ATV "Motorcykel"
Fra : Leif

Dato : 09-10-03 15:35

Er der nogen der ved om en ATV "Motorcykel" kan indregistreres og hvad den
evt. kategoriseres som, iht. færdselslovens §2

Se den evt her:

http://www.bikes-and-parts.dk/Motorcykler02/PGO_x-rider110ATV.htm

Problemet er at den har 4 hjul og vejer under 400 kg. Jeg har derfor
vanskeligt ved at kalde den hverken for en bil eller en motorcykel.

Uddrag fra færdselsloven

Bil
motorkøretøj, der er forsynet med 4 eller flere hjul eller med bælter,
valser, meder eller lignende, samt motorkøretøj på 3 hjul, hvis egenvægt
overstiger 400 kg.

Motorcykel:

motorkøretøj på 2 hjul, med eller uden sidevogn, og motorkøretøj på 3 hjul,
hvis egenvægt ikke overstiger 400 kg.

Hvis de endnu ikke kan indregistreres, må det vel kræve en ændring af
færdselslovens § 2 ?

Spørgsmålet er ligeledes postet i dk.videnskab.jura

Venlig hilsen

Leif Poulsen

Fra : MKS - 74

Dato : 09-10-03 15:56

On Thu, 9 Oct 2003 16:34:41 +0200, "Leif" <lp@FJERNDETTEknus.dk>
wrote:

>Er der nogen der ved om en ATV "Motorcykel" kan indregistreres og hvad den
>evt. kategoriseres som, iht. færdselslovens §2

De kan (skal) indregistreres som en bil...

>motorkøretøj, der er forsynet med 4 eller flere hjul eller med bælter,
>valser, meder eller lignende, samt motorkøretøj på 3 hjul, hvis egenvægt
>overstiger 400 kg.

Samt betyder enten eller )

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Per Emborg

Dato : 09-10-03 17:07

Og de 20 k skal så lige X med ca 3 så 60.000 er den det værd :)

PGO model kan ikke reg som bil har selv en :(
Men den model der hedder RAM 50 og 100 170 kan godt

Jeg har kørt en på dem og det er DÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLME sjovt

Se evtl.min side www.dotcomprik.dk

Og Bille MC i Skanderborg er nok en af dem i DK der ved mest om emnet , og
det er også ham jeg har lånt dem af
TLF 40452123 og jeg mener at han har 100 ccm de gule som er inreg. som bil
til 35.000 dvs de må køre på motorvej uden hjælm og der må være 2 på dem og
så er det også lovligt at køre ind på MCdrive :)

--
Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 09-10-03 17:30

On Thu, 9 Oct 2003 18:07:15 +0200, "Per Emborg"
<FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> wrote:

> dvs de må køre på motorvej uden hjælm og der må være 2 på dem og
>så er det også lovligt at køre ind på MCdrive :)

Jeps,hvilket er ganske morsomt,hvis nogen rent faktisk ville kaste sig
ud i det projekt,men den _er_ god nok,her er den officielle
redegørelse :

http://www.folketinget.dk/Samling/20012/spor_sv/S3010.htm

Fra : Per Emborg

Dato : 09-10-03 18:00

Og her en igen en af de tåbelige politiske beslutninger som bliver taget

Som John Bille siger og har forsøgt lad dem indregistrere som EU45 så må der
kun være en person på som skal bære hjælm og som ikke må køre på motorvejene
.. Ganske enkelt

Prøv at se hvor mange der sælges i DE på plader
Næ nej så tjener staten ikke de 180 %

Og Michael den skulle ikke være sendt privat :(

Fra : Ole Hansen

Dato : 10-10-03 12:38

"Per Emborg" <FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> writes:

<SNIP>
> Se evtl.min side www.dotcomprik.dk

Det er dælme en barsk front, du har på den X11 - hvad er det for en?

--
Ole Hansen

Fra : brian jensen

Dato : 10-10-03 12:47

> Det er dælme en barsk front, du har på den X11 - hvad er det for en?
>
> --
> Ole Hansen

Det er fronten af en øvert peugeot 100 speedfight

Brian

Fra : Hekto

Dato : 10-10-03 13:43

In article <3f869c3d$0$45332$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
b.z@oncable.dk says...
> Det er fronten af en øvert peugeot 100 speedfight

En 100cc er en scooter, en 50cc er en 45'er, eller en 'øvert'.
Fronten er dog den samme! ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?
semi-rockets ... no thanks!

Fra : anders majland

Dato : 10-10-03 13:51

> En 100cc er en scooter, en 50cc er en 45'er, eller en 'øvert'.
> Fronten er dog den samme! ;0)

Nu er der jo ikke noget i lovgivningen der hedder en scooter ..... Og
jeg vil påstå at enhver peugeot speedfight er en scooter... Om det så er
en motorcykel, en ikke regristreringspligitgt knallert eller en
øvert/registreringspligtig knallert er et spørgsmål om motor/effekt -
yep speedfighten fåes i alle 3 kategorier (dog vist ikke længere som
motorcykel fra ny her i landet)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Hekto

Dato : 10-10-03 14:16

In article <bm6a0i$r8$1@sunsite.dk>, see@sig.now says...
> yep speedfighten fåes i alle 3 kategorier (dog vist ikke længere som
> motorcykel fra ny her i landet)

Det var noget i den retning jeg mente!

Nej, den tages vist kun hjem på bestilling, efter at de måtte sælge ud
af 20 Speefight 100cc og 75 Elyséo 100cc.

Fra : Armand

Dato : 10-10-03 14:37

Hekto <hekto.nospam@hekto.dk> skrev i en

> En 100cc er en scooter, en 50cc er en 45'er, eller en 'øvert'.

"Øv" i øv'ert er en udtalemæssig afledning af EU: En EU-scooter => EU'ert =>
ØV'ert!
Så for 50'erne er det da lige omvendt: De er "knallerter eller "øvert'er"!

--
Armand.

Fra : Per Emborg

Dato : 10-10-03 17:22

Og lige en slutter

Der er forskel på parabolen på en 50 og en 100 ccm da en 100 har en 55 w
pærer :)

Og min er en uden lys