Budapest: MC-udstyr
Fra : Lars M

Dato : 19-10-03 19:53

Hej gruppe
Min kone og jeg skal på forlænget weekend til Budapest (nej, vi ta'r flyet).
Hun har lige fået MC kørekort, men mangler tøj og hjælm. Så nu er det jo jeg
tænker på om der er nogen fordel i at købe den slags dernede, og om der er
nogen forhandler i det centrale Budapest.
Nogen anbefalinger?

Venlig hilsen
Lars
Mail: lm SNABEL-A softhome.net

Fra : Lars M

Dato : 19-10-03 20:00

Sorry, forkert mailadresse. Den skulle være: lm.list(SNABEL-A)softhome.net
-Lars

Fra : Lars M

Dato : 03-11-03 22:33

Vi er vel hjemme igen. Vi havde en dejlig tur til Budapest, men vi så ikke
noget til nogen motorcykelforretninger. det vil sige, jeg tror nok jeg så en
Suzuki forhandler, da vi var ude og køre med sporvogn lørdag eftermiddag,
men der var lukket. Åbningstiderne er de samme som herhjemme, så på en
weekendtur, er det ikke nemt at få lejlighed til at shoppe. Anyway, det var
jo heller ikke det primære formål med at tage derned.
Faktisk så vi forbløffende få motorcykle. Jeg ved ikke om det skyldes
årstiden - der var mellem 0 og 5 grader, men nogenlunde tørt - eller om der
bare ikke er mange MC'er i Budapest. Trafikken så ellers ikke værst ud.

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-03 23:30

> [...]
> Suzuki forhandler, da vi var ude og køre med sporvogn lørdag eftermiddag,
> men der var lukket. Åbningstiderne er de samme som herhjemme, så på en

Der er flere både Yamaha, Kawasaki, Aprilia, Honda m.fl.

> [...]
> Faktisk så vi forbløffende få motorcykle. Jeg ved ikke om det skyldes
> årstiden - der var mellem 0 og 5 grader, men nogenlunde tørt - eller om

Da jeg var dernede i starten af juni måned, var der mange mc´er på gaden, de
fleste kører dog uden det store udstyr, dvs. shorts/ t-shirt/ hjelm, vi var
inde i de mc-butikker vi kunne finde ca. 6 stk., og priserne var omregnet
meget lig de danske, men som hovedregel havde de ikke meget udstyr på
hylderne, da vi var dernede var det 30-35 graders varme, og det var næsten
ulideligt at køre i sin læderdragt, har aldrig i mit liv drukket så meget
vand.

> Trafikken så ellers ikke værst ud.

Det kan være et h...... at køre i selve Budapest, der er meget trafik og de
kører absolut ikke efter vores standard, og viser slet ikke nogen respekt
eller kultur, men kommer man ud på landet, er der mange dejlige små veje,
med smuk natur men pas på! vejbelægningen er tit slidt i stykker.

Alt i alt er det et land jeg gerne vil til igen, man skal bare tage sig i
agt dernede, og køre meget mere defensivt i her i DK, så hvis I har mod på
det så prøv, at tage cyklen derned næste gang, hvis der bliver en sådan.

Dannie