Tændingslås til RD350
Fra : Anders

Dato : 14-10-03 22:25

Jeg netop har konstateret at nogen har prøvet at stjæle den kære maskine
ved at stikke en skruetrækker i tændingslåsen - desværre for fjolset
overså han skivebremsen og var åbenbart for meget vatarm til at tage
damen med sig under armen

Resultatet er dog at jeg står med en kvast tændingslås og en cykel der
stadig er i ratlås.

Jeg er endnu ikke gået i gang med at skrue skidtet af, da jeg lige ville
høre inden om der er nogen der har erfaringer på området ?

Jeg har fundet en erstatningslås i MC nøglen, men er i tvivl om modellen
passer, da den er til 83-84 modellerne. Min er en 85'er. Er der nogen
der ved om tændingslåsene passer sammen indbyrdes mht låsetap, montering
osv? - Hvis ikke dette er tilfældet eller hvis nogen skulle ligge inde
med en billig brugt er evt. sælgere selvfølgelig velkomne til at læse
min annonce på stumpemarkedet angående en brugt model

pft

Anders

Fra : Hekto

Dato : 14-10-03 22:42

In article <bmhpjh$p9b$1@sunsite.dk>, Anders says...
> Jeg er endnu ikke gået i gang med at skrue skidtet af, da jeg lige ville
> høre inden om der er nogen der har erfaringer på området ?

Den kan være monteret med 'knæk-bolte' så du ikke lige kan få den af.
Ellers er det bare at skrue den af, og så er selve tændingslåsen
monteret på den mekaniske lås, der sidder med de to bolte på den
øverste gaffelbro.
Svup! - af med stikket, og så er det at sætte den nye på.

Prøv MC-Nøglen. Det er mig bekendt en standard Yamaha-lås, og den er
ikke specielt kostbar.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Pcman

Dato : 14-10-03 22:51

"Hekto" <hekto.nospam@hekto.dk> wrote in message

> Den kan være monteret med 'knæk-bolte' så du ikke lige kan få den af.

Dem har jeg før skruet af med hjælp af en god stor dorn og en hammer.
Besværligt men det virker.
Mvh
Jarl
--