/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Dam, man skal sku passe på når man polere ~
Fra : Moller


Dato : 13-10-03 12:04

Heysa,

Ja, nu fik jeg mig en af de dersens fede dremel sæt, med forlængerslange
til præcisions arbejde + poler spidser :) så tænkte jeg at nu skal vi
afprøve om poleret porte gir bedre flow... og dam, det mærkes :) nu skal jeg
virkelig dyse op, da Tomgangen er så mager at den skal ha lidt choker på for
at holde sig i live, selv når den er varm... Men på den anden side :) det
er jo ikke benzin forbruget man går efter, så nu ryger der en støre
tomgangsdyse på :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi... køre, men vil ikke holde stille :)
Suzuki GSF 1200 S .. punkteret, og vendter på et sæt BT-010/020 kombi
sæt :)



 
 
Hekto (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-10-03 12:17

In article <3f8a865a$0$250$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...
> Ja, nu fik jeg mig en af de dersens fede dremel sæt, med forlængerslange
> til præcisions arbejde + poler spidser :) så tænkte jeg at nu skal vi
> afprøve om poleret porte gir bedre flow... og dam, det mærkes :) nu skal jeg
> virkelig dyse op, da Tomgangen er så mager at den skal ha lidt choker på for
> at holde sig i live, selv når den er varm... Men på den anden side :) det
> er jo ikke benzin forbruget man går efter, så nu ryger der en støre
> tomgangsdyse på :)
>
He! He!

Det der er sket, er at du har udvidet porten (selvfølgelig).
Det 'pumpevolumen du har til rådighed, er uændret(krumtaphus/stempel).
Samme volumen, samme tidsrum, øget tværsnitsareal = lavere
lufthastighed = mindre sug.

Du får derved ikke suget så meget benzin ud af dysen, som før.
Du sætter en støre dyse i; men forbruget er sikkert uændret, idet du
efter ændringen, givetvis vil tilføre samme mængde benzin som før.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Henrik Steen Larsen (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 13-10-03 12:46

> Ja, nu fik jeg mig en af de dersens fede dremel sæt, med
forlængerslange
> til præcisions arbejde + poler spidser :) så tænkte jeg at nu skal vi
> afprøve om poleret porte gir bedre flow... og dam, det mærkes :)

Hvordan mærker du det?

Større tophastighed eller bedre moment eller ?




Moller (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 13-10-03 13:02


"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse
news:bme3a6$18lv$1@news.cybercity.dk...
> > Ja, nu fik jeg mig en af de dersens fede dremel sæt, med
> forlængerslange
> > til præcisions arbejde + poler spidser :) så tænkte jeg at nu skal vi
> > afprøve om poleret porte gir bedre flow... og dam, det mærkes :)
>
> Hvordan mærker du det?

Køre en tur :) og vudere ind om det har ændret sig eller ej.... og så
tjekker man jo lige tændrøret nu man er i gang :)

>
> Større tophastighed eller bedre moment eller ?

Toppen er forøeget en lille smule, eller rettere, den har lettere ved at
holde toppen :) men som sagt den skal dyses om efter sådan en oparation, så
jeg vil gætte på det mærkes bedre når den er dyset til.

Ellers mærkes det også i at den har fået et jævnt bedre træk over hele
feltet, men som sagt, jeg har jo udvidet udstødningsporten, og kun meget
lidt rørt ved porttimingen, da jeg i første omgang vil passe på ikke at
midste for meget af den bund jeg nu engang har (meget lille på en 2 takter),
så det er ikke den vilde forøgelse, men på en MZ med 21 heste som standard,
så mærkes en lille forøgelse langt mere end på f.eks. min B12 som har 115 på
røven.

VH
Lars Molnit

>
>
>



Hekto (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-10-03 14:12

In article <3f8a93e5$0$245$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...
>
> Ellers mærkes det også i at den har fået et jævnt bedre træk over hele
> feltet, men som sagt, jeg har jo udvidet udstødningsporten, og kun meget
> lidt rørt ved porttimingen, da jeg i første omgang vil passe på ikke at
> midste for meget af den bund jeg nu engang har (meget lille på en 2 takter),
> så det er ikke den vilde forøgelse, men på en MZ med 21 heste som standard,
> så mærkes en lille forøgelse langt mere end på f.eks. min B12 som har 115 på
> røven.

Kom lige i tanker om den her:

http://www.bmzrc.org.uk/

Du kender den sikkert. Når MZ-race bliver vildt!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Moller (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 13-10-03 14:19

> Kom lige i tanker om den her:
>
> http://www.bmzrc.org.uk/
>
> Du kender den sikkert. Når MZ-race bliver vildt!

Yepsen :) den er kanon den side, har brugt en del af deres tips omkring
afjedring osv... nu mangler jeg bare at finde de 17" fælge som de er kommet
frem til er optimale :) og samtidig gir goe dækvalg osv... og og og... :)
men jeg er detsvære ikke under restrictioner som dem, så mon ik det 300cc
stempel ryger i om et års tid :) når jeg har fundet en Mikuni VM32 kabunade
:) eller boret det originale op.

VH
Lars Molnit
Dam, ender sgu snart med at jeg bare sku ha købt en RD-350.... det er
nok billigere.



Moller (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 13-10-03 14:27

> Kom lige i tanker om den her:
>
> http://www.bmzrc.org.uk/
>
> Du kender den sikkert. Når MZ-race bliver vildt!

hmmm, tjek lige http://www.bmzrc.org.uk/newpics/ian.jpg

Den der dåse under sadlen, hvis det er NOS, så er det lige en tand for
vildt *GGG*

VH
Lars Molnit



Hans Joergensen (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 13-10-03 14:38

Moller wrote:
> Den der dåse under sadlen, hvis det er NOS, så er det lige en tand for
> vildt *GGG*

Det ligner altså mest gearkasse-udluftning ..

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Hekto (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-10-03 14:47

In article <3f8aa7c6$0$244$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...
> hmmm, tjek lige http://www.bmzrc.org.uk/newpics/ian.jpg
>
> Den der dåse under sadlen, hvis det er NOS, så er det lige en tand for
> vildt *GGG*
>

Arrrh! ... næppe!? Mon ikke det enten er til olie eller til opsamling
af oliesavl?
Ellers bliver der generelt gået til vaflerne i flg. billederne!!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Moller (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 13-10-03 15:35


"Hekto" <hekto.nospam@hekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.19f4cb29befbcaf1989a2e@news.cybercity.dk...
> In article <3f8aa7c6$0$244$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
> says...
> > hmmm, tjek lige http://www.bmzrc.org.uk/newpics/ian.jpg
> >
> > Den der dåse under sadlen, hvis det er NOS, så er det lige en tand
for
> > vildt *GGG*
> >
>
> Arrrh! ... næppe!? Mon ikke det enten er til olie eller til opsamling
> af oliesavl?

Oliepumpen er afmonteret, de køre med premix :) ... jeg har godt hørt
det med olieopsamling fra gearkassen ??? men hvordan funker dette... smider
man en slange i hvor proppen normalt sider ??? eller hvordan...

Og NOS er ikke godkent til brug i MZ race, lige som der står at de ikke
må montere vandkøling *GGG* dam, hvis de måtte dette, så ville en del af dem
nok drøne rundt med vandkøling, og en del flere heste :) end ca. de 30 de
opnår, under gældene restrictioner.... ku være et sjovt project :)

> Ellers bliver der generelt gået til vaflerne i flg. billederne!!

Ja, man skal ikke grine af dem, for de smider maskinerne ned i vinkler
som mange med >100k racere ville ønske de ku præstere...

Men det er et godt eksempel på at det er køren og viljen til at gøre
det, og ikke maskinen der sætter begrænsningerne :)

VH
Lars Molnit




Hekto (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-10-03 21:05

In article <3f8ab7cb$0$247$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller says...
> Oliepumpen er afmonteret, de køre med premix :) ... jeg har godt hørt
> det med olieopsamling fra gearkassen ??? men hvordan funker dette... smider
> man en slange i hvor proppen normalt sider ??? eller hvordan...
>

Jeg gik også ud fra at de kørte på premix; men jeg kan ikke rigtigt
forklare at dunken sidder så højt. Det kan være dræn fra indsugningen;
men den er nok uden kasse/dæmper, og så er der gearkassen tilbage. Jeg
kan bare heller ikke se grund til at der skulle være problemer med
olisavl fra gearkassen på en 2T'er, med mindre at simmerringene har
svært ved at holde tæt, så der kommer tryk på gearkassehuset???

> Og NOS er ikke godkent til brug i MZ race, lige som der står at de ikke
> må montere vandkøling *GGG* dam, hvis de måtte dette, så ville en del af dem
> nok drøne rundt med vandkøling, og en del flere heste :) end ca. de 30 de
> opnår, under gældene restrictioner.... ku være et sjovt project :)

De fleste kører vist med rimeligt uoriginale topstykker og cylindre,
efter billederne at dømme???
>
> Ja, man skal ikke grine af dem, for de smider maskinerne ned i vinkler
> som mange med >100k racere ville ønske de ku præstere...
>
> Men det er et godt eksempel på at det er køren og viljen til at gøre
> det, og ikke maskinen der sætter begrænsningerne :)
>
Yep! ... og sikkert f...... sjovt!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Moller (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 13-10-03 21:23

> De fleste kører vist med rimeligt uoriginale topstykker og cylindre,
> efter billederne at dømme???

Det er uoriginalt stempel (TS250 eller TM250) alt efter om det er port
eller valve styret... det er den rigtige Cyll, bare taget noget af toppen +
bunden, samt fjernet en hvis mængde køleribber, da de vejer *GGG* ...
Toppen, er i de fleste tilfælde modificeret, men den originale bare uden de
øverste 3cm af køleribber, så vidt jeg kan lure ud fra vedtægter + tunnings
guiden.

> > Ja, man skal ikke grine af dem, for de smider maskinerne ned i
vinkler
> > som mange med >100k racere ville ønske de ku præstere...
> >
> > Men det er et godt eksempel på at det er køren og viljen til at gøre
> > det, og ikke maskinen der sætter begrænsningerne :)
> >
> Yep! ... og sikkert f...... sjovt!

Endnu en grund til at man forbander at Danmark er et F.. U-land inden
for motorsport, det vil kun kunne lade sig gøre hvis der var baner nok, så
der blev plads til dem.

VH
Lars Molnit



Hekto (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 14-10-03 08:51

In article <bmf1ji$qi7$1@sunsite.dk>, news@molnit.com says...

>
> Endnu en grund til at man forbander at Danmark er et F.. U-land inden
> for motorsport, det vil kun kunne lade sig gøre hvis der var baner nok, så
> der blev plads til dem.
>

Ja, sådan lidt søndags-race, sammen med klubben.
Så skal man have licens, så skal man have ambulance, så skal man ....
Man burde lave sin egen private racerbae; men dér gælder sikkert de
samme regler, ligesom man skal følge arbejdstilsynets regler, når man
plukker æbler hjemme i haven. ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408616
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste