Jyllandsringen layout 2003?
Fra : Peder

Dato : 17-10-03 08:26

Hej

Er der nogen der har et billede af det nuværende layout? Gerne med
målestoksforhold og evt. data om længde mv.

Har erhvervet mig "ny" cykel, hvis gearing er tilpasset
Jyllandsringen, men jeg skal køre på Oschersleben og har begrænset tid
til at finde den rigtige gearing, så lidt forhåndsinfo vil være rart.
--
Peder
R6 (http://roadracing.netpartner.dk)

Fra : MKS - 74

Dato : 17-10-03 08:46

On Fri, 17 Oct 2003 09:26:14 +0200, Peder
<peder.eskildsen@@@@hotmail.com> wrote

>Er der nogen der har et billede af det nuværende layout? Gerne med
>målestoksforhold og evt. data om længde mv.

Målestoksforhold ik' ræddi,men måske du alliwl kan bruge dette :

http://www.racingcircuits.net/Denmark/Jyllandsring2003.html
http://jr.alletidersweb.net/default.asp?id=2044
http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=9004

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Peder

Dato : 17-10-03 08:56

On Fri, 17 Oct 2003 09:46:18 +0200, MKS - 74 <priller@tiscali.dk>
wrote:

>On Fri, 17 Oct 2003 09:26:14 +0200, Peder
><peder.eskildsen@@@@hotmail.com> wrote

>Målestoksforhold ik' ræddi,men måske du alliwl kan bruge dette :

> [...]
Mange tak.
Det giver i hvert fald en idé om forholdet mellem de to baner.

Fra : Flemming Petersen

Dato : 17-10-03 09:05

[super snip]
> R6 (http://roadracing.netpartner.dk)
[/super snip]

Hvad er nu det for noget????? Skal suzukien på pension????

/Flemming
CBR900RR 92
GSXR750 98

Fra : Morten dahl

Dato : 17-10-03 09:34

"Flemming Petersen" <fjp@gimp.dk> skrev i en meddelelse
> [super snip]
> [/super snip]
>
> Hvad er nu det for noget????? Skal suzukien på pension????

Den er allerede sent afsted.. tror nok han solgte den til en kammersjuk..

-
Morten dahl
ex ex ejer af selvsamme Suzuki

Fra : Peder

Dato : 17-10-03 09:56

Den Fri, 17 Oct 2003 10:33:35 +0200, "Morten dahl"
<morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev:

>"Flemming Petersen" <fjp@gimp.dk> skrev i en meddelelse

Tjah. Jeg var lidt ked af affjedringen og alderen på cyklen. Er nok
blevet lidt mere ambitiøs vedr. Seriensport.
Valget stod imellem ny affjedring og ny cykel. Sært nok var det ikke
noget svært valg.
2003 R6 ræsklar men med alle originaldele leveret med samt ekstra
reservedel, løftere mv. 30kkr mere end jeg fik for Suzi...

>Den er allerede sent afsted.. tror nok han solgte den til en kammersjuk..

Jeps den er gået.

Fra : Armand

Dato : 17-10-03 16:16

Peder <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en
> [...]
> Jyllandsringen, men jeg skal køre på Oschersleben og har begrænset tid
> til at finde den rigtige gearing, så lidt forhåndsinfo vil være rart.

Tidligere var Jyllands Ringen langtfra en højhastighedsbane, og dét har det
nye layout nok ikke ændret meget på, derved at det tilføjede stykke ikke ser
hurtigere ud og opløbs-svinget nærmest ser ud til at have fået en mindre
indgangshastighed :-/

Jeg har ikke været på Oschersleben, men har det indtryk at den er så hurtig
at det nærmest kræver den originale gearing :-/
Er der mon ikke en herindefra der har kørt på den? Eller er der på nettet
ikke nogle data omkring banen hvor tophastigheden (som er den man
umiddelbart gearer efter) fremgår?

Ellers er at skyde sig ind på gearingen egentlig ikke så svært:
Forudsat at banen ér rimelig hurtig, er fidusen at bruge den originale
gearing til 1. træning, og dér registrere topfarten hhv. i hvilken grad at
omdrejningerne løber ud i topgear og efterfølgende finde den gearing der
procentielt passer dermed. Slutteligt fratrækkes én enkelt eller to tænder
fra bagtandhjulet for at sikre imod at man overdrejer, samt for at give
plads til faldende omgangstider (= stigende hastighed (i opløbskurven))!

--
Armand.