mælkekassemotorcykel ?
Fra : Bjarke Styr Rasmusse~

Dato : 09-10-03 13:52

Ohøj

Jeg har en kammerat der er lidt på kig efter et motoriseret køretøj, og
bl.a. overvejer en motorcykel. Hans kørselsbehov er ret begrænset; ~ 50
km om ugen. Han satser ifølge eget udsagn på at finde noget der kræver
samme grad af vedligeholdelsesarbejde som hans cykel (de seneste fem år
har han kun pumpet dæk på den med nogle måneders mellemrum). Desuden er
han ret betaget efter at have oplevet landlige fænomener som folk der
kører på Puch med mælkekasse. Jeg har foreslået ham at kigge på MZ'ere,
men ville lige høre jer om der skulle være fornuftige forslag herfra
eller indsigelse mod mit bud. Forresten har han pappet i orden, og er
vist mest af alt interesseret i et køretøj der er lidt grimt.

M.v.h. Bjarke

CB500

Fra : anders majland

Dato : 09-10-03 13:51

> Desuden er han ret betaget efter at have oplevet landlige
> fænomener som folk der kører på Puch med mælkekasse.

Ja det er vel brgrænset hvor mange/få mc der vil blive kønnere af en
grøn mælekasse ...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-10-03 15:04

anders majland wrote:
> Ja det er vel brgrænset hvor mange/få mc der vil blive kønnere af en
> grøn mælekasse ...

Jeg er ret vis på at det vil se godt ud på min Russer.. når jeg
engang får sidevognen på ...

Så skal jeg bare bygge sådan et bagagestativ til at sætte på
reservehjulet.. som mælkekassen kan stå i

// Hans, der nu nok nøjes med at montere en 2-3 ammo-kasser fra det
// Russiske militær..
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : anders majland

Dato : 09-10-03 15:30

> Jeg er ret vis på at det vil se godt ud på min Russer.. når jeg
> engang får sidevognen på ...

Nej det skal da være en gammel trækasse - plastic passer ikke til

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : lange

Dato : 09-10-03 14:07

> [...]
> kører på Puch med mælkekasse. Jeg har foreslået ham at kigge på MZ'ere,
> men ville lige høre jer om der skulle være fornuftige forslag herfra

Det er jo ikke en mc han vil have. Det er en Puch Maxi der kan køre lidt
hurtigere.

Jeg kan kun komme i tanke om 2 der vil kunne leve op til hans krav og
overleve det servideniveau:
1: En Øvert
2: En Øvert-agtig scooter på 100ccm

Lange

Fra : Bjarke Styr Rasmusse~

Dato : 09-10-03 15:03

"lange" <morten.lange@postman.dk> writes:

> [...]
> hurtigere.
>
> Jeg kan kun komme i tanke om 2 der vil kunne leve op til hans krav og

En Øvert ?

M.v.h. Bjarke

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-10-03 15:07

Knallert 45 også kaldet EU-scooter....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Bjarke Styr Rasmusse~

Dato : 09-10-03 15:24

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> writes:

> Knallert 45 også kaldet EU-scooter....

Ah, det var vist netop sådan én han gerne ville undgå - de var vist ikke
grimme på den rigtige måde, og desuden ville den blive stjålet når han
kørte forbi Albertslum. Findes der ingen motorcykel med tilsvarende
manglende krav til vedligeholdelse ?

M.v.h. Bjarke

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-10-03 15:31

Bjarke Styr Rasmussen wrote:
> kørte forbi Albertslum. Findes der ingen motorcykel med tilsvarende
> manglende krav til vedligeholdelse ?

Jeg skyder efter en MZ eller en Jawa ...

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-10-03 15:32

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> Jeg skyder efter en MZ eller en Jawa ...

Hvad har de da gjort dig?

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-10-03 16:33

Mikkel Christensen wrote:
> Hvad har de da gjort dig?

De kører så langsomt

// Hans

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 09-10-03 22:13

> De kører så langsomt
>
> // Hans
> --
> Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
> købes for rimelig pris!

Har du fået en maskingeværstilling med rekrylfødning til montage i
sidevognen?

Hilsen
Lars

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-10-03 22:52

Lars T. Thomsen wrote:
> Har du fået en maskingeværstilling med rekrylfødning til montage i
> sidevognen?

Jeg tænker mere at det mini-stalinorgel jeg har set på et billed
ville være sagen ... ;)

// Hans, der lige har fået tilbudt en sidevogn til en rimelig pris..
// :)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-10-03 22:56

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> De kører så langsomt

Hehe, det lyder som en udfordring. Jeg stiller gerne op når du har fået
gevær på russeren. Så laver vi et forfølgelsesløb på den fede måde

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-10-03 08:27

Mikkel Christensen wrote:
> Hehe, det lyder som en udfordring. Jeg stiller gerne op når du har fået
> gevær på russeren. Så laver vi et forfølgelsesløb på den fede måde

Så skal det også være en MZ fra samme årgang ... :)

Russeren kan altså kun køre ca. 90km/t .. :)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-10-03 08:36

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> Så skal det også være en MZ fra samme årgang ... :)
>
> Russeren kan altså kun køre ca. 90km/t .. :)

Skidt, med min helt håbløse gearing i tiden kan MZen kun køre mellem 60 og
100 km/t. Intet over og intet under

Jeg forudser en meget lige konkurrence.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-10-03 10:16

Mikkel Christensen wrote:
> Skidt, med min helt håbløse gearing i tiden kan MZen kun køre mellem 60 og
> 100 km/t. Intet over og intet under
> Jeg forudser en meget lige konkurrence.

Jeg skal lige ha' fundet mig en rigtig god gun'er til at styre den
kæmpe XXXL matsorte SuperSoaker jeg skal køre omkring med på sidevognen
så ... :)

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Hekto

Dato : 10-10-03 10:36

In article <slrnbocu7b.ioe.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Jeg skal lige ha' fundet mig en rigtig god gun'er til at styre den
> kæmpe XXXL matsorte SuperSoaker jeg skal køre omkring med på sidevognen
> så ... :)

Melder mig frivilligt!!!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-10-03 11:11

> [...]

> Jeg skal lige ha' fundet mig en rigtig god gun'er til at styre den
> kæmpe XXXL matsorte SuperSoaker jeg skal køre omkring med på sidevognen

*LOL*

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-10-03 12:36

Mikkel Christensen wrote:
> *LOL*

Jaaa ... jeg tror nemlig ikke en supersoaker kan betegnes som
hverken et våben eller en attrab .. så den er sikkert ganske lovlig
at køre omkring med ... ;)

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : anders majland

Dato : 09-10-03 15:31

> Findes der ingen motorcykel med
> tilsvarende manglende krav til vedligeholdelse ?

Du får heller ikke en øvert til at holde 5år uden vedligeholdelse ...
Selv en gammel puch maxi ruster sammen ved helårligt brug uden
vedligholdelse.

/A

Fra : Bjarke Styr Rasmusse~

Dato : 10-10-03 00:08

"anders majland" <see@sig.now> writes:

> Du får heller ikke en øvert til at holde 5år uden vedligeholdelse ...
> Selv en gammel puch maxi ruster sammen ved helårligt brug uden
> vedligholdelse.

Nu var mit spørgsmål lidt billedligt talt; i virkeligheden gider han
bare ikke at pudse og polere, så derfor leder han efter en maskine med
mindst muligt vedligeholdelse.

M.v.h. Bjarke

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 09-10-03 20:11

"Bjarke Styr Rasmussen" <bjarke@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> Ohøj
>
> Jeg har en kammerat der er lidt på kig efter et motoriseret køretøj, og
> bl.a. overvejer en motorcykel.
klippe-klippe
Forresten har han pappet i orden, og er
> vist mest af alt interesseret i et køretøj der er lidt grimt.

Ja, det er meget muligt men Gumse er altså ikke til salg!!

Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-10-03 22:44

Bjarke Styr Rasmussen wrote:

> Forresten har han pappet i orden, og er vist mest af alt interesseret
> i et køretøj der er lidt grimt.

....så *ska* han sq da ha en MZ...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Hans

Dato : 10-10-03 18:21

Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> skrev:
>Bjarke Styr Rasmussen wrote:
>...så *ska* han sq da ha en MZ...

Helt enig.
Men køb en nyere MZ (de er godt nok ikke helt så grimme, men
klarer bedre ringe vedligeholdelse).

Hans