så blev der købt DT 125 R men info søges ~
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 13-10-03 20:43

Hejsa, jeg har lige købt en 97'er DT 125 R der har kørt ca. 14.000 km.
Den var nok lidt dyr men jeg skulle bytte med min CBR 600 F2 og det koster
jo tit at nedgradere.. især på denne årstid, men jeg manglede nogle penge og
dette blev så løsningen, jeg vil gerne have alt den info jeg kan få om dyret
:)
Den er købt hos Frankie's i randers, den hopper lidt når man kører da der
sidder en DEL bly på forhjulet ( som åbenbart er lidt skæv ?? ) men det
bliver lavet inden jeg får den. ( egerne skal nok løsnes og strammes igen )
og så går den ud i motoren når den kører og man slipper gassen og bremser
hård .. dette bliver også lavet.. ( ved ikke hvad der er galt. )
ellers syntes jeg den ser meget godt ud.
jeg fik 3 måneders 100 % på motor og gearkasse.
hvad mener i ?
jeg kunne godt finde på at køre ud til Aalborg Offroad klub ( da jeg jo har
læst en del om dem her og tror de er nogle flinke personer ( fedte fedte :)
og få de kloge hoveder derude til at chekke den igennem så snart jeg har
fået den, så det der evt. er galt med den kan blive lavet.
kunne det evt. lade sig gøre ?? ;)

MVH

Lars Bisgaard

Ejdrup / Nibe

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 13-10-03 20:47

Lars Bisgaard wrote:
> Hejsa, jeg har lige købt en 97'er DT 125 R der har kørt ca. 14.000 km.
> Den var nok lidt dyr men jeg skulle bytte med min CBR 600 F2 og det
> koster jo tit at nedgradere..

Hvad skulle den koste hvis du havde købt den i ren handel ?.
Er selv på udkig efter en vintercykel og DT125R er bestemt en mulighed.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 13-10-03 21:00

> Hvad skulle den koste hvis du havde købt den i ren handel ?.
> Er selv på udkig efter en vintercykel og DT125R er bestemt en mulighed.

Den stod til 18.900 + lev. og det er jo nok en ca. 2 - 5000 for meget....
men sådan er det jo når det er ved en forhandler.

Mvh.

Lars Bisgaard

Fra : Moller

Dato : 13-10-03 20:49

"Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
og
> dette blev så løsningen, jeg vil gerne have alt den info jeg kan få om

Tillykke med dyret :) lidt sur nedgradering, men hva pokker, nu kan du
køre hele vinteren også :)

Husk at Birgers Billige Bilbøger er nok den billigste måde at du for en
hayens, så du kan holde den i live mange år endnu :) uden mega værksteds
regninger.

Det med den går ud ved hård opbremsning, plejer at være flyderen der er
sat for højt, og derved drukner svinet, nå den presser forgaflen i bund :)
så mon ik nu du er i gang, lige skal rense og skifte pakninger + olie på den
gaffel :) du vil blive meget gladere for den, og så kunne sige :) at du selv
har fikset det.

VH
Lars Molnit

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 13-10-03 21:05

> [...]
den
> gaffel :) du vil blive meget gladere for den, og så kunne sige :) at du

Jo helt sikkert, og hvis bagdæmperen er en renoverbar ?? så får den nok også
en tur. kender en cross mekker som kan lave den billigt hvis den er
renoverbar.

har Birgers Billige Bilbøger en hjemme side eller ??

Mvh.

Lars Bisgaard

Fra : Moller

Dato : 13-10-03 21:11

> Jo helt sikkert, og hvis bagdæmperen er en renoverbar ?? så får den nok
også
> en tur. kender en cross mekker som kan lave den billigt hvis den er
> renoverbar.

Så blir det jo rigtigt sjovt :) at køre på den.

> har Birgers Billige Bilbøger en hjemme side eller ??

http://www.danbbs.dk/~bbb/b.htm

VH
Lars Molnit

Fra : Michal

Dato : 13-10-03 21:50

In news:bmevjb$c1t$1@sunsite.dk,
Moller <news@molnit.com> wrote:

[snip]

> Det med den går ud ved hård opbremsning, plejer at være flyderen
> der er sat for højt, og derved drukner svinet, nå den presser
> forgaflen i bund :)

[snip]

Sidder den flyder du taler om i karburatoren?

Og holder denne druknen typpisk op efter at motoren er blevet en smule varm?

--
Michal

Fra : Moller

Dato : 13-10-03 21:53

> [snip]

> [snip]
>
> Sidder den flyder du taler om i karburatoren?

Ja... det er den som sørger for at din kaburator ikke blir overfyldt med
benzin, og render over.

> Og holder denne druknen typpisk op efter at motoren er blevet en smule
varm?

hmmm, tjaaa tværtimod burde det blive være... da når den er varm, skal
bruge mindre benzin, men jeg tør ikke sige det :( men det aner jeg ikke, men
det er let at tjekke om flyderen har den rigtige højde osv. hmmm, nu skal
jeg passe på, for det nysgerige folk, som er omhygelige, og ikke har travlt
:) er det let at tjekke.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Michal

Dato : 13-10-03 22:02

In news:bmf3b5$3ja$1@sunsite.dk,

> Ja... det er den som sørger for at din kaburator ikke blir
> overfyldt med benzin, og render over.

Aha...

> [...]
> osv. hmmm, nu skal jeg passe på, for det nysgerige folk, som er
> omhygelige, og ikke har travlt :) er det let at tjekke.

Lyder som "gode" nyheder. Jeg har nemlig tidligere haft symptomerne at
motoren gik ud de første 5-800 meter hvis jeg bremsede lidt hårdt, men
herefter kørte den fint... Dog begyndte den at smide rigeligt med benzin ud,
og det er der en lang tråd om startende d. 05.10.03 19.38 ;)

Måske var den allerede begyndt at spytte benzin ud tidligere, men det var
ikke engang mig som opdagede det, men en fodgænger...

til Lars:
Check evt. tråden "Yamaha DT175 og mystisk forbrænding", og check evt. om
din ikke spytter mængder af benzin ud...

--
Michal

Fra : Moller

Dato : 13-10-03 22:12

> [...]
ud,
> og det er der en lang tråd om startende d. 05.10.03 19.38 ;)

Læste lige tråden :) lyder som om din DT175 trænger til en kærlig
gennemgang, så den er klar til vinter strabaserne :)

> Måske var den allerede begyndt at spytte benzin ud tidligere, men det var
> ikke engang mig som opdagede det, men en fodgænger...

Det ved man aldrig, men de beskrivelse passer meget godt til at svømmer
nålen er slidt (utæt) eller svømmeren sider for højt. Da som du selv skriver
har den vacumhane, og derved drypper den kun når den er i tomgang (vacum så
hanen tænder for benzinen) når du så gir den gas, forbruger den jo benzinen
hurtigt nok til at den ikke flyder over, og når du så bremser op, samt
slækker gassen, vælter det med benzin ind i motoren og derved drukner den så
den går ud.

> til Lars:
> Check evt. tråden "Yamaha DT175 og mystisk forbrænding", og check evt. om
> din ikke spytter mængder af benzin ud...

:) min gør det ikke, for min flyder sider korect :) eller rettere den er
justeret ind for ik så lang tid siden.

Hvis du ikke selv har mod på det, kan du jo skrive hvor i landet du er,
ku være der var nogen flinke folk som ville hjælpe for en sixpack til at
køre hjem på :) eller lignende.

VH
Lars Molnit

Fra : Michal

Dato : 14-10-03 22:01

In news:bmf4fr$dfk$1@sunsite.dk,

> Læste lige tråden :) lyder som om din DT175 trænger til en kærlig
> gennemgang, så den er klar til vinter strabaserne :)

Det er den godt nok også ved at få...

> Det ved man aldrig, men de beskrivelse passer meget godt til at
> svømmer nålen er slidt (utæt)

Er det den "nål" der kommer fra gaskablet?

> eller svømmeren sider for højt.

Det er det næste jeg checker :)

> [...]
> over, og når du så bremser op, samt slækker gassen, vælter det med
> benzin ind i motoren og derved drukner den så den går ud.

Ja, noget i den stil... jeg har dog ikke været i stand til særlig effektivt
at teste det mens jeg kører =/

> :) min gør det ikke, for min flyder sider korect :) eller rettere
> den er justeret ind for ik så lang tid siden.

Hehe, så den har gjort noget lignende?

> Hvis du ikke selv har mod på det, kan du jo skrive hvor i landet
> du er, ku være der var nogen flinke folk som ville hjælpe for en
> sixpack til at køre hjem på :) eller lignende.

Hvis jeg bliver helt desperat skal jeg nok sige til =)

Indtil videre har jeg jo fået karburatoren slæbt med indenfor så jeg kan
nusse med den i varmen :)

--
Michal

Fra : Moller

Dato : 14-10-03 22:23

> Er det den "nål" der kommer fra gaskablet?

hmmm, min fejl ... svømmer ventilen :) det en lille nål, der lukker tæt
op i en dyse/ventil der hvor benzinen kommer ind i kaburatoren... denne nål
styres af flydere, som gør at når der er for meget benzin i kaburatoren
trykker den nålen ind, så der ikke kan komme mere benzin i, når så benzinen
blir brugt, faldere flyderen og derved åbner for benzinen igen, derved har
man et konstant flow af benzin.

> Det er det næste jeg checker :)

:) husk at følge service bogen rigtigt, og læs forklaringen om hvor man
måler det 2-3 gang, så du har styr på det :) mange laver fejl her, selv folk
der har gjort det i årevis laver fejl, pga. den enten skal måles fra kanten,
eller kanten hvor pakningen ligger, og nogen skal måles med pakning, andre
uden :)

> Hehe, så den har gjort noget lignende?

Nopes, men har set det på nogen kameraters... det er især Offroadere der
gør dert pga. deres forgafel er så lang at maskinen dykker langt mere under
opbremsning... min MZ var sat for lavt sidst, og derved ku den ikke holde
benzin flowet i gang under hård belastning.

> Hvis jeg bliver helt desperat skal jeg nok sige til =)
>
> Indtil videre har jeg jo fået karburatoren slæbt med indenfor så jeg kan
> nusse med den i varmen :)

Lyder som en go ide :) så kan du få den renset og stillet, men hver
meget omhyggelig på hva du laver, for laver du ged i den, og ikke selv kan
justere den til igen, så køre din maskine af lortens til bagefter :(

VH
Lars Molnit

Fra : Michal

Dato : 17-10-03 16:15

In news:bmhper$9m8$1@sunsite.dk,

> [...]
> komme mere benzin i, når så benzinen blir brugt, faldere flyderen og
> derved åbner for benzinen igen, derved har man et konstant flow af

Det må vel være vacuum ud/indgangen den blokerer for? eller er det for
benzin indløbet?

> [...]
> enten skal måles fra kanten, eller kanten hvor pakningen ligger, og
> nogen skal måles med pakning, andre uden :)

Service bog? Hmmm...

> [...]
> dykker langt mere under opbremsning... min MZ var sat for lavt sidst,
> og derved ku den ikke holde benzin flowet i gang under hård

Oki...

> [...]
> hver meget omhyggelig på hva du laver, for laver du ged i den, og
> ikke selv kan justere den til igen, så køre din maskine af lortens

Men hvis man skulle være uheldig og have stillet den forkert til sidst, så
kan man vel justere den ind bagefter?

--
Michal

Fra : Moller

Dato : 17-10-03 17:25

> Det må vel være vacuum ud/indgangen den blokerer for? eller er det for
> benzin indløbet?

Vacuum delen er kun for benzinhanen... svømmer ventilen/nålen blokere
for benzin indløbet.

> Service bog? Hmmm...

øh :) ja... især da du skal ha den som vintermaskine vil jeg anbefale at
du kontakter Birgers Billige Bilbøger og køber Haynes bogen til din model..
den har ISBN nr. 1 85960 030 1 for "Yamaha TZR125 (87 - 93) & DT125R (88 -
95)" >Men det er jo op til dig selv :) men det hjælper en del.

birgers billige bilbøger findes på : http://www.danbbs.dk/~bbb/b.htm Og
det blir de bedste penge du bruger til din maskine :) bare regn ud hva du
spare i værksteds regninger :) i længden, så er det peanuts :)

> Men hvis man skulle være uheldig og have stillet den forkert til sidst, så
> kan man vel justere den ind bagefter?

Nopes, så er den ødelagt for evigt *GGG* nej, pil bare løs :) men pas
på, og hold regelmæssigt øje med dit tændrør, for går den for magert, eller
4 takter den, så vil den ha meget let ved at brænde stemplet af, eller
lignende :) og husk olien hveeer gang :) vi andre har lært det på den hårde
måde *GGG*

VH
Lars Molnit
hmmm, fik prøvet en RS125 i dag.... hmmm, flottere end MZ'en... hmmm...
sløvere end MZ'en, især i bunden, men fedt powerband :) der bør den vel ku
gå fra MZ'en... lidt endnu *GGG*

Fra : Mads Stetter

Dato : 13-10-03 21:14

Lars Bisgaard wrote:
> [...]
> fedte fedte :) og få de kloge hoveder derude til at chekke den
> igennem så snart jeg har fået den, så det der evt. er galt med den

Det er jeg 100% sikker på at det kan.. Jeg fik også lavet min DT125R ved en
fra Aalborg Offroad klub, og han kan bare sit kram når det kommer til 125ccm
2takter!

Så smut du blot en tur derud og lad dem savle over det nyindkøbte!

MVH Mads Stetter
Som aldrig nåede at komme ned i Aalborg Offroadklub

Fra : stefan hansen

Dato : 14-10-03 07:06

hej lars

Du er mere ende velkommen til at kigge forbi ålborg offroad klub, der er
klubaften hver torsdag ca kl 20:00. håber vi ses
hilsen stefan.