Chip til montering på stel, så MC kan spor~
Fra : Jacob Scherrebeck

Dato : 09-10-03 20:52

Nogen der ved noget om dette? Jeg har hørt at entreprenørfirmaer bruger det
på deres maskiner, så de kan spores ved tyveri, men er dette rigtigt, og kan
man isåfald få dette til MC?

MVH

Jacob Scherrebeck

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 09-10-03 22:08

Jacob Scherrebeck wrote:
> [...]
> bruger det på deres maskiner, så de kan spores ved tyveri, men er
> dette rigtigt, og kan man isåfald få dette til MC?

Ja det gør det. Men det er rimeligt dyrt. Størrelsesordenen 10 KKr. i
indkøb.
Hertil kommer et abb. på sporingen (husker ikke pris)
Prøv at spøre på TDC erhvervscenter. De sælger det.

Det bør udløse en klækkelig forsikringsrabat på ens Harley V-rod
idet det nok skal være en cykel i den prisklasse for at bære udgiften

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk

1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)

Fra : T.T.Toft

Dato : 09-10-03 23:11

En klassiker indenfor elektronisk sikring af bl.a. motorcykler er Datatag i
England.

Igennem de sidste 10 års tid har man kunnet købe deres mc-kit for omkring £
50,00., som bl.a. består af chips til placering i stel, og - i hvert fald i
en tidligere udgave, en éngangssprøjte med en 'flydende' chip, til injektion
i mc'ens saddel. Desuden var der et ætsekit med specielle
nummerkombinationer til brug på motor, fælge m.m.

Se http://www.datatag.com/

Eneste problem her i Danmark er, at myndighederne ikke har håndscannere,
således at man kan kontrollere parkerede mc'er.

Men i England der virker det.

Så det kan gøres billigere end den sattelitovervågede version, men ....

M.v.h.
Thomas Toft

Fra : Jacob Scherrebeck

Dato : 10-10-03 15:07

okay cool nok, tak skal i ha;)

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 13-10-03 12:11

"Jacob Scherrebeck" <playmyjackson@hotmail.com> wrote in message
> okay cool nok, tak skal i ha;)
>
> "T.T.Toft" <ttoft@mail.dk> wrote in message
Datatag

> £
> injektion

Jeg fin min hund "chiptunet" hos dyrlægen for et par dage sinde.
Man må kunne benytte samme chip til MC'en. Hundescannere er vidt udbredte.
Det kan dog godt være at nogen studser over en hund som hedder HondaKawaZuki

mvh
Bent Erik