Vincent/RC51 was: Søger test/prøve kørs
Fra : Richard

Dato : 09-10-03 20:02

Hvorfor skal det være så ensformigt, lad os ride lidt på nostalgibølgen
- eller hvad de nu tænkte, Vincent Motors, USA, da de lavede denne serie
Vincent-replicaer:

<www.vincentmotors.com/main.php>

Pudsigt nok havde jeg selv overvejet, om ikke en nutidig udgave af
Hondas GB500 Clubman burde laves over en VTR1000-motor i et lidt strakt
GB-stel. Hm, nu har Vincent US indkøbt RC51-motorer i stedet, det er vel
OK

Bare synd at Honda ikke selv fører pennen fuldt ud - pudsigt nok minder
udstødningen meget om den på deres lille V2er VRX Roadster fra
sen-90erne. Som tank så jeg hellere GB500s med dens længere linier; men
indrømmet carbon-tanken ligner rigtig nok gamle Vincents bedre.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-10-03 21:45

Richard wrote:
> Hvorfor skal det være så ensformigt, lad os ride lidt på nostalgibølgen
> - eller hvad de nu tænkte, Vincent Motors, USA, da de lavede denne serie
> Vincent-replicaer:

Hm, den orginale er da pænere ... ? :)
http://gallery.nathue.dk/2003-10-05/PICT19994.JPG

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Hekto

Dato : 09-10-03 23:05

In article <slrnbobi63.ioe.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...

> Hm, den orginale er da pænere ... ? :)
> http://gallery.nathue.dk/2003-10-05/PICT19994.JPG
>
> // Hans

Ja, så hellere bruge penge på en original!
Selv en Comet, er kun det halve af den 'rigtige' men .....

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?f=
14092003202346.jpg
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Richard

Dato : 11-10-03 16:13

Hekto wrote:

> Ja, så hellere bruge penge på en original!
> Selv en Comet, er kun det halve af den 'rigtige' men .....

Det kan man jo altid, det ændre den nye replica/klon/efterligning alt
efter temperament ikke noget ved. Synes bare det er fedt hver gang der
dukker en ny gadecykel op, som ikke ligner alle de andre

Fra : Hekto

Dato : 11-10-03 17:57

In article <bm96qj$fg2$2@sunsite.dk>, Richard says...
> Det kan man jo altid, det ændre den nye replica/klon/efterligning alt
> efter temperament ikke noget ved. Synes bare det er fedt hver gang der
> dukker en ny gadecykel op, som ikke ligner alle de andre

Det jeg enig i.
semi-rockets ... no thanks! ;0)

Fra : Richard

Dato : 11-10-03 16:11

Hans Joergensen wrote:

> Hm, den orginale er da pænere ... ? :)
> http://gallery.nathue.dk/2003-10-05/PICT19994.JPG

Ja, og sikkert også lettere at vedligeholde

Iøvrigt tak for billederne derudefra, det så fint ud - og ikke overrendt
af mennesker?