Startmotor problemer GSX400F 1983
Fra : Esben Hansen

Dato : 12-10-03 15:40

Hej !

Jeg har fået problemer med min starter på en GSX 400 F fra ´83. I vinters
fik den nye kul, og den så godt ud på kommutatoren. De sidste par uger inden
jeg stillede cyklen væk, var der periodisk intet liv i starteren. -Til sidst
døde den helt...
Det ser ud som om, at den har "løbet sig ihjel" henover sommeren.
Kommutatoren og de "nye" kul er helt nede, og den ser i det hele taget ud
til at have været meget varm. Den kan dog stadig snurre med strøm til i
skruestikken (uden belastning).
-Kan det være at den har løbet med hele tiden under kørsel? -Og hvorfor mon?

-Endvidere søges en brugt magen til....

Med venlig hilsen
Esben Hansen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 12-10-03 20:20

> [...]
> skruestikken (uden belastning).
> -Kan det være at den har løbet med hele tiden under kørsel? -Og hvorfor

Hmm! - Bruger lidt logik:
Du skal virkelig voldfile din starter, hvis dine kul skal forsvinde i løbet
af et par uger.
Dette tror jeg ikke, at /du/ har gjort...
Men hvis din starterkobling ikke har kobler forbindelsen til starteren fra,
så vil MC-motoren jo konstant slæbe startermotoren rundt, hvorved dine kul
sandsynligvis hurtigt vil blive "ædt" op.

Hilsen
Lars