Har set mig gal på en BMW K 75
Fra : Henning Mosvad

Dato : 10-10-03 21:00

Tror jeg køber sådan en fætter, er der nogen som har input til det.
Er det en god eller dårlig ide at købe en 85'er K 75.
50 k på tælleren.
Er selv meget høj og vil have kardan, mener at en k 75 passer mig så.

Den mangler iøvrigt det højre side skjold, det lige under sædet.
Er det skafbart, såån et.

På forhånd tark.
Henning

Fra : ls

Dato : 10-10-03 21:26

Hej Henning,

Du kan roligt købe dig en K75 fra 1985. En K75 er en meget harmonisk cykel,
men i sagens natur en smule langsommere end K100.
Et sidedæksel kan fås hos KR Handel i Ølgod (kr. 100,00 i
forsendelsesomkostninger) http://www.krhandel.dk/ men det er ret dyrt. Det
kommer i grå grundingsfarve.
Større reparationer kan evt. klares hos KR Handel hvis du bor i Jylland,
eller hvis du bor på Sjælland, hos BMW Service, Magasingatan 7 i Malmø - de
laver kvalitetsarbejde og så sparer du også nogle penge.

Hvis du alligevel vælger en K100, der kan fås for samme pris, så tag én fra
1987 og frem. Under alle omstændigheder får du en mc som bare kører og
kører, uden alt for meget vedligeholdelse, og så holder den prisen, når du
evt. en dag skal sælge den.
Held og lykke!

Hilsen

Lars.

Fra : p.jarnbak

Dato : 10-10-03 21:42

"Henning Mosvad" <mosvad@nulspammail.dk> wrote in message
> [...]
> Er selv meget høj og vil have kardan, mener at en k 75 passer mig så.
>
> Den mangler iøvrigt det højre side skjold, det lige under sædet.
Du kan få alt i både nyt og brugt fra www.motorworks.co.uk
Hej Palle.

Fra : Peter Sjong

Dato : 11-10-03 06:37

Henning Mosvad wrote:

> [...]
> Er selv meget høj og vil have kardan, mener at en k 75 passer mig så.

> Den mangler iøvrigt det højre side skjold, det lige under sædet.

Hvad er prisen på sådan en fætter?

Mvh

Sjong

Fra : Henning M

Dato : 12-10-03 09:52

Den koster såmænd kun 10600.- DKr. i tyskland.
( men sælger har da også fået henvendelser fra både svenske og hollandske
forhandlere på den )

Men så skal den have et højre sideskjold og en ny pakning, drypper meget
lidt.
En løs forbindelse ved tændingslåsen skulle den også have. Men ellers intet.
Og så har jeg iøvrigt købt den nu. Bliver leveret i løbet af ugen.

Så er der en som sidder med et højre sideskjold til en BMW k75 så har jeg et
nyt hjem til det.

Hygge.
Henning

Fra : Hans Paulin

Dato : 12-10-03 11:03

Henning M wrote:
> Den koster såmænd kun 10600.- DKr. i tyskland.

....nice...

....ser rigtig godt ud (i sort)

....75'eren skulle vist være mere stabil i motoren...

....skal man regne med godt 20K i afgift?
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : p.jarnbak

Dato : 12-10-03 17:28

> [...]
intet.
> Og så har jeg iøvrigt købt den nu. Bliver leveret i løbet af ugen.
Hvor drypper den fra?
Palle

Fra : Henning M

Dato : 12-10-03 19:40

Tja godt spørgsmål, sælger mener det kommer fra den bagerste del af motor,
ikke gearkassen.
Men det er ikke slemt, 4-6 dråber på et døgn.
Ud fra dette turde jeg godt købe den.

Henning ( ham der satser )

Fra : p.jarnbak

Dato : 13-10-03 00:15

"Henning M" <mosvad@nulspammail.dk> wrote in message
> Tja godt spørgsmål, sælger mener det kommer fra den bagerste del af motor,
> ikke gearkassen.
> Men det er ikke slemt, 4-6 dråber på et døgn.
> Ud fra dette turde jeg godt købe den.
Du kan være heldig at det bare er udluftnings slangen der går
fra motor til den bagerste venstre hjørne af luftfilterkassen(går ofte)
ellers
kan det være pakningen bag koblingen og det betyder at gearkassen skal af
og kobling ud.Du kan se om det er den ved at checke det lille drænhul der
er i bunden af koblingshuset lige foran støttebenet.
Ellers tillykke med den bedste mc BMW har lavet.
Hej Palle.

Fra : Armand

Dato : 11-10-03 13:09

Relateret til subj: