Hvordan er GSX-R 600'erene droslet?
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 13-10-03 09:27

Hejsa

I min søgen efter min kommende GSX-R 600 er jeg flere gange stødt ind i
eksemplarer, der er droslet til 98 hk. Hvordan foregår dette?? Er det ved
indsnævring af indsugningen, med skiver som vi kender det herhjemmefra,
eller er det andre og mere drastiske metoder, der er anvendt?
Nogle ganske få er droslet helt ned til "lille motorcykel" med kun 34 hk,
men det foregår vel på normal vis med skiver i indsugningen, right?
Det er nemmerli' meget rart at vide hvilken operation, jeg skal tage i brug,
hvis jeg skal have den til at yde de optimale 116 hk.

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Morten dahl

Dato : 13-10-03 10:20

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> I min søgen efter min kommende GSX-R 600 er jeg flere gange stødt ind i
> eksemplarer, der er droslet til 98 hk. Hvordan foregår dette??

De eksemplarer jeg har set, har for både 750 og 600´s vedkomne været i
indsugningen, gennem en indsnævring af gummistudserne.

Så den er relativt nem at fjerne.

Hvordan går søgningen ellers?

Med Venlig Hilsen

Morten Dahl
Gixxer600og Gixxer750

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 13-10-03 12:32

Morten dahl wrote:

> Hvordan går søgningen ellers?
_______________________________

Det går stadig stille og roligt... Jeg har fundet et potentielt eksemplar
fra '97 hos et tysk firma, der kun handler med skadedet kværne. At dømme
efter billederne er den væltet på siden og har ødelagt den ene kåbeside rund
om motoren, og så er køleren trykket lidt til den anden side. Men altsammen
noget, der ifølge forhandleren skulle være kosmetiske fejl, der er til at
rette op på. Jeg har lige skrevet til dem, ang. om de er villige til at
stille skriftlig garanti for, at stellet ikke er trykket osv, men jeg ligger
ikke fast på noget endnu. Bagsiden ved denne cykel er, at motoren har gået
55 kkm, men det trækker vel en del ned ved afgiftsvurdering, right? ...og så
kunne jeg måske med fordel smide en næsten ny maskine i for en 10 kkr.
Firmaet vil have knapt 13 kkr for skidtet.

Ellers har jeg et andet sted fundet et eksemplar fra '99, der kun har gået
17,5 kkm og som har fået nogle små ridser på begge kåbesider efter nogle
småstyrt... At dømme efter billederne er det skrammer, som nemt skulle kunne
klares uden lim og glasfiber, men altså bare lidt spartel og noget
malerarbejde. Den koster så tilgengæld 29 kkr, men er jo så næsten klar til
at smide på landevejen.

Hvor meget betyder km-stand ved toldsyn? Jeg overvejer jo lidt mulighederne
for at smække et gammel, veldrejet speedometer på, når min kommende ged skal
toldsynes. Ved udmærket godt det er umoralsk, men jeg vil godt nok ikke
tages unødigt meget i r... af det danske toldvæsen.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 13-10-03 12:53

> et tysk firma, der kun handler med skadedet kværne.

hvor finder man sådan et? jeg leder også efter en res.
kværn af '98/'99 gsxr750 'eren.

bo-gsxR

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 13-10-03 14:25

Bo-gsxR wrote:

> hvor finder man sådan et? jeg leder også efter en res.
> kværn af '98/'99 gsxr750 'eren.
>
> bo-gsxR
__________________________________

Jeg har mailet til dig...
Ellers kig på mobile.de, hvor der under mange af de skrammede motorcykler
står adressen på værksteder, der ligger inde med en hel del billige
reservedelscykler!

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 13-10-03 14:26

Psycho Cowboy wrote:

> Jeg har mailet til dig...
____________________________

Okay, det er måske så meget sagt... Din adresse virker tilsyneladende ikke!

Fra : Tommy Fer

Dato : 13-10-03 21:13

> ____________________________
>
> Okay, det er måske så meget sagt... Din adresse virker tilsyneladende
ikke!
Tror ikke der er nogen her der bliver sure over du smider link eller andet
her i forummet... ???? Del din viden.

mvh Tommy Fer

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 14-10-03 09:39

Tommy Fer wrote:

> Tror ikke der er nogen her der bliver sure over du smider link eller
> andet her i forummet... ???? Del din viden.
>
> mvh Tommy Fer

Selvfølgelig vil jeg da dele min viden! Jeg vil jo bare helst ikke hjælpe
andre for meget med at byde på de maskiner, jeg går og lurer på, og det må
de fleste vel kunne forstå?!

Men hvis man lurer på adresserne, der står under nogle af annoncerne med
skadedet motorcykler, inde på www.mobile.de, så er man godt igang. Der
bliver reklameret med værksteder, der udelukkende lever af at sælge
skrammede kværne.
Skal nok skrive nogle links her, når jeg er færdig med dem.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 14-10-03 12:36

> Okay, det er måske så meget sagt... Din adresse virker tilsyneladende
ikke!

ok den her virker bedre, bothomsen@ishoejby.dk

den anden var/er fyldt med spam

bo-gsxR