Baglygte på GSXR 250
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 11-10-03 19:43

Nogen der lige på stående fod ved, hvilken pære der skal i sådan en fanden?
Det er nemlig kun bremselyset der virker :(

--
Thomas Buus
GSXR 250 - Med ny laser deep tone

---

Fra : Bent F.

Dato : 11-10-03 21:27

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der lige på stående fod ved, hvilken pære der skal i sådan en
fanden?
> Det er nemlig kun bremselyset der virker :(

sådan en standart 5/21W

mvh Tommy Fer

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-10-03 10:33

"Bent F." <bfc@FJERNfernet.dk> writes:

> "Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> sådan en standart 5/21W

Og Biltema har 2 for 13 kroner. Eller er det mon 14...

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 11-10-03 21:42

> [...]
fanden?
> Det er nemlig kun bremselyset der virker :(

Da de fleste hårdkogte MC'ere er rørende enige om at bagbremsen alligevel
ikke duer til at bremse med - ja - så træder du bare lidt på bagbremsen når
du kører efter lygtetændingstid......

Mvh
Jesper

- altid klar med et hurgtigt spare-trick !

Fra : Armand

Dato : 11-10-03 22:42

Thomas Buus Andersen <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en
> Nogen der lige på stående fod ved, hvilken pære der skal i sådan en
fanden?
> Det er nemlig kun bremselyset der virker :(

Det er en ganske almindelig kombineret lys/bremselys pære! - Jeg mener at
kunne
huske at styrken er 5/21W (j.v.f. din kørekorts-lærdom om at bremselyset
skal
være mere end 4 gange så kraftigt som baglyset!).

--
Armand.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 12-10-03 10:08

> [...]
> skal
> være mere end 4 gange så kraftigt som baglyset!).

Det har jeg godtnok aldrig hørt, hverken til bil, eller motorcykel. Jow, at
det skulle være kraftigere, men ikke mere end 4 gange.

> --
> Armand.
Thomas

---

Fra : MKS - 74

Dato : 12-10-03 10:46

On Sun, 12 Oct 2003 11:08:15 +0200, "Thomas Buus Andersen"
<t-buusSLET@stofanet.dk> wrote:

>Det har jeg godtnok aldrig hørt, hverken til bil, eller motorcykel. Jow, at
>det skulle være kraftigere, men ikke mere end 4 gange.

Måske fordi det ikke passer (men det er da en god
tommelfingerregel),der er krav,men ikke helt så rigoristiske,m.h.t
stoplygternes lysstyrke/effektforbrug er kravet :

Skal have en lysstyrke på mellem 40 cd og 100 cd målt lige bagfra.
Lysstyrken skal være væsentligt større end baglygternes lysstyrke.
Denne bestemmelse anses for opfyldt, dersom stoplygtens effektforbrug
er mindst 3,5 gange baglygtens effektforbrug, eller såvel stop- som
baglygte er godkendt og mærket i henhold til ECE-regulativ nr. 7 eller
Rådets direktiv nr. 76/758/EØF.

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på: