BMW R/K
Fra : Steen Wrem

Dato : 13-10-03 21:19

Hej gruppe
Efter at jeg ikke har haft en motorcykel i 30 år (er nu 50) overvejer jeg nu
at købe mig en brugt BMW!
Men ved ikke rigtig hvilken model jeg skal gå efter?
Jeg er 194 cm høj, så det skal være en maskine der passer til min størrelse!

Det skal være en lidt nyere, efter 1988.
Hvad er forskellen mellem R og K modellerne, Hvilken kører bedst og
smatidig holder prisen, hvis jeg vil sælge efter et par år.

SteenW

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 13-10-03 21:29

Steen Wrem wrote:
> [...]
> Hvad er forskellen mellem R og K modellerne, Hvilken kører bedst og
> smatidig holder prisen, hvis jeg vil sælge efter et par år.

R modellerne er den klassiske 2 cylindreder boksermotor.
K modellerne er 4 eller 3 cylindreder rækkemotorer

Om man er til det ene eller andet er en smagssag.

Begge typer kører fremragende og holder (som de fleste andre MC'ere) prisen
godt.

Jeg har selv den firecylindrede K100RS (se evt. billeder i nedenstående
link)

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk

1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)

Fra : Steen Wrem

Dato : 13-10-03 22:58

"Bent Erik Thomsen" <use_address_in_signature@poet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
prisen
> godt.
>
> Jeg har selv den firecylindrede K100RS (se evt. billeder i nedenstående

Det er jo noget i den retning som jeg er interesseret i. Hvor meget har den
kostet dig?

vh SteenW

Fra : Peter Sjong

Dato : 14-10-03 04:27

Steen Wrem wrote:

> [...]

> Hvad er forskellen mellem R og K modellerne, Hvilken kører bedst og
> smatidig holder prisen, hvis jeg vil sælge efter et par år.

Hej
Efter lang pause blev det en K100 rs fra 1990 og er meget tilfreds kr.
114000,-
Efter 1990 kan de fås med ABS (i vores alder er der ikke tid til hospital)
Søg på Google BMW Motorcykler og du får 10 sider med oplysninger mm.
Mvh
Sjong

Fra : Steen Wrem

Dato : 14-10-03 14:16

"Peter Sjong" <sjong@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Efter 1990 kan de fås med ABS (i vores alder er der ikke tid til hospital)
> Søg på Google BMW Motorcykler og du får 10 sider med oplysninger mm.

Ja, jeg kan godt se at det er forbandet vigitgt at der er ABS, specielt på
en motorcykel, -Havde overhoved ikke skænket det en tanke!

vh SteenW

Fra : p.jarnbak

Dato : 14-10-03 18:17

> Efter 1990 kan de fås med ABS (i vores alder er der ikke tid til hospital)
> Søg på Google BMW Motorcykler og du får 10 sider med oplysninger mm.

De kunne fås med abs som extra udstyr fra 1988 model alså fra slutningen af
1987.
Hej Palle.