Syn i DK / Contra TÜV ???
Fra : Tiljevang-Nielsen

Dato : 11-10-03 12:56

Nu er jeg blevet ramt temmelig grundigt af en Bol Dor feber.
Og derfor tror jeg, at jeg henter et par stykker mere i Tyskland.
Den ene af dem jeg har i kikkerten er en "cafe"-racer med b.la.
en forgaffel og bagsvinger fra en GSX 750R. Der er således
blevet plads til 130 & 170 dæk. Den er (tro det eller lad vær)
synet og godkendt i Tyskland. Kan/burde den så ikke også
kunne blive synet i Danmark.

Prøv at kigge p.t. på E-BAY.DE under Honda, den står i dag
til 505 EURO!! (Men den skal nok blive meget dyrere!!)

P.S. Mangler en instruktionsbog til Bol Dor 1982 (F2)
Samt en mono/top taske med holder!!

M.v.h.
Lani
Fakse

Fra : Armand

Dato : 11-10-03 14:06

Tiljevang-Nielsen <tiljevang-nielsen@fakse.dk> skrev i en
> [...]
> blevet plads til 130 & 170 dæk. Den er (tro det eller lad vær)
> synet og godkendt i Tyskland. Kan/burde den så ikke også

Syd for grænsen slipper man ikke afsted med så meget som et dækskifte uden
at type og str. skal være indført i køretøjets papirer, og derfor MÅ
pågældende bagsvinger ligeledes være det. Derfor burde der ikke være noget
problem qua et EU-søsterinstitutions (TÜV) tidligere godkendelse :-|

Noget andet er at Bol d'Orens kvaliteter er til at overskue på denne side af
millenium'et, så Bol d'Or virusen må have sat sig alvorligt på
ræsonnans-centret i hjernen hvis man ikke blot higer efter originale og
derved klassiske modeller, men også (i mine øjne) modificeret skrammel :-|

--
Armand

Fra : Richard

Dato : 11-10-03 17:13

Tiljevang-Nielsen wrote:

> [...]
>
> Prøv at kigge p.t. på E-BAY.DE under Honda, den står i dag
> til 505 EURO!! (Men den skal nok blive meget dyrere!!)

Kan ikke lige finde den; kun en sølvgrå med lignende dele, der dog blot
loves leveret synet (TÜV Abnahme). Hvis du vil sikre dig, skal du få
tilsednt en kopi og sikre dig at de forskellige dele er påskrevet Fz'et.
Og send evt. Fz'et til Færdselsstyrelsen og bed om en udtalelse.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade