange der går op i hvad deres maskine kan, og hvor hurtige de er på papiret,
og fra 0-100. I realiteten er det sjældent man får brug for det. Det der er
meget mere brug for, og som færre går op i, er sving. For det er altid der
der vindes tid.
Hvordan vil du definere hurtigt??? Tophastighed, acceleration, for så er en
Egli Turbo og Dragbikes hurtige, men ingen af dem er superhabile svingere...

mvmch
christian

Fra : Bo-gsxR

Dato : 20-10-03 10:40

> LoL - det er vist kun tilfældet når SV650'eren triller i 2. gear :)
> Selv min GSXR 250 er hurtigere end en GS500E

nu er det så også i indbremsningen, at han overhaler! så spørgsmålet
lyder nok om gs'eren kører langsommere hurtigt

bo-gsxR ( som har ca. 7.000km gs500 erfaring :- )

Fra : Jacob Larsen

Dato : 20-10-03 16:43

> LoL - det er vist kun tilfældet når SV650'eren triller i 2. gear :)
> Selv min GSXR 250 er hurtigere end en GS500E

Ikke end min, men ok. Du har nok enten aldrig kørt om kap med en af frygt
for at tabe eller kun kørt mod piger, fordi så vidste du, at du havde en
chance for at vinde
De tal jeg har fundet siger dog, at GS'eren er hurtigst i acc og GSX-R i
topfart.

http://www.skydiver.dk/gsx-r/techinfo/
http://www.statsbiblioteket.dk/gentofte/billed-data/mc-revyen/1999/Motorcykler_fra_A_til_Y/Suzuki__GS_500_E.jpg

Jeg er egentlig også lide ligeglad, mit valg er mest begrundet på jeg er
færdig med at køre knallert
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Tommy Fer

Dato : 20-10-03 17:29

> [...]
> chance for at vinde
> De tal jeg har fundet siger dog, at GS'eren er hurtigst i acc og GSX-R i

Som Gammel GSXR250 køre... så må jeg nok sige dig lidt imod... min grsxr250
tog 190 på speedometeret med min 100kg på ryggen.....

mvh Tommy Fer

Fra : Jacob Larsen

Dato : 20-10-03 18:14

> Som Gammel GSXR250 køre... så må jeg nok sige dig lidt imod... min
> grsxr250 tog 190 på speedometeret med min 100kg på ryggen.....

Jeg mente at GS'eren er hurtigst i acc og GSX-R er hurtigst i topfart. Det
kan godt være det ikke stod helt klart, da jeg undlod det andet "er
hurtigst"

En gsx'r kan nok også tage svingene hurtigere end en GS'er kan.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 20-10-03 21:58

"Tommy Fer" <tommyfer@nospamher.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Som Gammel GSXR250 køre... så må jeg nok sige dig lidt imod... min
grsxr250
> tog 190 på speedometeret med min 100kg på ryggen.....

Havde en underlig oplevelse med min. Den gik også omkring 190km/t med den
udstødning jeg købte af dig. Men efter en madam kørte op i røven af mig, og
udstødningen blev utæt i samlingen, viste den næsten 10km/t mere under
topfart, altså godt 200km/t hvis nu der ellers havde været tal over 180.

Men det er slut igen efter jeg har fået en lazer på.

Hvad angår optræk, så ved jeg ikke om GS er hurtigere, men det er ikke meget
hvis den er.

> mvh Tommy Fer
Thomas

---

Fra : Jacob Larsen

Dato : 20-10-03 16:38

> Her er også mange eksempler på at GS'ere kan lave stoppies osv så den
> er ikke uendeligt kedelig
>
> http://www.bikepower.net/gs500e-power/movies/race2.mpeg (under movies)

Og den rigtige adr er selvf:
http://www.bikepower.net