/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
RD 350 produceret i Brasilien
Fra : SLP/JM


Dato : 13-10-03 14:11

Hej

Hvornår blev RD 350 produceret i Brasilien? Så vidt jeg ved, skal man undgå
dem fra Brasilien, hvis man vil købe en RD'er, men hvorfor er det nu
lige....?

--
Mvh Susanne



 
 
Moller (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 13-10-03 14:22


"SLP/JM" <susanne_lundp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f8aa47c$0$9781$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Hvornår blev RD 350 produceret i Brasilien? Så vidt jeg ved, skal man
undgå
> dem fra Brasilien, hvis man vil købe en RD'er, men hvorfor er det nu
> lige....?

Gå efter en RD400 de er nyere, og ikke nær så forskruet som de andre :)
Brasilianerne, er med dårligere støbninger osv.. siger rygtet, ellers er det
nu mest den samme tur, som når mærkerne for lavet deres maskine i billigere
lande, så vil folk ik ha dem, pga. det er ik nær så fint :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi .. Fra den gamle Originale Fabrik :) ikke et eller andet
Tyrkerprodukt.
Suzuki GSF 1200 S



Hekto (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-10-03 14:39

In article <3f8aa6b0$0$244$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...
> Gå efter en RD400 de er nyere, og ikke nær så forskruet som de andre :)
> Brasilianerne, er med dårligere støbninger osv.. siger rygtet, ellers er det
> nu mest den samme tur, som når mærkerne for lavet deres maskine i billigere
> lande, så vil folk ik ha dem, pga. det er ik nær så fint :)
>
.... eller en TZR 250.

Brazzerne dukkede vist op i 92 eller deromkring.
De har dobbelte forlygter, og kåben har nogle sorte afdæknnger, ind
imod tank og stel.
De skulle være af en lidt ringere kvalitet, end de originale.
Hvor meget det betyder, her 10 år efter, ved jeg ikke. Det der skulle
gå i stykker og være faldet af, har sikkert gjort det ny. De fleste er
jo lakkeret om o.s.v. for gud ved hvilken gang.

Reservedele m.m. er ikke det store problem.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hans Joergensen (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 13-10-03 14:44

Moller wrote:
> Gå efter en RD400 de er nyere, og ikke nær så forskruet som de andre :)
> Brasilianerne, er med dårligere støbninger osv.. siger rygtet, ellers er det
> nu mest den samme tur, som når mærkerne for lavet deres maskine i billigere
> lande, så vil folk ik ha dem, pga. det er ik nær så fint :)

Hm, er RD400 ikke en gammel luftkølet sag?

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Moller (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 13-10-03 15:40


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbolb1q.s8h.haj@enterprise-server.dk...
> Moller wrote:
> > Gå efter en RD400 de er nyere, og ikke nær så forskruet som de andre
:)
> > Brasilianerne, er med dårligere støbninger osv.. siger rygtet, ellers er
det
> > nu mest den samme tur, som når mærkerne for lavet deres maskine i
billigere
> > lande, så vil folk ik ha dem, pga. det er ik nær så fint :)
>
> Hm, er RD400 ikke en gammel luftkølet sag?

hmmm, var der ik en 400cc version af den vandkølet 350'er ??? eller
spiller min hukommelse mig et pus ??? mener en af de sidste årgange den blev
lavet blev den opgraderet til en RD400 ... jo der er jo den gamle grimme
RD400 luftkølet, men var der ik en vandkølet med flot kåbe ???

VH
Lars Molnit

>
> // Hans
> --
> Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
> købes for rimelig pris!



Hans Joergensen (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 13-10-03 15:53

Moller wrote:
> hmmm, var der ik en 400cc version af den vandkølet 350'er ??? eller
> spiller min hukommelse mig et pus ??? mener en af de sidste årgange den blev
> lavet blev den opgraderet til en RD400 ... jo der er jo den gamle grimme
> RD400 luftkølet, men var der ik en vandkølet med flot kåbe ???

Ikke så vidt jeg ved .... ?

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Armand (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-10-03 16:19


Moller <news@molnit.com> skrev i en
news:3f8ab8f2$0$247$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrnbolb1q.s8h.haj@enterprise-server.dk...
> > Moller wrote:
> > > Gå efter en RD400 de er nyere, og ikke nær så forskruet som de
andre
> >
> > Hm, er RD400 ikke en gammel luftkølet sag?
>
> hmmm, var der ik en 400cc version af den vandkølet 350'er ??? eller
> spiller min hukommelse mig et pus ??? ...RD400 ... jo der er jo den gamle
> grimme RD400 luftkølet, men var der ik en vandkølet med flot kåbe ???

Honda NS400R !!

--
Armand.




Hans Joergensen (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 13-10-03 16:25

Armand wrote:
> Honda NS400R !!

Måske, men det er jo ikke noget for os rigtige mænd ...

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris! + forgaffel + bagtøj(evt. bare indmad)

Armand (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-10-03 14:54


Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
news:slrnbolgv7.s8h.haj@enterprise-server.dk...
> Armand wrote:
> > Honda NS400R !!
>
> Måske, men det er jo ikke noget for os rigtige mænd ...

Måske ikke; men det er den eneste sportslige og vandkølede 400'er totagger
jeg kender til, og mon ikke at det er dén at Moller havde på nethinden :-/

--
Armand.



Moller (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 14-10-03 18:42

> >
> > Måske, men det er jo ikke noget for os rigtige mænd ...
>
> Måske ikke; men det er den eneste sportslige og vandkølede 400'er totagger
> jeg kender til, og mon ikke at det er dén at Moller havde på nethinden :-/

tjooo, tror nu du har ret :) og at det ikke er for rigtige mænd :)
hmmm... efter 3-4dage på en vfr400, så må jeg sige at Honda laver sgu kram
når de laver andet end Færger, og hangarskibe :)

VH
Lars Molnit



Hans Joergensen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 14-10-03 18:43

Moller wrote:
> tjooo, tror nu du har ret :) og at det ikke er for rigtige mænd :)
> hmmm... efter 3-4dage på en vfr400, så må jeg sige at Honda laver sgu kram
> når de laver andet end Færger, og hangarskibe :)

Er deres hangarskibe dårlige i kvaliteten ? ...

Hmm .. så må jeg hellere købe et andet fabrikat...

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Mikkel Christensen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 14-10-03 18:52

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> Moller wrote:
> > Honda laver sgu kram når de laver andet end Færger, og hangarskibe :)
>
> Er deres hangarskibe dårlige i kvaliteten ? ...
>
> Hmm .. så må jeg hellere købe et andet fabrikat...

Hæ! Jeg har en Kawasaki subwayvogn billigt til salg

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.
| That is why God made fast motorcycles ..."
| -Hunter S. Thompson

Hans Joergensen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 14-10-03 19:28

Mikkel Christensen wrote:
>> Er deres hangarskibe dårlige i kvaliteten ? ...
>> Hmm .. så må jeg hellere købe et andet fabrikat...
> Hæ! Jeg har en Kawasaki subwayvogn billigt til salg

Er den bedre til at transportere fly, end et Honda hangarskib?

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Mikkel Christensen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 14-10-03 21:41

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> Mikkel Christensen wrote:
> >> Er deres hangarskibe dårlige i kvaliteten ? ...
> >> Hmm .. så må jeg hellere købe et andet fabrikat...
> > Hæ! Jeg har en Kawasaki subwayvogn billigt til salg
>
> Er den bedre til at transportere fly, end et Honda hangarskib?

Næppe. Men den tager omkring 80 New Yorkere i én lastning og dét er farligt!
Honda hangarskib... Minder mig om en vittighed om sømænd:

http://www.snopes.com/humor/jokes/sailors.htm

Brev nummer 2 er i denne kontekst måske ikke helt en 'urban legend'

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.
| That is why God made fast motorcycles ..."
| -Hunter S. Thompson

Hekto (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-10-03 21:12

In article <3f8ab8f2$0$247$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller says...
> jo der er jo den gamle grimme
> RD400 luftkølet, men var der ik en vandkølet med flot kåbe ???
>
Dén skal man ikke grine ad! Den var faktisk rigtig god og rigtig
robust! Den havde dog kun 40HK.
Desværre havnede den i 'den firkantede periode' hvor cyklerne var
grimme som arvesynden, og Honda lavede alt med Comstar fælge!!! (er det
derfor der er noget med dem der kører dem????)

Forgængerne 250cc og 350cc, med den dråbeformede tank, var noget af det
nydeligste design der er set!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hans Joergensen (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 13-10-03 14:44

SLP/JM wrote:
> Hvornår blev RD 350 produceret i Brasilien? Så vidt jeg ved, skal man undgå
> dem fra Brasilien, hvis man vil købe en RD'er, men hvorfor er det nu
> lige....?

I Danmark blev den brasilianske RD vist kun importeret i '94 ..
Den nemme måde at kende dem på er de 2 runde forlygter i kåben..

Rygtet vil vide at de skulle være af dårligere kvalitet, men om det
har noget på sig skal jeg ikke kunne sige.

De har også lidt lavere ydelse, som rygtet vil vide skal være noget
Yamaha fandt på pga. den dårlige kvalitet ...

// Hans, der har en '86er
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

SLP/JM (13-10-2003)
Kommentar
Fra : SLP/JM


Dato : 13-10-03 17:09


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev > I Danmark blev den
brasilianske RD vist kun importeret i '94 ..
> Den nemme måde at kende dem på er de 2 runde forlygter i kåben..

Hvilken betegnelse har den model helt præcist? Jeg har ikke været så heldig
med at finde noget information om den på nettet.

--
Mvh Susanne



Hans Joergensen (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 13-10-03 17:42

SLP/JM wrote:
> Hvilken betegnelse har den model helt præcist? Jeg har ikke været så heldig
> med at finde noget information om den på nettet.

Den normale betegnelse er svjh RD350R ..

En RD350 YPVS F eller F2 er noget af det gode ... :)

Der er en liste over alle modellerne på http://www.rd350lc.net/
under 'History' ..

// Hans, der har en '85 RD350N opbygget til en F ..
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Armand (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-10-03 14:50


Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
news:slrnbollee.s8h.haj@enterprise-server.dk...
> SLP/JM wrote:
> > Hvilken betegnelse har den model helt præcist? Jeg har ikke været så
heldig
> > med at finde noget information om den på nettet.
>
> Den normale betegnelse er svjh RD350R ..
>
> En RD350 YPVS F eller F2 er noget af det gode ... :)

Jeg skulle mene at F'eren netop er den ikke særligt berømmede Braz'er :-/

--
Armand.



Jens Blaabjerg (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg


Dato : 14-10-03 16:18

Armand wrote:
> Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
> news:slrnbollee.s8h.haj@enterprise-server.dk...
>> SLP/JM wrote:
>>> Hvilken betegnelse har den model helt præcist? Jeg har ikke været
>>> så heldig med at finde noget information om den på nettet.
>>
>> Den normale betegnelse er svjh RD350R ..
>>
>> En RD350 YPVS F eller F2 er noget af det gode ... :)
>
> Jeg skulle mene at F'eren netop er den ikke særligt berømmede Braz'er
> :-/

N/F (model 1JF/57V) er 85-86 NII/FII (model 1UA/1WT-3DH1) er 87-> alle er
japsere.
Det er rigtigt at RD350R er Braz'en (model 4CE6).

Jens
RD



Armand (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-10-03 01:27


Jens Blaabjerg <xxx@blaabjerg.net> skrev i en
news:KsUib.3886$5l4.2963@news.get2net.dk...
> Armand wrote:
> >
> > Jeg skulle mene at F'eren netop er den ikke særligt berømmede Braz'er
>
> N/F (model 1JF/57V) er 85-86 NII/FII (model 1UA/1WT-3DH1) er 87-> alle er
> japsere.
> Det er rigtigt at RD350R er Braz'en (model 4CE6).

OK, så!

--
Armand-





Hans Joergensen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 14-10-03 17:11

Armand wrote:
>> En RD350 YPVS F eller F2 er noget af det gode ... :)
> Jeg skulle mene at F'eren netop er den ikke særligt berømmede Braz'er :-/

Æh .. min er en F ... (eller, den var en N)

F betyder at den har kåbe, F2 betyder at den er fra '86 eller
fremefter og har kåbe..

// Hans
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Poul B-H (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Poul B-H


Dato : 13-10-03 21:10

Titta här:
http://home24.inet.tele.dk/pbekkerh/RDBuyersGuide.htm



--
Poul B-H
MC21 NSR250SE
MC21 NSR250SP
"Valves Belong In A Tire"


"SLP/JM" <susanne_lundp@hotmail.com> wrote in message
news:3f8aa47c$0$9781$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Hvornår blev RD 350 produceret i Brasilien? Så vidt jeg ved, skal man
undgå
> dem fra Brasilien, hvis man vil købe en RD'er, men hvorfor er det nu
> lige....?
>
> --
> Mvh Susanne
>
>



Jens Blaabjerg (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg


Dato : 13-10-03 22:04

SLP/JM wrote:
> Hej
>
> Hvornår blev RD 350 produceret i Brasilien? Så vidt jeg ved, skal man
> undgå dem fra Brasilien, hvis man vil købe en RD'er, men hvorfor er
> det nu lige....?

De blev lavet en del år men kom vist kun til danmark i 94-95.
Hvis jeg skulle vælge en RD i dag ville jeg klart gå efter en NI(I)/FI(I)
eller en brasilianer.
Det med den dårligere kvalitet skal du ikke tage dig af, som Hekto siger så
er de dårlige dele nok skiftet.
Da jeg købte var jeg ligeglad med hvilken model der var tale om, blot prisen
var rigtig. Jeg fik heldigvis ikke fat i en LCII, der for der første er
noget ældre og desuden har en elendig forgaffel uden clip-on.
På N/F modellen er de fleste fejl rettet, NII/FII har 3hk mere, men ellers
er
der kun tale om lidt forskel på plast og en noget federe tank, med moderne
centerplaceret flydæksel. Brasilianerne er en helt anden stil.
Jeg syntes den nøgne model er pænest, da den har en flot motor og ser ond ud
fra fabrikkens side, så jeg har pillet kåben af min (hænger måske også
sammen med at jeg slog et hul i siden på den....

Hvis jeg var dig ville jeg få en RD-kyndig med ud og kigge, så kan du få et
overslag på hvad det koster at få den lavet. Ligegyldig hvem der sælger, så
er der helt sikker tale om en maskine der er blevet hovedrenoveret for kun
500km siden. Spørg Wheeler om det passer... Det koster penge at holde en
RD, jeg vil tro at den er dyrere at holde kørende end en moderne cykel. Til
gengæld er den skæg og kan køre fra det meste.

Har du brug for købs hjælp, så sig til. Jeg bor i KBH, og vil gerne være med
på en kigger.

Jens
RD-Til salg, hvis køber kan skaffe en billig VFR.



Poul B-H (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Poul B-H


Dato : 14-10-03 08:23

Der er mange myter om RD'ere, én af dem er at de er dyre at køre på, den jeg
havde solgte jeg til min søn og den er oppe på over 60000km på de originale
stempler og cylindre, men trænger dog til nye stempler nu.

Poul B-H

"Jens Blaabjerg" <xxx@blaabjerg.net> wrote in message
news:PqEib.1797$9o3.1024@news.get2net.dk...
> SLP/JM wrote:
> > Hej
> >
> > Hvornår blev RD 350 produceret i Brasilien? Så vidt jeg ved, skal man
> > undgå dem fra Brasilien, hvis man vil købe en RD'er, men hvorfor er
> > det nu lige....?
>
> De blev lavet en del år men kom vist kun til danmark i 94-95.
> Hvis jeg skulle vælge en RD i dag ville jeg klart gå efter en NI(I)/FI(I)
> eller en brasilianer.
> Det med den dårligere kvalitet skal du ikke tage dig af, som Hekto siger

> er de dårlige dele nok skiftet.
> Da jeg købte var jeg ligeglad med hvilken model der var tale om, blot
prisen
> var rigtig. Jeg fik heldigvis ikke fat i en LCII, der for der første er
> noget ældre og desuden har en elendig forgaffel uden clip-on.
> På N/F modellen er de fleste fejl rettet, NII/FII har 3hk mere, men ellers
> er
> der kun tale om lidt forskel på plast og en noget federe tank, med moderne
> centerplaceret flydæksel. Brasilianerne er en helt anden stil.
> Jeg syntes den nøgne model er pænest, da den har en flot motor og ser ond
ud
> fra fabrikkens side, så jeg har pillet kåben af min (hænger måske også
> sammen med at jeg slog et hul i siden på den....
>
> Hvis jeg var dig ville jeg få en RD-kyndig med ud og kigge, så kan du få
et
> overslag på hvad det koster at få den lavet. Ligegyldig hvem der sælger,

> er der helt sikker tale om en maskine der er blevet hovedrenoveret for kun
> 500km siden. Spørg Wheeler om det passer... Det koster penge at holde
en
> RD, jeg vil tro at den er dyrere at holde kørende end en moderne cykel.
Til
> gengæld er den skæg og kan køre fra det meste.
>
> Har du brug for købs hjælp, så sig til. Jeg bor i KBH, og vil gerne være
med
> på en kigger.
>
> Jens
> RD-Til salg, hvis køber kan skaffe en billig VFR.
>
>



Pwh (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 14-10-03 19:32

Poul B-H wrote:
> Der er mange myter om RD'ere, én af dem er at de er dyre at køre på,
> den jeg havde solgte jeg til min søn og den er oppe på over 60000km
> på de originale stempler og cylindre, men trænger dog til nye
> stempler nu.
>
> Poul B-H
>

Jeg har da også engang haft en RD'er en hel sæson uden andre udgifter end benzin og olie.

/Jens Kwak KR-1 (også kun kostet benzin og olie denne sæson)



Wheeler (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Wheeler


Dato : 16-10-03 10:33

Jens Blaabjerg wrote:

Ligegyldig hvem der sælger, så er der helt sikker tale om en maskine der
er blevet hovedrenoveret for kun 500km siden. Spørg Wheeler om det
passer...

[KLIP]

Det passer

Det skal så lige siges, at man ifm udskiftning af dele på sin RD'er med
fordel kan sælge de udtjente stumper videre (red. til nye RD-ejere)
Der siges at være et stort marked for disse i bla. DBA =

Selv fik jeg et par tusinde hjem for de stumper, jeg havde "til overs"
efter et ½ års fejludbedring

Wheeler

VFR 750F
TDR 125R


Wheeler (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Wheeler


Dato : 16-10-03 10:38

Jens Blaabjerg wrote:

Ligegyldig hvem der sælger, så er der helt sikker tale om en maskine der
er blevet hovedrenoveret for kun 500km siden. Spørg Wheeler om det
passer...

[KLIP]

Det passer

Det skal så lige siges, at man ifm udskiftning af dele på sin RD'er med
fordel kan sælge de udtjente stumper videre (red. til nye RD-ejere)
Der siges at være et stort marked for disse i bla. DBA =

Selv fik jeg et par tusinde hjem for de stumper, jeg havde "til overs"
efter et ½ års fejludbedring

Wheeler

VFR 750F
TDR 125R


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408616
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste