Karburatorrens ?
Fra : anders majland

Dato : 09-10-03 16:17

Hvor købe sådan en spray ?

Jeg har fundet bla. Würth 0893 100 men ikke en forhandler ....

Bildillen og shell er forsøgt.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Bjørn S

Dato : 10-10-03 09:34

anders majland wrote:

> Hvor købe sådan en spray ?

> Jeg har fundet bla. Würth 0893 100 men ikke en forhandler ....

Hvis du kender nogen hos en autoværksted, handler mange af dem hos Wurth,
måske kunne de skaffe dig en, der i gennem ?
Ellers kan man jo altids ringe til Wurth og høre om de har en
detailforhandler i dit område, deres hovedafdeling ligger i Kolding, tlf
79 32 32 32 (Dog kun engro til bedrifter).
Vil lige tilføje at det er ikke guld alt som glitrer, bestemt heller ikke
fra Wurth :-/

Var selv borte i et produkt som hed OneShot for mange år siden, så
effektivt at det måske er taget af hylderne ? Jeg mener det var dansk
produceret, eller importeret.
Det lugtet ihvertfald grimt, og sved på huden, men fjerne skidt, det kunne
det !
Finder du et sådan autoelektro-værksted roder de tit med karburatorer, og
burde vite hvad som er godt, og kan måske skaffe noget af det gode.

--
/Bjørn

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-10-03 21:02

anders majland wrote:

> Hvor købe sådan en spray ?
>
> Jeg har fundet bla. Würth 0893 100 men ikke en forhandler ....
>
> Bildillen og shell er forsøgt.

Prøv A.Østergård/DAM, som nu har skiftet navn til Merkonomen. De har et
produkt der hedder Bel-add. Det er alle mulige benzin/diesel
tilsætninger og rensemidler. Og det virker. Selv om jeg er meget
skeptisk over for den slags.

Ib Jakobsen

Fra : anders majland

Dato : 11-10-03 13:21

Tak for forslagene - Jeg nåede ikke at få fat i noget i københavn så jeg
listede hjem i aftes for halv kraft. Idag har jeg så købt noget bardahl
hos FC bremse og koblingservice i Viborg

/A

Fra : Armand

Dato : 11-10-03 21:51

anders majland <see@sig.now> skrev i en news:bm93ue$cvf$1@sunsite.dk...
> Tak for forslagene - Jeg nåede ikke at få fat i noget i københavn så jeg
> listede hjem i aftes for halv kraft. Idag har jeg så købt noget bardahl
> hos FC bremse og koblingservice i Viborg

Øheeh?
Karburatorrens, spray, og p.g.a. at motoren kører på halv kraft???

Ud fra det med spray'en regnede jeg i første omgang sagen for at dreje sig
om udvendig rensning af en irret karbunade (á fælgspray); men her hvor du
kom
ind på det med halv kraft går det op for mig at problemet er dybere
liggende.
Hvordan forventer du at klare sådant med en spray???
Og er drejer det sig monstro ikke blot om det af mine mantra'er, som siger
"vand i svømmerhuset" :-/ ??

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 11-10-03 22:18

> Hvordan forventer du at klare sådant med en spray???
> Og er drejer det sig monstro ikke blot om det af mine mantra'er, som
> siger "vand i svømmerhuset" :-/ ??

Jo - men det er tømt, luftfilteret er vredet og tørret (ja det var meget
vådt), og der er kommet en frisk tank benzin på med karburatorsprit.

Problemet opstod da jeg kom af færgen i onsdags. Jeg havde kørt i
kraftig medvind og regnvejr til ebeltoft, og da jeg kom i land på odden
kig den ikke så godt...

Jeg nåede ikke at få kigget på den idag, men skal gerne igang imorgen.
Det mest oplagte er stadig noget vand/skidt der hænger i karburatoren
.... (håber jeg for der er ingen mislyde ...)

Fra : anders majland

Dato : 11-10-03 22:36

Glemte den lige i farten ... Den har trods alt rundet 5 danske vintre og
60000km.... Så lidt skidt og aflejringer er der nok med tiden kommet
derind...Jeg regner ikke med at trykluft alene kan få eventuelt skidt
ud.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk Der nok bare skulle få købt en
"rigtig" mc ....

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 12-10-03 09:18

> [...]
> og 60000km.... Så lidt skidt og aflejringer er der nok med tiden
> kommet derind...Jeg regner ikke med at trykluft alene kan få

Min CBR har kørt 112.000km, og er dobbelt så gammel. Den har endnu ikke
trængt til en karburatorrens, så det er ikke nødvendigvis påkrævet. Vær
opmærksom på hvor mange omdrejninger CO skruen er skruet ud. lav en ridse
mærke i karburatoren hvor kærven sidder, drej den ind til den lige netop
rammer bunden. Skrive ned hvor mange omdrejninger den kunne skrues ind. Det
er vigtigt at være præcis. Ud over det er karb rens ikke svært. Hav god
udluftning, og lad være med at bruge trykluft før karburatoren er helt
adskilt.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : anders majland

Dato : 12-10-03 09:31

> Min CBR har kørt 112.000km, og er dobbelt så gammel. Den har endnu
> ikke trængt til en karburatorrens

Men det er jo også en honda ....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk Der er ved at være træt af
italiensk "kvalitet"

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 12-10-03 09:09

> Problemet opstod da jeg kom af færgen i onsdags. Jeg havde kørt i
> kraftig medvind og regnvejr til ebeltoft, og da jeg kom i land på
> odden kig den ikke så godt...

Overvej noget så enkelt som fugt under tændrørshætten. Min MZ har lige
fejlet noget lignende.