Bataling efter handel på ebay.de
Fra : Kristian Budde

Dato : 14-10-03 15:51

Hej NG

Jeg har lige lavet mit første køb på ebay.de en bremseskive til en god
pris

Jeg har betalt den men det kom som lidt af en overraskelse at Jyske Bank
skulle have 100kr for at overføre penge til den tyske konto! (og at det
skule tage næsten en uge)

Jeg ville lige høre hvad i andre gør? Er det bare at punge ud med det her
gebyr hvis man handler der nede eller er det et smart trick.

Mvh
Kristian Budde

Fra : anders majland

Dato : 14-10-03 16:28

> Jeg ville lige høre hvad i andre gør? Er det bare at punge ud med det
> her gebyr hvis man handler der nede eller er det et smart trick.

Sydbank gør det for 15kr og skandiabanken gratis* for beløb over 1000kr

* de tager dog lidt på renten

Husk at sikre dig at købers bank ikke tager et gebyr for at tage mod
pengene - Det har jeg været ude for i 1 af 3 handler foretaget det
sidste halve år i tyskland - og det var endda en proff. forhandler at
stumper der ikke vidste det ....

Smid en email hvis jeg skal hjælp dig med overførslen

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-10-03 16:43

> [...]
> Jeg ville lige høre hvad i andre gør? Er det bare at punge ud med det
> her gebyr hvis man handler der nede eller er det et smart trick.

Jeg har et par gange brugt PayPal til at købe varer fra Tyskland, og det
synes jeg fungerer rimeligt fint. Der er lidt gebyr på, men slet ikke så
meget.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Carsten Jensen

Dato : 14-10-03 17:49

Der er meget høje gebyre også i Tyskland. Jeg sender pengene i et anbefalet
brev. Det har ikke givet problemer endnu.

Carsten

Fra : Hekto

Dato : 14-10-03 19:07

In article <3f8c27da$0$69920$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Carsten
Jensen says...
> Der er meget høje gebyre også i Tyskland. Jeg sender pengene i et anbefalet
> brev. Det har ikke givet problemer endnu.

Jeg sender også kontanter, da SEB vil have 200,- inkl. gebyret i den
tyske bank.
Jeg aftaler det med sælgeren på forhånd, og det er indtil nu mindre
beløb, som slet ikke godtgør bankens gebyrer.

Der skulle være andre måder, med nogle bankkoder, der skulle være
billigere?

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 14-10-03 20:07

Hekto wrote:
> [...]
> beløb, som slet ikke godtgør bankens gebyrer.
>
> Der skulle være andre måder, med nogle bankkoder, der skulle være

Jeg bruger min netbank og det koster 20 kr.- for en transsaktion men kun
hvis man får IBAN & SWIFT kode fra sælger hvilket jeg indtil nu ikke har
oplevet har været noget problem, ellers koster en transaktion hurtigt + 100
kr.-. Hvis sælges bank tager høje gebyrer er det i mine øjne hans problem og
må selv sørge for at få pengene ind ved f.eks porto gebyr`et.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Hekto

Dato : 14-10-03 20:52

In article <3f8c494e$0$94871$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, D@n
Dethlefsen says...
> [...]
> kr.-. Hvis sælges bank tager høje gebyrer er det i mine øjne hans problem og
> må selv sørge for at få pengene ind ved f.eks porto gebyr`et.

Ja, det er IBAN-koden man skal have, har jeg hørt.
Dog har jeg ikke selv prøvet det, endnu.

Fra : Nicolaj C.

Dato : 14-10-03 23:07

hvilken netbank er det du bruger ?

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 15-10-03 18:40

Den Danske Bank www.ddb.dk

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Lars H. ilm

Dato : 15-10-03 08:50

> [...]
og
> må selv sørge for at få pengene ind ved f.eks porto gebyr`et.

Det med at modtagerens selv skal betale hans banks gebyr er ikke en god idé
at
bruge, da det ikke er sælgers problem at der bliver overført penge fra DK
så hvis han sælger en vare for 400kr (f.eks.) og han kun får 320 kr ind på
kontoen, det er faktisk et ret stort problem, og solgte jeg noget på
auktion, så ville jeg helt sikkert forlange at hvis salgsprisen var 400kr.
så skulle der også komme 400kr. ind på min konto før jeg sendte noget som
helst, ellers kan man jo ikke bruge auktionen til noget som helst.

så det sikreste er at man selv betaler begge bank gebyrer (danmark og
tyskland)
og her koster det med den danske banks webbank ganske vist kun ca. 20 kr. at
lave overførslen, men for at man kan være sikker på at modtageren får alle
sine penge, skal man også betale 100kr ekstra i gebyr, men så garanterer DDB
at alle pengene kommer ind på modtagers konto.

Vh
Lars
CB 650

Fra : anders majland

Dato : 15-10-03 12:35

> så det sikreste er at man selv betaler begge bank gebyrer (danmark og
> tyskland)

Der er kommet nye eu regler (vist per 1/6) i år der kræver at banker
sænker deres gebyrer for transaktioner indenfor EU til samme niveau som
indenfor landet. Ikke alle banker lever op til det endnu. F.eks tager
sydbank 15kr for en overførsel i euro ligegyldigt om modtageren bor i
danmark eller tyskland. Jeg har som nævnt lavet 3 overførsler efter 1/6
til tyskland. I den ene "sag" opkrævede den tyske bank et gebyr på
10euro for at tage mod pengene. De andre gik glat..

Fra : Armand

Dato : 15-10-03 16:03

anders majland <see@sig.now> skrev i en news:bmjcvt$sbf$1@sunsite.dk...

> [...]
> indenfor landet. Ikke alle banker lever op til det endnu. F.eks tager
> sydbank 15kr for en overførsel i euro ligegyldigt om modtageren bor i

Min sparekasse kalder deres mer-pris for "et vekselgebyr", og det kan der
vel være lidt om :-/

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 15-10-03 19:56

anders majland wrote:

> [...]
> indenfor landet. Ikke alle banker lever op til det endnu. F.eks tager
> sydbank 15kr for en overførsel i euro ligegyldigt om modtageren bor i

ja der er stor forskel, BG Bank tager 20,- for selve transaktionen og
100,- for at dække den modtagende banks gebyrer. Tidligere var det
omtrent omvendt (70,- kr. + 5 EUR afhængig af den modtagende bank).

Nå, når nu harmoniseringen af afgifter foreløbig har taget 31 år for DKs
vedkommende uden at komme ret langt, hvorfor skulle ditto for
banktransaktioner også gå hurtigere ,-)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Ola Trygve Kvitle

Dato : 17-10-03 00:52

"Lars H. ilm" wrote:

> [...]
> så skulle der også komme 400kr. ind på min konto før jeg sendte noget som
> helst, ellers kan man jo ikke bruge auktionen til noget som helst.

Det er selgers problem. (og det er faktisk selgeren selv som velger
å ha en bankforbindelse som krever høye gebyrer)

fra eBay policies:
"Payment: Surcharges
Sellers may not charge eBay buyers an additional fee for their use
of ordinary forms of payment, including acceptance of checks,
money orders, electronic transfers or credit cards. Such costs should
be built into the price of the item-this policy reduces the potential
for confusion among bidders about the true cost of an item."

Ola Trygve Kvitle

Fra : Armand

Dato : 17-10-03 15:21

Ola Trygve Kvitle <otk@c2i.net> skrev i en

> [...]
> be built into the price of the item-this policy reduces the potential
> for confusion among bidders about the true cost of an item."

Og sådan knepper man en ged :-|

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 17-10-03 20:08

In article <bmp1ag$sr3$1@news.cybercity.dk>, Armand says...
> Og sådan knepper man en ged :-|

ØØøøøHhhhhhhhhh!!????????

Fra : Armand

Dato : 17-10-03 20:58

Hekto <hekto.nospam@hekto.dk> skrev i en
> In article <bmp1ag$sr3$1@news.cybercity.dk>, Armand says...
> >
> ØØøøøHhhhhhhhhh!!????????

Lukker debatten ved at skære igennem med det endegyldige argument (á: "så er
den ged kneppet")!

--
Armand

Fra : Hekto

Dato : 17-10-03 21:17

In article <bmpifa$1mpu$1@news.cybercity.dk>, Armand says...

> Hekto <hekto.nospam@hekto.dk> skrev i en

> Lukker debatten ved at skære igennem med det endegyldige argument (á: "så er
> den ged kneppet")!

Nåååh!

Fra : Armand

Dato : 15-10-03 01:25

Carsten Jensen <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en
> Der er meget høje gebyre også i Tyskland. Jeg sender pengene i et
> anbefalet brev.

Hvilket almindeligvis også koster kassen!!
Mener at sidste anbefalede brev jeg sendte kostede 55,- indenrigs - Hvad har
det kostet dig til .de?

--
Armand

Fra : Carsten Jensen

Dato : 15-10-03 16:27

Det er det samme. Jeg køber reservedele til min Gasgas ved
Vollgas-offroad.de og han siger ca 150 kr for at få 1000kr overført. Hvis
jeg ikke sender et anbefalet brev til 55 kr så tror jeg han lægger på
prisen. Han sender også varerne med det samme hvilket er en fordel for mig.

Carsten

Fra : Richard

Dato : 15-10-03 20:11

Armand wrote:

> Hvilket almindeligvis også koster kassen!!
> Mener at sidste anbefalede brev jeg sendte kostede 55,- indenrigs - Hvad har
> det kostet dig til .de?

Næ, er anbefalingsgebyret ikke kun 40,- kr. uanset destination - dvs. ia
lat kr. 45,50 for et standardbrev til D-land?

Fra : Hekto

Dato : 15-10-03 20:26

In article <bmk62q$vq$2@sunsite.dk>, Richard says...
> Næ, er anbefalingsgebyret ikke kun 40,- kr. uanset destination - dvs. ia
> lat kr. 45,50 for et standardbrev til D-land?

Og 64 Kr for et værdibrev op til 1000 Kr.

Fra : DavieB

Dato : 14-10-03 19:56

Den Danske Bank tager også et gebyrer for overførsler til udlandet, lidt
mere end de 100 kr. hvis det skal gå stærk. Sådan er livet ;{
mVFh, David. '84 Honda VF750F-E (til salg)

Fra : Armand

Dato : 15-10-03 01:26

> [...]
>
> Jeg ville lige høre hvad i andre gør? Er det bare at punge ud med det her
> gebyr hvis man handler der nede eller er det et smart trick.

Bankernes gebyrer svinger uhyre meget, og det gælder således også dette
gebyr!
Min lille lokale sparekasse tager 15 kr indenrigs og 65 kr. udenrigs, dertil
kommer en mulighed for billigere hjemmearbejde via net-banking.
Hvis man forestiller sig at stå på stedet og måtte forbi en automat for at
hæve xxEuro til den private sælger, ville det jo ligeledes koste én 30,- i
hævegebyr (v: Visa), så det er lidt nærigt og handels-fremmedt at stritte
imod overførsels-udgifter.

Senest jeg handlede privat syd for grænsen, klarede jeg det med kontanter i
en alm. konvolut, men dét er at tage chancen. Én eneste nysgerrig og uærlig
postarbejder, og man er to parter der mistror hinanden for at ville snyde
den anden

Senest jeg handlede med Wilhemsen i Oeversee, henviste de mig til deres
danske bankforbindelse i Abenrå (=> 15,- fra min bank)

--
Armand.
(der forøvrigt ikke tror på at nærværende subj. på nogen måde er et argument

Fra : Kristian Budde

Dato : 15-10-03 21:12

"Kristian Budde" <kbudde@{nospam}control.auc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg ville lige høre hvad i andre gør? Er det bare at punge ud med det her
> gebyr hvis man handler der nede eller er det et smart trick.

Tak for de mange råd.
Jeg har netop lavet endnu en bud og håber at det lykkes for mig at skabe et
lidt mere lige forhold mellem gebyr og pris denne gang.

Mvh
Kristian Budde