Mat benzinfast lak? hvor i alverden ? :) (~
Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-10-03 18:00

Ja ? hvor i alverden kan man få en mat benzinfast lak? jeg kan ikke
finde nogle der sælger det...

Det skal jo benyttes på min gamle Dnepr der er godt på vej til at
blive en helårs-veteran ...

Status på genopbygningen:
http://gallery.nathue.dk/2003-10-04/
http://gallery.nathue.dk/2003-10-07/

Igår pillede jeg bagtøjet fra hinanden, det var ikke det kønneste
syn i verden.

Det har kørt uden justerskiver, og derfor er tænderne slidt skæve på
både kron og spidshjul.. der mangler endda en kvart tand på
spidshjulet.

Såfremt jeg ikke kan finde et andet bagtøj til en rimelig pris tror
jeg nu nok det kan virke fint hvis man skifter lejerne og sætter det
sammen, men det kan godt være det synger 'lidt' ;)

Og så manger jeg en kardan, eller ihvertfald noget af den, da den
tidligere 'renovatør' har prøvet at skille den ad vha. en
vinkelsliber..

Og så er der naturligvis alle de andre ting jeg mangler...

pcman: hvaaa, skulle du aldrig sælge mig nogle stumper fra din
reservemaskine ? )

For dem der ikke har bemærket jeg har skrevet om det før, er der
tale om en Dnepr K750(M), og den skulle ifølge papirene være fra
1956.

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-10-03 18:12

Hans Joergensen wrote:

> Ja ? hvor i alverden kan man få en mat benzinfast lak? jeg kan ikke
> finde nogle der sælger det...

Såmænd hos din lokale autolakerer. De kan komme noget i lakken, som gør
den lige så mat du ønsker.

Ib Jakobsen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-10-03 18:39

Ib Jakobsen wrote:
> Såmænd hos din lokale autolakerer. De kan komme noget i lakken, som gør
> den lige så mat du ønsker.

Joeh .. det kan være jeg ender dér ... men jeg vil nu helst ha'
noget på spraydåse da det er lidt nemmere til de småting jeg skal
male ;)

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Pwh

Dato : 08-10-03 18:37

Hans Joergensen wrote:
> Ja ? hvor i alverden kan man få en mat benzinfast lak? jeg kan ikke
> finde nogle der sælger det...

Jeg mener 99.9% sikkert at jeg købte benzinfast mat klarlak hos Flugger sidst.
Jeg ved ikke om de også har det med farve i, du må ringe og spørge.

/Jens

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-10-03 18:43

Pwh wrote:
> Jeg mener 99.9% sikkert at jeg købte benzinfast mat klarlak hos Flugger sidst.
> Jeg ved ikke om de også har det med farve i, du må ringe og spørge.

Dem vil jeg prøve ..

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Futte & Co.

Dato : 08-10-03 19:37

> Ja ? hvor i alverden kan man få en mat benzinfast lak? jeg kan ikke
> finde nogle der sælger det...
>
> Det skal jo benyttes på min gamle Dnepr der er godt på vej til at
> blive en helårs-veteran ...

Jo, altså, jeg har købt "color" spray hos jem & fix.
Billige priser og spray fra Flüggers fabrikker.
Jeg tror os' at den kan købes hos Bilka, hvis jeg ikke
husker helt forkert.

--
Jørgen , Brøndby, der lever af at male for andre
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-10-03 19:51

Futte & Co. wrote:
> Jo, altså, jeg har købt "color" spray hos jem & fix.
> Billige priser og spray fra Flüggers fabrikker.
> Jeg tror os' at den kan købes hos Bilka, hvis jeg ikke
> husker helt forkert.

Fås den som mat og benzinfast? helst bare en klar lak eller evt. en
sort...

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Futte & Co.

Dato : 08-10-03 20:02

> Fås den som mat og benzinfast? helst bare en klar lak eller evt. en
> sort...

Det er lidt forskelligt hvad de har på hylderne, men jeg har set
sort blank, sort mat, klar blank og en masse pop farver
Den sort/blank jeg har brugt til sidedækslet på den "fine"
gamle CB'er, er bensinfast, jeg ved ikke med de matte , sorry !

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975 , med nymalet sidedæksel

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-10-03 20:20

Futte & Co. wrote:
> [...]
> Den sort/blank jeg har brugt til sidedækslet på den "fine"
> gamle CB'er, er bensinfast, jeg ved ikke med de matte , sorry !

Jeg smutter forbi Bilka imorgen ... :) og Flügger.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Futte & Co.

Dato : 08-10-03 20:45

> Jeg smutter forbi Bilka imorgen ... :) og Flügger.

Fint, , her er der det største udvalg , de har os' autolak
og skibsmaling, så du kan sikkert finde noget egnet
til din russer

Islevdalvej 122, 2610 Rødovre
Tlf. 44 84 08 22
Åben 7-17.30, lørdag 9-13
email: islevdalvej@fluggerfarver.dk

Har du forresten set det her:
http://www.aom.dk/KobSalg.asp?vis=S%E6lges&emne=4

Ural m8 til salg med noget sidevognsstel

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-10-03 22:55

Futte & Co. wrote:
> Ural m8 til salg med noget sidevognsstel

Herligt, jeg har smidt en mail efter ham ...

Dog er det mest spændende hvis der er komplet sidevogn... men måske
man kan bytte sig frem til en sidevogn med nogle andre dele og
ting.. :)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-10-03 13:09

Futte & Co. wrote:
> Fint, , her er der det største udvalg , de har os' autolak
> og skibsmaling, så du kan sikkert finde noget egnet
> til din russer

Hm, de havde heller ikke noget...

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Pcman

Dato : 08-10-03 22:42

Klip
--

> Ja ? hvor i alverden kan man få en mat benzinfast lak? jeg kan ikke
> finde nogle der sælger det...

Hammerlak, det er godt. Det ligner originalmalingen meget godt.

> Det skal jo benyttes på min gamle Dnepr der er godt på vej til at
> blive en helårs-veteran ...

He, skal du også ud at lege snevejr? Ku være man skulle overveje et
primustræf???

> Status på genopbygningen:
> http://gallery.nathue.dk/2003-10-04/
> http://gallery.nathue.dk/2003-10-07/

Det går godt.

> [...]

> Det har kørt uden justerskiver, og derfor er tænderne slidt skæve på
> både kron og spidshjul.. der mangler endda en kvart tand på

Ja, en Russer dør sq ikke uden kamp!!!

> Såfremt jeg ikke kan finde et andet bagtøj til en rimelig pris tror
> jeg nu nok det kan virke fint hvis man skifter lejerne og sætter det
> sammen, men det kan godt være det synger 'lidt' ;)

Sådan gør man i Rusland, der får den bare ikke nye lejer

> Og så manger jeg en kardan, eller ihvertfald noget af den, da den
> tidligere 'renovatør' har prøvet at skille den ad vha. en
> vinkelsliber..

Vist nok en meget almindelig russerreparation. Der er vist en eller anden
grund til at de svejser kardanen sammen på Dneprén. Er det hvad din kardan
har været ude for?

> Og så er der naturligvis alle de andre ting jeg mangler...

Nå, så kom den

> pcman: hvaaa, skulle du aldrig sælge mig nogle stumper fra din
> reservemaskine ? )

Jeg er jo nok nødt til lige at lave min egen først, inden jeg begynder at
sælge ud af stumper. Desværre har jeg en gammel lortehonda, som jeg skal
have lavet først, da jeg ellers ikke har plads. Jeg regner med syn til
foråret. Derefter er jeg nok til at snakke med. Har du iøvrigt meldt dig ind
i klubben? Jeg er lige blevet budt velkommen af Præsidenten.

Du kan prøve at kontakte Flemming i Jylland, han har alt til dem. Ellers er
det billigste nok at finde et offerdyr og slagte den. Du skal regne med at
bruge en del stumper når først du får den samlet og prøvekørt den. Meget kan
være slidt op, da Dneprén jo virkelig har været brugt i Rusland.

Hvor meget slør er der i dine hjul? Lejerne der kan være et yderst svagt
led. Mange gange kan de spændes op, men husk at gevindet på lejespændet
kører linksgevind og at jeg har specielværktøjet. Ligeledes skal du være
opmærksom på dine kronrørslejer. De kan udskiftes med BMW lejer, Flemming
ved hvilke. Det skal jeg lave på min, før jeg tør prøvekøre den for alvor.
Dernæst ved jeg om jeg skal bruge kardanen og bagtøj. Jeg regner med at skal
bruge gearkasse, har lidt problemer med kickstarteren.

> For dem der ikke har bemærket jeg har skrevet om det før, er der
> tale om en Dnepr K750(M), og den skulle ifølge papirene være fra
> 1956.

En ganske fantastik motorcykel med stor karisma. Og sikken en lyd.

> // Hans
> --
> RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Jarl - der også støtter global opvarmning.
--
VW autocamper 2.0 boxer 1980
Maico 250 B 1960

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-10-03 23:04

Pcman wrote:
> Hammerlak, det er godt. Det ligner originalmalingen meget godt.

Nu har jeg jo malet den en masse allerede .. jeg skal bare bruge
noget lak der kan tåle benzin jeg kan putte ovenpå malingen :)

> He, skal du også ud at lege snevejr? Ku være man skulle overveje et
> primustræf???

Jeg har en kammerat der skal der op... det kan tænkes jeg kan score
en plads i sidevognen .... :)

Russeren bliver nok ikke klar til tiden, og jeg har heller ikke
sidevognsbrevet..

> Det går godt.

Jah, det synes jeg også.. men der er nu heller ikke så meget galt
med selve stellet og de dele der dertil hører...

Jeg håber ikke bagtøjets tilstand er typisk for de mekaniske dele..

> Sådan gør man i Rusland, der får den bare ikke nye lejer

Næh, en spand søm og så samler vi, og så kører den videre ;)

> Vist nok en meget almindelig russerreparation. Der er vist en eller anden
> grund til at de svejser kardanen sammen på Dneprén. Er det hvad din kardan
> har været ude for?

Dog ikke, det ser mest ud som om han bare ikke har kunnet få
låseringen af...

> Nå, så kom den

Baah.. :)

> [...]
> foråret. Derefter er jeg nok til at snakke med. Har du iøvrigt meldt dig ind
> i klubben? Jeg er lige blevet budt velkommen af Præsidenten.

Jeg har meldt mig ind... og har medlemsnummer #206 ;)

> [...]
> bruge en del stumper når først du får den samlet og prøvekørt den. Meget kan
> være slidt op, da Dneprén jo virkelig har været brugt i Rusland.

Jeg bryder mig ikke så meget om ham Flemming ... han er herredårlig
til at svare på email...

Til gengæld er jeg stødt på
http://www.oldtimergarage.szn.pl/indexeng.html

Som skulle være gode til at levere reservedele.. selv om de er
polakker :)

Jeg har fået et par priser, på fx. en komplet udstødning (til begge
sider) for ca. 1050kr, og en komplet kobling for 550kr ... det er
ikke galt.

> [...]
> Dernæst ved jeg om jeg skal bruge kardanen og bagtøj. Jeg regner med at skal
> bruge gearkasse, har lidt problemer med kickstarteren.

Lejerne skulle ifølge ham jeg har købt den af, være udskiftet med
nogle der var gode nok ...

Dog har jeg ikke checket dem endnu.

> En ganske fantastik motorcykel med stor karisma. Og sikken en lyd.

Ja, og den har NÆSTEN været med i krigen

> Dnepr K-750 2 cyl. boxer med sidevogn 1966

Min er ældre end din ... :) hvis papirene altså passer...

// Hans

Fra : Pcman

Dato : 09-10-03 12:16

> Nu har jeg jo malet den en masse allerede .. jeg skal bare bruge
> noget lak der kan tåle benzin jeg kan putte ovenpå malingen :)
Oki.

> Jeg har en kammerat der skal der op... det kan tænkes jeg kan score
> en plads i sidevognen .... :)

Kunne godt nok ellers være spændende.

> Russeren bliver nok ikke klar til tiden, og jeg har heller ikke
> sidevognsbrevet..
Nænæ, jeg skal da også have sidevognskortet. Jeg tør ikke rigtig køre, uden
at have lært det ordentligt.

> Jah, det synes jeg også.. men der er nu heller ikke så meget galt
> med selve stellet og de dele der dertil hører...

Jeg skal ikke bruge stellet på min reserve Dnepr. Jeg skal heller ikke bruge
motoren og hjulene. En forgaffel kommer der også i overskud, men kardan,
gear og bagtøj, tør jeg ikke skille mig af med endnu. Jeg skal kende
tilstanden på min egen.

> Jeg håber ikke bagtøjets tilstand er typisk for de mekaniske dele..

Ellers må du købe min 650 ccm motor. Den er selvfølgelig ikke så gammel, men
den kan gå gennem syn.

> Næh, en spand søm og så samler vi, og så kører den videre ;)

He, ja sikke noget mekanik.

> Dog ikke, det ser mest ud som om han bare ikke har kunnet få
> låseringen af...

Jeg har ladet mig høre, at de har det med at svejse kardanen fast. Ka ikke
lige huske grunden.

> Baah.. :)

LOL. Jeg får masser af stumper til overs. Jeg prøver at komme af med min
gamle Honda nu, så jeg kan få plads i garagen, til at lave Russer.

> Jeg har meldt mig ind... og har medlemsnummer #206 ;)

Øv, jeg har ikke fået mit nummer endnu. :(

> Jeg bryder mig ikke så meget om ham Flemming ... han er herredårlig
> til at svare på email...

Nææh, men der er vist en grund til det. jeg har ladet mig fortælle at skulle
være syg. Ku det tænkes at det var årsagen. Jeg ringede til ham og der ville
han da sende mig delene. De er så ikke kommet endnu, men det er jo også kun
få dage siden jeg har bestilt.

> Til gengæld er jeg stødt på
> http://www.oldtimergarage.szn.pl/indexeng.html
>
> Som skulle være gode til at levere reservedele.. selv om de er
> polakker :)

Ja, de kan vist også nogle ting i Polen.

> Jeg har fået et par priser, på fx. en komplet udstødning (til begge
> sider) for ca. 1050kr, og en komplet kobling for 550kr ... det er
> ikke galt.

Det er meget billigt! Jeg blev tilbudt to helt nye og forcromede potter til
1800.

Flemming

> Lejerne skulle ifølge ham jeg har købt den af, være udskiftet med
> nogle der var gode nok ...
>
> Dog har jeg ikke checket dem endnu.

Det finder du ud af, når du skal have din første prøvetur. Det afslører sig
promte. LOL.

> Ja, og den har NÆSTEN været med i krigen

Ja, det er en fin gammel en du har fået fat i der )

> Min er ældre end din ... :) hvis papirene altså passer...

He, det må vi da håbe. Min er bare større en din.

> // Hans
> --
> Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
> købes for rimelig pris!
Hilsen
Jarl
--
VW autocamper 2.0 boxer 1980
Maico 250 B 1960

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-10-03 13:18

Pcman wrote:
> Ellers må du købe min 650 ccm motor. Den er selvfølgelig ikke så gammel, men
> den kan gå gennem syn.

Jamn' .. jeg vil ha' en sideventilet

Jeg tror nu også motoren er fin nok..

> Jeg har ladet mig høre, at de har det med at svejse kardanen fast. Ka ikke
> lige huske grunden.

Hm .. ved nærmere eftertanke kunne jeg jo også bare stikke den en
klat... der er ikke noget slør eller stramhed i kardanleddet...

Jeg kan jo altid udskifte det hvis det skulle gå defekt på et
tidspunkt..

> Øv, jeg har ikke fået mit nummer endnu. :(

Det stod ikke på det girokort du har fået til indbetaling ? der stod
mit nummer..

> [...]
> få dage siden jeg har bestilt.

> Ja, de kan vist også nogle ting i Polen.

De har ihvertfald stumperne ..

> Det er meget billigt! Jeg blev tilbudt to helt nye og forcromede potter til
> 1800.

Disse er så ikke forkromede ... hvilket passer mig fint da de bare
skal ha' en gang ovnlak..

> Det finder du ud af, når du skal have din første prøvetur. Det afslører sig
> promte. LOL.

Fint .. jeg glæder mig allerede

> He, det må vi da håbe. Min er bare større en din.

Er den SÅ slidt? :)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Pcman

Dato : 10-10-03 09:39

> Jamn' .. jeg vil ha' en sideventilet

Det kan jeg godt forstå, den har nu også mest charme. Det skal jo ligesom
passe til chaufførerne ;-}

> Jeg tror nu også motoren er fin nok..

> Hm .. ved nærmere eftertanke kunne jeg jo også bare stikke den en
> klat... der er ikke noget slør eller stramhed i kardanleddet...

Jaa, mon ikke det er det er den samme grund de bruger i Rusland. Siger også
noget om det kram som en Russer er lavet af. Er du på langtur og der knækker
et eller andet, så stikker man den bare lige en klat og så er det videre.

> Jeg kan jo altid udskifte det hvis det skulle gå defekt på et
> tidspunkt..

På et tidspunkt har jeg også de dele i overskud. Men som jeg jeg skrev
tidligere, skal jeg lige kende standen på min egen ekvipage.

Nummer 207. )

> Det stod ikke på det girokort du har fået til indbetaling ? der stod
> mit nummer..

Har ikke fået det endnu. har set det på hjemmesiden.

> De har ihvertfald stumperne ..

Det er rart at vide. jeg har set deres hjemmeside. Er meget pæn.

> Disse er så ikke forkromede ... hvilket passer mig fint da de bare
> skal ha' en gang ovnlak..

Ja, hvad skal man med forkromede potter, de skal bare have noget sort
maling, når de har været ude i vinterkrig. Hmm, luftede lige tanken om det
der Primustræf til konen herhjemme. Hun rystede på hovedet og sagde, ja så
du da sikker på at slippe for mig... Jeg fandt også lige et primus ude på
værkstedet. Ku da godt være at man skulle lege lidt mere med tanken.

> Fint .. jeg glæder mig allerede

Been there, done it myself. Skal have nye lejer i forhjul og kronrør.
Skifter lige forgaffel også. Hold da kæft hvor den fyldte hele vejen. Det
var godt nok en oplevelse. Jeg tør ikke køre igen, før lejerne er helt
iorden. Det er meget svært at mærke om lejerne er dårlige, når man
holder stille. Men der er ingen tvivl på vejen.

> Er den SÅ slidt? :)

Tror egentlig ikke at det er så galt. Jeg tror at den har kørt fra 1966, til
den er kommet til Danmark i 1966. Så er der en der har lavet lidt fusket
istandsættelse på den, som jeg nu har rettet en del op på.

Forresten er du ved at have skaffet en sidevogn?
> // Hans
Mvh
Jarl