G3 B/W, 2 netkort ?
Fra : walther

Dato : 13-04-01 13:55

Hej,

Jeg har en B/W G3 med indbygget netkort.
Kan jeg sætte et ekstra PCI netkort i og bruge maskinen som en server ?

Jeg har TeleDK's kabelmodem, som kun kan have én maskine tilsluttet.

tak,
walther

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 13-04-01 14:37

walther <walther_hansen@hotmail.com> writes:

> Jeg har en B/W G3 med indbygget netkort.
> Kan jeg sætte et ekstra PCI netkort i og bruge maskinen som en server ?

Ja.

Prøv at fortæl hvad det er den skal servicere
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : walther

Dato : 13-04-01 15:21

In article <yehae5kly3u.fsf@vertigo.daimi.au.dk>, Thomas Bjørn Andersen
<bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> Ja.
>
> Prøv at fortæl hvad det er den skal servicere

En PC!

Jeg ved godt at det ikke er det mest populære her i gruppen, men der er
desværre ting der foregår bedst på en dosk maskine...

Skal der noget software til ?

tak for hjælpen,
walther

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 13-04-01 15:34

walther <walther_hansen@hotmail.com> writes:

> En PC!

> Skal der noget software til ?

Det kommer an på hvad den skal servicere. Skal den bare gøre det
muligt at dele din internetforbindelse, eller vil du dele filer,
printere, websider eller?

Fra : walther

Dato : 13-04-01 15:38

In article <yeh66g8lvhr.fsf@vertigo.daimi.au.dk>, Thomas Bjørn Andersen
<bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> Det kommer an på hvad den skal servicere. Skal den bare gøre det
> muligt at dele din internetforbindelse, eller vil du dele filer,
> printere, websider eller?

aahhhh...

Der skal "bare" deles en internetforbindelse.

tak,
walther

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 13-04-01 16:02

walther <walther_hansen@hotmail.com> writes:

> Der skal "bare" deles en internetforbindelse.

Ok, så skal du bare have to netkort, samt IPNetRouter fra
www.sustworks.com eller Viacoms IPGateway (tror, jeg det hedder).

Netkort kan fåes billige, nu hvor der er kommet RealTek drivere. Søg
www.versiontracker.com efter realtek.

Fra : walther

Dato : 13-04-01 16:29

In article <yeh1yqwlu6a.fsf@vertigo.daimi.au.dk>, Thomas Bjørn Andersen
<bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
> www.sustworks.com eller Viacoms IPGateway (tror, jeg det hedder).
>
> Netkort kan fåes billige, nu hvor der er kommet RealTek drivere. Søg

Alletiders !

Jeg har fundet et par kort med RealTek chipset (TRENDnet & RubyTech)
men jeg kan ikke se præcis hvilken chip de bruger. I følge driveren
skal det være RTL8139.
Kender du et kort som du ved virker, eller virker de fleste nyere kort ?

tak for hjælpen,
walther

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-04-01 21:24

In article <130420011621272641%walther_hansen@hotmail.com>,
walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> Jeg ved godt at det ikke er det mest populære her i gruppen, men der er
> desværre ting der foregår bedst på en dosk maskine...

Hvorfor så ikke bruge PC'en som server? Der er indbygget netværksdeling
i stort set alle inkarnationer af Windows.

--
MVH
Martin Edlich (6)

Fra : walther

Dato : 13-04-01 21:43

In article <newsspam2-7A47B8.22241813042001@tnews.inet.tele.dk>, Martin
Edlich <newsspam2@mail.edlich.dk> wrote:

> Hvorfor så ikke bruge PC'en som server? Der er indbygget netværksdeling
> i stort set alle inkarnationer af Windows.

Jeg bruger min mac over 5 timer om dagen, og PC'en kun et par gange om
ugen (kærestens), så det vil være lidt spild af strøm og stilhed
(larmer som en i h......).

Men det er da også min plan B.

tak,
walther