Dnepr 650 - købspris og afgift??
Fra : can

Dato : 15-10-03 23:33

Jeg er i polen blevet tilbudt en Dnepr 650 med sidevogn.
Cyklen er ca. 10 år gammel, er blevet restaureret og står i køreklar stand
på polske plader. Sidevognen er stadig i militærgrønne farver og ska nok
lige ha en gang lak, pt ikke monteret.

Er der mon nogen der har lidt erfaringer med hvad sådan et statsligt faretøj
ca. må koste dernede, og hvor meget den danske afgift ca vil ligge på. Der
kommer vel også noget told oveni når man skal have den ud af polen, hvordan
bliver det vurderet???

Jeg ved at man via told og skats hjemmeside kan få en ca vurdering, men ved
ikke rigtig hvilken værdi jeg skal sætte den til

--
Med venlig hilsen/Best regards
Claus Andersen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-10-03 09:27

can wrote:
> [...]
> kommer vel også noget told oveni når man skal have den ud af polen, hvordan

Prøv at kigge på toldskat.dk .. der kan du finde
afgiftsvuderinger...

Jeg har lige anskaffet mig en Dnepr, og valgte blandtandet pga.
afgiften at den skulle være ældre end 35 år den jeg skulle ha' ..

Jeg er endt med en papkassemodel fra '56, som faktisk ikke mangler
så meget før den er færdig

> Jeg ved at man via told og skats hjemmeside kan få en ca vurdering, men ved
> ikke rigtig hvilken værdi jeg skal sætte den til

Er der ikke nogle afgiftsvuderinger af tilsvarende maskiner af ca.
samme årgang ? Ural eller Dnepr ?

Iøvrigt .. nu du alligevel skal handle i Polen, kan du så ikke ta'
en ekstra sidevogn med hjem? jeg står og mangler en ...

// Hans, RD350 & Dnepr K750
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : can

Dato : 16-10-03 10:21

> Er der ikke nogle afgiftsvuderinger af tilsvarende maskiner af ca.
> samme årgang ? Ural eller Dnepr ?

jo tak, nu fandt jeg den side med vurderinger, ser ud som om at afgiften ku
blive et sted mellem 5000 - 10000 kr.

Så mangler jeg bare lige et bud på hva sådan et uhyre må koste i polski,
og hvordan jeg får den ud. Der er uhyggelig meget grænsekontrol så det går
nok ikke bare at køre den hjem,

> Iøvrigt .. nu du alligevel skal handle i Polen, kan du så ikke ta'
> en ekstra sidevogn med hjem? jeg står og mangler en ...

Ingen problem jeg spænder bare en ekstra på, det er der aldrig nogen der
opdager

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-10-03 11:33

can wrote:
> [...]
> og hvordan jeg får den ud. Der er uhyggelig meget grænsekontrol så det går

Hm, jeg vil tro omkring en 10000kr eller sådan, hvis den er i god stand ...

> Ingen problem jeg spænder bare en ekstra på, det er der aldrig nogen der
> opdager

Det kunne jo være du skulle hente den på en autotransporter

Jeg er faktisk blevet tilbudt en sidevogn af en jyde.. men jeg har
ikke helt luret hvordan jeg kan få den fra Ribe-egnen til Slagelse
billigst muligt ...

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Ole Fisker

Dato : 16-10-03 11:43

> Jeg er faktisk blevet tilbudt en sidevogn af en jyde.. men jeg har
> ikke helt luret hvordan jeg kan få den fra Ribe-egnen til Slagelse
> billigst muligt ...

Tror du ikke det billigste er at hente den på en trailer.

MVH
Ole Fisker

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-10-03 11:51

Ole Fisker wrote:
> Tror du ikke det billigste er at hente den på en trailer.

Det er så stadig +1000kr .. hvilket fanme er ret dyrt for at hente
en 1500kr's sidevogn .. :o/

// Hans
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 17-10-03 06:33

Ring til Vilslev Flytteforretning - 75179425- De kører flere fange pr. uge
til Kbhvn (Nok forbi slagelse) - Og de har nogle rigtig fornuftige priser.
Vi bruger dem pt. når ungerne flytter fra værelse til værelse i København -
Det er billigere end lokale løsninger.
--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-10-03 07:21

Edvard Korsbæk wrote:
> [...]
> Vi bruger dem pt. når ungerne flytter fra værelse til værelse i København -

Det vil jeg prøve .. så snart jeg har råd .. :)

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : anders majland

Dato : 16-10-03 13:56

> Tror du ikke det billigste er at hente den på en trailer.

På en palle og med en fragtmand ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-10-03 15:51

anders majland wrote:
> På en palle og med en fragtmand ?

Jah, jeg tænker på at ringe rundt til de forskellige fragtmænd i
området og høre om de ikke har en halvtom tur til Sjælland den kan
få et lift med.. til en rimelig pris .. :)
Jeg har bare ikke fået gjort det endnu.

Det haster heller ikke voldsomt med sidevognen.. jeg påtænker at
bygge selve MC'en færdig først.. (hvis det fortsætter med nuværende
hastighed burde den være klar inden jul)

Da jeg alligevel ikke har kørekort til sidevogn vil jeg alligevel
kun have den på når maskinen skal til syn, og så kan jeg passende
bygge den færdig mens jeg venter på at jeg får taget det elendige
kursus man skal bruge.

// Hans, der glæder sig til der kommer dele hjem fra Polen )))
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Hekto

Dato : 16-10-03 11:48

In article <slrnbossvd.s8h.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Jeg er faktisk blevet tilbudt en sidevogn af en jyde.. men jeg har
> ikke helt luret hvordan jeg kan få den fra Ribe-egnen til Slagelse
> billigst muligt ...

Monterer beslag og prøveplader? .... og så henter den?
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-10-03 11:50

Hekto wrote:
> Monterer beslag og prøveplader? .... og så henter den?

Beslag er jo altså fastmonteret på rigtige motorcykler

Jeg har iøvrigt overvejet noget lignende .. men jeg må nok hellere
vente til cyklen er nogenlunde samlet..

// Hans

Fra : Ole Fisker

Dato : 16-10-03 14:34

Hej

Du kunne jo montere en bådmotor og så tage den ovenom Skagen hjem .)))
men du skal nok lige checke farvandsudsigten først.

Med Venlig RusserHilsen
Ole Fisker

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-10-03 14:52

"Ole Fisker" <notValid@NoWhere.com> wrote in message
> Hej
>
> Du kunne jo montere en bådmotor og så tage den ovenom Skagen hjem .)))

Og så bare sejle ind i Slagelse havn?

Fra : Ole Fisker

Dato : 16-10-03 11:41

Hej

Jeg har en Ural med sidevogn fra 1985, der er afgiften ca. 9000,-
told er ca. 300,- og moms nøjagtig 25 % af købsprisen + told.

Men afgiften er selvfølgelig væsentligt højere ved en 1993 model.

MVH
Ole Fisker

Fra : can

Dato : 16-10-03 12:14

Vil det blive billigere hvis man betaler afgift på den som solocykel, og
derefter hænger sidevognen på, det kræver selvfølgelig nok et omsyn, men det
ku den sparrede afgift måske bære, hvis man da også skal betale afgift af
sidevognen?

Prisen på den vil nok ligge på omkring 1000 eur, men hvordan dokumentere man
prisen i fohold til momsen når det er en privat mand man køber den af, hvis
bare et stykke håndskrevet papir fra ham er godt nok så, ku han jo nok
lokkes til at skrive et noget mindre beløb

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-10-03 12:23

can wrote:
> [...]
> ku den sparrede afgift måske bære, hvis man da også skal betale afgift af

Det vil det formodentligt ja ...

// Hans

Fra : Hekto

Dato : 16-10-03 12:27

In article <3f8e7d7d$0$54821$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
canFJERN@FJERNoncable.dk says...
> [...]
> bare et stykke håndskrevet papir fra ham er godt nok så, ku han jo nok
> lokkes til at skrive et noget mindre beløb

Når Polen kommer i EU, skal der jo ikke batales told og moms; men
hvornår er det nu det er?

Fra : Ole Baun

Dato : 16-10-03 12:51

"Hekto" skrev i en meddelelse
> Når Polen kommer i EU, skal der jo ikke batales told og moms; men
> hvornår er det nu det er?
> --
> /Hekto

1. maj 2004.

Ole Baun

Fra : can

Dato : 16-10-03 16:26

Så vil det jo være en del nemmere at vente, hvis man kan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-10-03 17:11

can wrote:
> Så vil det jo være en del nemmere at vente, hvis man kan

Ellers importer en ældre maskine ... :) der er ikke ret meget
forskel på en '90 og en '67 ;)

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : can

Dato : 16-10-03 20:50

Ja de har ikke just lavet en ny model hver 2. år
Jeg må ned og snuse lidt rundt.

tak for hjælpen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-10-03 21:10

can wrote:
> Ja de har ikke just lavet en ny model hver 2. år
> Jeg må ned og snuse lidt rundt.

Det kan man ikke sige ... der er meget lidt forskel på andet end
motoren på hhv. min '56er og fx. en fra midt i 80'erne ...

Den største forskel ligger i at de nyeste har en 650cc topventilet
motor, mens de gamle oftest har en større 750cc som dog har
sideventiler..

// Hans

Fra : Jan Buchwald

Dato : 17-10-03 10:04

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev:

> [...]
>
>// Hans
>--
>Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne

Pas på, cykler nyere '75 ell deromkring skal være typegodkendt,
det kan godt give problemer at få synet en efter denne årgang.
Dette gælder vist ikke hvis cyklen har kørt i 3 mdr i et andet EF
land
Og Hans; jeg bor også i nærheden af slagelse, og kører russer.