/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MIN Honda sætter lidt ud en gang imellem..~
Fra : Jacob Scherrebeck


Dato : 14-10-03 19:19

Hej.

Jeg har oplevet at min Honda CM 400 T engang imellem sætter ud, det opleves
når den står i tomgang, så kan den godt lige sætte ud ganske kort, men
derefter køre fint igen.....nogle gange sker det også hvis jeg har holdt
lidt i et lyskryds, og skal til at sætte i gang, så kan den godt sætte lidt
ud og slå en fis elller to, men derefter kører den fint igen....det samme
sker også nogle gange, hvis jeg triller ned ad en bakke eller lignende, og
hvor den ik får så meget gas, så kan den godt sådan "stoppe" med at trække
ganske få millisekunder (altså faktisk ligesom at den sætter ud). Hvad kan
dette skyldes?? Har ik nogle gode råd.

PS Jeg HAR skiftet tændrør, og jeg har samtidfig også pørvet at dossere
noget dertil passende ventilrens, til benzinen.

Kan det evt ha noget med benzinen at gøre?? Jeg kører på 95, er det ikke
meget normalt for sådan en gammel maskine? (den er fra 84)..

Håber i kan hjælpe

MVH

Jacob



 
 
Richard (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 14-10-03 21:26

Jacob Scherrebeck wrote:

> Jeg har oplevet at min Honda CM 400 T engang imellem sætter ud, det opleves
> når den står i tomgang, så kan den godt lige sætte ud ganske kort, men
> derefter køre fint igen.....nogle gange sker det også hvis jeg har holdt
> lidt i et lyskryds, og skal til at sætte i gang, så kan den godt sætte lidt
> ud og slå en fis elller to, men derefter kører den fint igen....det samme
> sker også nogle gange, hvis jeg triller ned ad en bakke eller lignende, og
> hvor den ik får så meget gas, så kan den godt sådan "stoppe" med at trække
> ganske få millisekunder (altså faktisk ligesom at den sætter ud). Hvad kan
> dette skyldes?? Har ik nogle gode råd.

Under forudsætning af, at kompression og ventilindstilling er OK: Det
kunne skyldes for mager blanding fx for lille tomgangsdyse eller en
begrænsning i benzintilførslen ved 0 - ~1/4 gashåndtagsåbning fx pga
snavs eller for lav svømmerstand. Det kan hurtigt afsløres ved en CO-måling.

I det andet tilfælde, hvor det sker efter du har sluppet gassen, kan det
også skyldes en defekt air cut off valve - hvis dine karb'er har den
funktion. Det er en fjederbelastet membranventil, der regulerer/ændrer
blandingen netop, når du lukker for gassen - bruges ofte på (Keihins)
CV-karburatorer, som din CMT vel har?. Den er dyr at udskifte, skulle
jeg hilse at sige; sælges ofte kun komplet med membran, fjeder og hus

Men start med at rense karb'erne og/eller check dyserne...

> PS Jeg HAR skiftet tændrør, og jeg har samtidfig også pørvet at dossere
> noget dertil passende ventilrens, til benzinen.

....dog allerførst - hvis du ikke har prøvet det - så kør lige en god
lang tur - >50-60 km - med en korrekt doseret mængde karburatorsprit for
at fjerne evt vand i karburatoren. heldigvis er vejret jo strålende lige
nu - bare de holder saltbøsserne hjemme i garagen

> Kan det evt ha noget med benzinen at gøre?? Jeg kører på 95, er det ikke
> meget normalt for sådan en gammel maskine? (den er fra 84)..

Er 92 ikke tilstrækkelig? - ingen grund til at køre med mere end nødvendigt.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Martin Sørensen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 14-10-03 22:49

>> Jeg har oplevet at min Honda CM 400 T engang imellem sætter ud
> I det andet tilfælde, hvor det sker efter du har sluppet gassen, kan
> det også skyldes en defekt air cut off valve
> Den er dyr at udskifte, skulle jeg hilse at sige;
> sælges ofte kun komplet med membran, fjeder og hus

91,- iflg. MC-nøglen, det er da ingenting ifht. hvad andre skal slippe for
nye membraner (ofte >700,- stykket).

--
signing off.. Martin Sørensen



Richard (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 15-10-03 11:28

Martin Sørensen wrote:

>>>Jeg har oplevet at min Honda CM 400 T engang imellem sætter ud
>>
>>I det andet tilfælde, hvor det sker efter du har sluppet gassen, kan
>>det også skyldes en defekt air cut off valve
>>Den er dyr at udskifte, skulle jeg hilse at sige;
>>sælges ofte kun komplet med membran, fjeder og hus
>
> 91,- iflg. MC-nøglen, det er da ingenting ifht. hvad andre skal slippe for
> nye membraner (ofte >700,- stykket).

Øv, det var heldigt. Ærgerligt de ikke dækker flere Hondaer end
tilfældet er ;-(


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Jacob Scherrebeck (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Scherrebeck


Dato : 15-10-03 16:21

Hey richard

Jeg prøver at tjekke karburatorerene....tak for hjælpen:) Jo...så bruger jeg
da bare 92 istedet;)

MVH

Jacob S



Richard (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 15-10-03 20:09

Jacob Scherrebeck wrote:

> Jeg prøver at tjekke karburatorerene....tak for hjælpen:) Jo...så bruger jeg
> da bare 92 istedet;)

Jamen du skal naturligvis checke det - men min forventning er, at 92 er OK.

Iøvrigt, for en god ordens skyld - nu du er igang med at gennemchecke
cyklen. Så glemte vi/jeg helt tændingen og især lavspændingssiden - en
eller flere irrede eller på anden vis dårlige stikforbindelser kan
hurtigt koste et par volt spændingstab, der jo bliver transformeret et
par tusind gange op eller tre. Kan du komme til polerne i begge ender,
er det let at checke med et voltmeter.


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408616
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste