Ny (brugt) MC værkstedstjek?
Fra : Martin Leong

Dato : 18-10-03 14:25

Hej NG

Så står jeg endelig lige til at købe en SV650. Inden jeg skriver under på
noget vil jeg dog gerne have cyklen på et værksted for at de kan se motoren
igennem osv. Spørgsmålet er så om det er bedst at få cyklen på et rullefelt
eller er det bedre at få et værksted til at skille skidtet af?

Mvh
Martin

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 18-10-03 14:49

> [...]
rullefelt
> eller er det bedre at få et værksted til at skille skidtet af?

Årgang, km, generel stand...?

Kongecykel i øvrigt

Fra : Martin Leong

Dato : 18-10-03 16:19

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> wrote in message

> motoren
> rullefelt
>
> Årgang, km, generel stand...?

99 med ca. 36k km. Hvad jeg umiddelbart kan se er den rigtig godt velholdt.
Den har stået i garage om natte og aldrig været vinterkørt. Der er ikke
nogen ridser/mærker der antyder at den har været nede og ligge og motoren
lyder lækker

> Kongecykel i øvrigt

ja ikke?

Fra : Richard

Dato : 18-10-03 14:52

Martin Leong wrote:

> [...]
> igennem osv. Spørgsmålet er så om det er bedst at få cyklen på et rullefelt
> eller er det bedre at få et værksted til at skille skidtet af?

Er det ikke lige lovlig voldsomt at skille motoren ad? - har cyklen ikke
et servicehefte, hvod du kan se, hvem der har serviceret den, så du kan
spørge dem?

En ting du kan bede dem checke er stelgeometrien - et af de tyske blade
fandt flere mm store afvigelser i styrehovedets hældning forover og til
siden (for- og baghjul står skævt ifht hinanden) på rigtig mange af de
første SV650'er. En typefejl, men det ville jeg hellere ofre penge på at
få målt efter - motorens tilstand kan rimeligt godt checkes uden at den
skilles ad.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Martin Leong

Dato : 18-10-03 16:21

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message

> Er det ikke lige lovlig voldsomt at skille motoren ad? - har cyklen ikke
> et servicehefte, hvod du kan se, hvem der har serviceret den, så du kan
> spørge dem?

Jo det ville jeg også mene, men hvad ved jeg?
Ifølge servicehæftet skulle der ikke rigtig været noget, tidligere ejer har
været flink til at få den serviceret...

> [...]
> første SV650'er. En typefejl, men det ville jeg hellere ofre penge på at
> få målt efter - motorens tilstand kan rimeligt godt checkes uden at den

Er det så noget der kan laves for penge?