Støbte ørepropper
Fra : Tommy Fer

Dato : 14-10-03 16:46

Hej NG

Om ikke alt for længe bliver 1/4 del århundrede.... HAr tænkt mig at ønske
mig nogen formstøbte propper af kæresteriet. Er der nogen der har links til
nogen der tilbyder dette?

mvh Tommy Fer

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 14-10-03 16:59

"Tommy Fer" <tommyfer@nospamher.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> [...]
> mig nogen formstøbte propper af kæresteriet. Er der nogen der har links

Hej Tommy.

<http://makeashorterlink.com/?Q54624536>
<http://www.hoereklinikken.dk/hoerevaern.htm>
<http://www.dlha.dk/>
- og en artikel om emnet:
<http://www.odenseonline.dk/note/hoerevaern/index-55.html>

Du skal nok regne med at ørepropperne koster en tusse eller to.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Richard

Dato : 14-10-03 19:25

Aragorn Elessar wrote:

> Du skal nok regne med at ørepropperne koster en tusse eller to.

Nej, nej, ikke nødvendigvis - DOT/EarCare leverer da de direkte støbte
for 4-500,- kr og de indirekte støbte for 800-1.000,- afh. af, om de
skal have filter eller ej. De direkte støbte dæmper bedst, men ikke så
godt som bløde propper, siliconesnot eller MOP-vatkugler.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Armand

Dato : 15-10-03 01:32

Aragorn Elessar <Aragorn@welles.invalid> skrev i en

> "Tommy Fer" <tommyfer@nospamher.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> ....................[cut: Link's]......................
> Du skal nok regne med at ørepropperne koster en tusse eller to.

Selvom det ér en passende lejlighed med det halvrunde tal (tillykke
forøvrigt!), ville jeg nok krybe mig ved at skulle have kontrol over hvor
jeg havde et par ørepropper til en så betragtelig pris, liggende/på mig

Jeg er for nyligt kommet til at købe mig et længe ønsket kronometer da det
blev sat ned; men sidenhen har jeg svært ved at vænne mig til at skulle gå
rundt med så dyr en sag på håndleddet og alene til rbejdsbrug er det for fin
en ting samtidig med at det er for dyrt at efterlade i garderobeskabet (som
kan brækkes op med en tommestok), hvilket har ført til den
efterrationalisering at det er en fin dyr ting, men med næsten for lav
udnyttelsesgrad (=> først efter kl. 16 på de fem hverdage)!
Og med samme tankegang: Gu' ve' hvor mange træf der skal til førend at man
har tabt/forlagt sine 1000,- kr's ørepropper - For at lade dem ligge
derhjemme på hylden er jo heller ikke meningen!

--
Armand.
(der sagtens kan lyde frelst, eftersom han har fri adgang til de klassiske

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 15-10-03 12:12

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
[snip]
> Og med samme tankegang: Gu' ve' hvor mange træf der skal til førend at man
> har tabt/forlagt sine 1000,- kr's ørepropper - For at lade dem ligge
> derhjemme på hylden er jo heller ikke meningen!

Ja - det kunne jo være resultatet. For mig er det omvendt!

Jeg har nogle fra EAR-care og har også kørt med både gul, blå,
grantræer osv - altså de der halv-engangs ørepropper. Min konklusion
er at jeg ikke bruger ørepropper hvis de ikke kan sættes i hurtigt.

Mine støbte kan sættes meget hurtigt i. De andre silikone/skum
osv. tager for lang tid og tit sidder de elendigt og dæmper ikke.

Men når det er sagt: Jeg har tabt en af min EAR-care på vej til Assen
i år. Mega irriterende. Men jeg havde nogle afstøbninger som jeg kunne
sende til EAR-care og fik et nyt sæt billigt igen - omkring 150 kr!!

--
Jesper

Fra : Armand

Dato : 15-10-03 16:13

<jesper@FJERNveloce.dk> skrev i en news:87llrm92mn.fsf@FJERNveloce.dk...
> [...]
> i år. Mega irriterende. Men jeg havde nogle afstøbninger som jeg kunne
> sende til EAR-care og fik et nyt sæt billigt igen - omkring 150 kr!!

Ups!
Dén detalje kendte jeg egentlig godt: Det er aftrykket der koster arbejde
ikke produktionen af proppen, hvorfor ekstra sæt er langt billigere end det
første!
I rest my case!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 15-10-03 20:04

Armand wrote:

> [...]
> ikke produktionen af proppen, hvorfor ekstra sæt er langt billigere end det

Ja, indtil øregangen ændrer form...

Fra : Tommy Fer

Dato : 15-10-03 17:07

> Selvom det ér en passende lejlighed med det halvrunde tal (tillykke
> forøvrigt!), ville jeg nok krybe mig ved at skulle have kontrol over hvor
> jeg havde et par ørepropper til en så betragtelig pris, liggende/på mig

Tak tak... der går heldigvis en lille mdr. inden jeg indtræder i de næsten
voksnes rækker.... holder på jeg bliver voksen når jeg går på pension.......

mvh Tommy Fer

Fra : Bo-gsxR

Dato : 14-10-03 18:53

HAr tænkt mig at ønske
> mig nogen formstøbte propper af kæresteriet.

har hørt blandede anmeldelser af støbte propper.
nogle ( test bl.a. ) mener at de ikke dæmper mere end
de alm. til 5,- men er hurtigere/nemmere at sætte i, da
man ikk skal noldre dem først.
men +1000,- er meget imo.

bo-gsxR

Fra : Tommy Fer

Dato : 14-10-03 19:00

"Bo-gsxR" <slettes.gsxr750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogle ( test bl.a. ) mener at de ikke dæmper mere end
> de alm. til 5,- men er hurtigere/nemmere at sætte i, da

Det ved jeg godt.

Mit problem er at jeg ikke syntes normale "nulre" propper er særligt
komfortable, deraf får jeg ikke brugt dem.

mvh Tommy Fer

Fra : Richard

Dato : 14-10-03 19:35

Tommy Fer wrote:

> Mit problem er at jeg ikke syntes normale "nulre" propper er særligt
> komfortable, deraf får jeg ikke brugt dem.

Har du prøvet nogle mindre eller med anden form, der ikke skal nulres så
meget for at passe?

Fra : Tommy Fer

Dato : 15-10-03 15:06

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet nogle mindre eller med anden form, der ikke skal nulres så
> meget for at passe?

Vil tro jeg har prøvet omkring 15 forskellige... de eneste jeg ved
nogenlunde tilfreds med, men dem kunne jeg kun få på min gamle
arbejdsplads.... aner ikke hvor de findes..

mvh Tommy Fer

Fra : Henrik Mønster

Dato : 14-10-03 19:29

"Bo-gsxR" <slettes.gsxr750@ishoejby.dk> wrote in message

> [...]
> nogle ( test bl.a. ) mener at de ikke dæmper mere end
> de alm. til 5,- men er hurtigere/nemmere at sætte i, da

Jeg købte et sæt ude i Bella C. i vinter. De kostede 400,- kr. og blev støbt
direkte i øret. Jeg er ret glad for dem, især at man ikke får ondt i ørene
efter at have kørt med dem i et par timer. Med de sædvanlige skunfiduser
bliver mine øregange rimeligt ømme efter et stykke tid p.g.a. presset fra
dem.

Min mening.

M.v.h. Henrik

Fra : Richard

Dato : 14-10-03 19:37

Henrik Mønster wrote:

> [...]
> bliver mine øregange rimeligt ømme efter et stykke tid p.g.a. presset fra

De direkte støbte af mine er også de bedste - dvs var de bedste indtil
min ene øregang ændrede sig, så proppen ikke passer der mere. Det skete
efter ca. 1 år, så jeg tror nok, jeg er færdig med at lege med støbte
propper ;-(

Fra : Richard

Dato : 14-10-03 19:22

Tommy Fer wrote:
> Om ikke alt for længe bliver 1/4 del århundrede.... HAr tænkt mig at ønske
> mig nogen formstøbte propper af kæresteriet. Er der nogen der har links til
> nogen der tilbyder dette?

Har du brug for dem? - hvis du tager høreværn på og af flere gange om
dagen, er de støbte lettere end de bløde; men de støbte dæmper ikke så godt.

Hvis du ikke har brug for at tage dem på og af mange gange dagligt og
samtidig har brug for den bedst mulige dæmpning, kan du med fordel
fortsætte med at bruge bløde propper og i stedet bruge pengene på en
bedre hjelm. Det er min erfaring efter at prøvet både indirekte og
direkte støbte samt indirekte støbte med fatning til ørehængere (til
MP3-spiller/walkman) de seneste 2 år.

Fra : Ole Fisker

Dato : 14-10-03 20:04

Hej

www.aku.dk musiker propper, med udskiftelige filtre 9,15 eller 25 db
dæmpning.

Virker godt, både til MC kørsel og musik udøvelse.
Man bliver ikke træt i ørerne som ved de gule nulre modeller.

MVH
Ole Fisker