Dreambikes på TV i aften
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 07-10-03 19:08

Kl 21:20 viser TV3 programmer insider, der handler om streetrace. I den
forbindelse har de været ude og tale med nogle fra en dreambikeklub,
Dreambike klub Danmark tror jeg faktisk - så der er jo lidt at kigge på : )

Mvh Thomas
Medlem 107 i Dreambike Klub DK

--
Thomas Buus
GSXR 250

---

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-10-03 22:36

Thomas Buus Andersen wrote:

> [...]
> forbindelse har de været ude og tale med nogle fra en dreambikeklub,
> Dreambike klub Danmark tror jeg faktisk - så der er jo lidt at kigge på :

Bare synd at de fine dreambikes skulle dele sendetid med den anden flok
tåber :-/
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-10-03 23:18

> Bare synd at de fine dreambikes skulle dele sendetid med den anden
> flok tåber :-/

Ja, øv. Det er netop sådanne mennesker, der er skyld i at der hele tiden
skal snakkes om fartgrænser osv. De har jo slet ikke den mindste smule sund
fornuft i bøtten, når de kører så vildt.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : brobaek

Dato : 08-10-03 00:05

"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> wrote in message
> Bare synd at de fine dreambikes skulle dele sendetid med den anden flok
> tåber :-/
> --
> mvh Jes Vestervang

Politiet ?

Mvh
Martin

Fra : brian jensen

Dato : 08-10-03 12:20

> Politiet ?
>

> Mvh
> Martin
>
> HEHE ja det må da absolut være dem de snakker om eller ?
man kan sige meget om alle de unge menesker der kører på "striben" men hvis
jeg
skal være ærlig er det med fart og optræk da også EN af grundene til at JEG
har en mc
og der må da være flere siden de forskellige mcfabrikker satser så meget på
kanon hurtige gademcèr ?????

Men den flok hører jes og jacob seføli ikk til, de er af de sidste få %
motorcykelister

Brian

GSXR 750
GL 1000

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 08-10-03 13:17

brian jensen wrote:

> [...]
> meget på kanon hurtige gademcèr ?????
>
> Men den flok hører jes og jacob seføli ikk til, de er af de sidste få

_______________________________

Jeg kan ikke være mere enig i dit synspunkt!
Jeg er selv typen, der til tider er rundt og se på træk her på Vestsjælland,
og jeg betragter ikke mig selv som en dum bølle uden hjerne osv. Det er
ganske vist ulovligt, og jeg kører ikke selv ræs de steder det afholdes, men
når forholdene er til det, kan det altså være ret uskyldigt, selvom det
selvfølgelig ikke er lovligt på offentlige veje! I mine øjne burde det anses
som en sportsgren, der skal kunne dyrkes på lukkede områder, så ikke det er
til fare for andre!
Staten vælger desværre at prøve at sætte en stopper for ræseriet, hvilket
jeg mener er til større fare end gavn! Giv dog "bøllerne" en lukket bane,
hvor de kan være bøller alene, og uden at genere andre! Så er de også fri
fra at skulle flygte fra ordensmagten evig og altid, og til sidst måske ende
op på cykelstien med bilerne, som en person i programmet udtalte.
Desværre er sporten også tilholdssted for mange komplet idiotiske og
barnlige sjæle, der ikke har sans for at tænke sig om, når de får nogle hk
under hjelmen, eller mellem benene(!!) Disse mennesker er (hvor jeg kommer
fra) slemme til at udøve ræs på fuldstændigt sindsyge og ganske uforsvarlige
måder, og desuden er den type personer ofte først til at stå frem, når
pressen vil deltage i "arrangementerne". Dette er helt sikkert ikke med til
at hjælpe på forholdene, og bestemt ikke god reklame for alle de andre, som
blot ønsker et sted at udøve deres hobby, og ikke et sted at være sindsyge!

Jeg siger ikke, staten ikke har ret til at stoppe tingene, for det skal da
stoppes på de offentlige veje! Men så længe de vælger "skrid-metoden" nytter
det ikke en daddel, og folk er _nødt_ til at finde ulovlige steder, med
mindre de vil give afkald på deres hobby!

Et meget surt opstød herfra...

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-10-03 13:20

"I mine øjne burde det anses som en sportsgren....."

Lige mine ord

Nogen spille skak, andre fodbold og nogen kører træk mv.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-10-03 13:36

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> writes:

> ...selvfølgelig ikke er lovligt på offentlige veje!
<snip>
> Staten vælger desværre at prøve at sætte en stopper for ræseriet, hvilket
> jeg mener er til større fare end gavn!

Ja hvorfor mon de prøver at stoppe det...? (Hint: du har selv svaret)
Personligt mener jeg de går for blidt til værks. De lamhjerner skulle bures
inde og deres køretøj konfiskeres.

Jeg har selv været med til at prøve at starte motorsport op. Interessen fra
folk var overvældende, men kommune og amt ville ikke lege med. Primært fordi
naboerne til den bane vi havde udset os var imod. De var imod at vi skulle
køre der en gang om ugen, fordi de havde set og hørt hvordan folk kørte
til og ikke mindst fra arrangementet. På trods af at vi havde bedt folk om
at slappe af. Så istedet for at præsentere vores sport for Folket og ikke
mindst naboerne på en fornuftig måde fik det faktisk den stik modsatte
effekt. Det var ikke cyklerne på banen de kunne høre og huske. Nej det var
alle dem der kørte derfra på baghjul.

At de tumper så udstiller deres dumhed på offentlig vej og tilmed på
landsdækkende fjernsyn gør næppe sagen nemmere.
Udsendelser som den er lige præcis med til at gøre det endnu sværere at skaffe
baner.

Det er selvfølgelig ikke Stribens skyld det hele - motorsport i Danmark er
generelt ikke ønsket. Træls for os.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-10-03 13:19

Nu har jeg ikke set udsendelsen. Men jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke
åbner baner og andre lukkede parkeringsarealer o.l. til den slags. Så vi kan
få dem væk fra offentlig vej. Det må da være i alles interesse.
Jeg kan også godt lide fart. Men jeg er træt af at man skal til bl.a.
Sverige og Tyskland for at få lov (på bane).

Jeg har hørt mange argumenter imod det, som drejer sig om sikkerhed, men det
må da være bedre end det der sker nu.

Fra : brian jensen

Dato : 08-10-03 13:55

Jeg mener selvfølgelig heller ikke at det bare er OK at "de unge" kører
fulstændigt vildt og hensynsløst på offentlig vej, og jeg tror da også på at
det ville hjælpe på de fleste hvis "de" fik en lukket bane at køre på.
Men jeg vil da ikke sige mig fri for ind imellem at køre en del for stærkt
på offentlig vej, og så vidt jeg lige kan forstå (og har læst ud fra flere
indlæg herinde) er jeg ikke den eneste, så er det bare jeg mener at man ikke
skal kaste med sten ............ osv.

Brian

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-10-03 13:59

"brian jensen" <b.z@oncable.dk> writes:

> [...]
> indlæg herinde) er jeg ikke den eneste, så er det bare jeg mener at man ikke

Næh, jeg er da heller ikke uskyldsren. Men når man praler med sit ulovlige
ræs på TV fortjener man alle de sten man får

Jeg tror ikke at det er vejen frem, hvis man vitterligt gerne vil have et
sted at køre.

Fra : RacerNiels

Dato : 08-10-03 18:56

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Nu har jeg ikke set udsendelsen.

Heller ikke jeg.

>Men jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke
> åbner baner og andre lukkede parkeringsarealer o.l. til den slags. Så vi
kan
> få dem væk fra offentlig vej. Det må da være i alles interesse.

Jeg er enig, MEN hvem siger det stopper ved banernes udkørsel?? Hver anden
uge oppe ved Hammersholt gokart bane hænger der en bil på nogle store sten.
De står i et 90 graders sving få hundrede meter fra banen. Det kan ikke være
andre end folk der ikke kan magte at omstille sig fra gokart til Polo (den
seneste jeg har set)...

> Jeg har hørt mange argumenter imod det, som drejer sig om sikkerhed, men
det
> må da være bedre end det der sker nu.

Enig, men man kan altså ikke helt udrydde det...

Jeg tror også at det er et problem hvis der _skal_ være en ambulance og et
lægehold til stede. Det koster, og hvem skal betale?

/Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-10-03 17:51

brian jensen wrote:

> HEHE ja det må da absolut være dem de snakker om eller ?

Ork ja

> man kan sige meget om alle de unge menesker der kører på "striben" men
> hvis jeg skal være ærlig er det med fart og optræk da også EN af grundene
> til at JEG har en mc

Jeg kører nu heller ikke bedstefarkørsel, når forholdene er til andet
....og selvfølgelig kører jeg da også, engang imellem, lidt ufornuftigt
hurtigt, og det sker da også - en sjælden gang imellem - at næsehjulet
mister jordforbindelsen ud af et lyskryds Men til hverdag opfører jeg
mig nu generelt pænt og fornuftigt, men en engel er jeg heller ikke.

....men alt det der med et få et kick af fart og sådan, det hører sgu hjemme
på en bane :-|

> og der må da være flere siden de forskellige
> mcfabrikker satser så meget på kanon hurtige gademcèr ?????

Jep, men de fleste kører alligevel nogenlunde pænt, så meget af det er jo
bare komfort og blær Jeg kunne også godt tænke mig at opgradere min
Fazer 600 til en Thunderace... Acceleration er jo sjovt og vejnettet levner
heldigvis også plads til den slags. Desuden er det jo meget komfortabelt
med et solidt slagvolumen og vild effekt

> Men den flok hører jes og jacob seføli ikk til, de er af de sidste få %
> motorcykelister

Jeg er vist bare en ganske almindelig mc'ist på godt og ondt
--
mvh Jes Vestervang

Fra : brobaek

Dato : 08-10-03 17:14

Jeg håber iøvrigt at min sarkasme forstås... Jeg håber politiet får fanget
flest muligt af de fjolser, som ikke fatter at offentlig vej ikke er til
race. At der ikke er opbakning til baner etc. er helt irrelevant i denne
sammenhæng. Det er farligt og uforsvarligt at lave race på offentlig vej.

Mvh
Martin

PS. Jo, jeg ville også gerne prøve at fyre en hayabusa af og jeg får også
kløe i hånden på nogle vejsstrækninger. Men jeg må acceptere, at jeg ikke
kan gøre mig til herre over andres sikkerhed på offentlige steder..

Fra : Bo-gsxR

Dato : 08-10-03 17:43

> Men jeg må acceptere, at jeg ikke
> kan gøre mig til herre over andres sikkerhed på offentlige steder..

gør du dig til herre over andres sikkerhed og liv, når du vridder rullen
på en motorvej uden en eneste bil? eller hvis du befinder dig på
et menesketomt område på en industrivej kl. 0100 om natten?
( hvis der blot var lidt fornuft hos dem der så pekerer og står i
vejkanten helt ud på kørebanen, så ville det gøre det mere sikkert )

jeg kommer/kører ikk selv på striben pga. der altid kommer politi,
og når striben er inde i kbh. er der sku for mange mennesker i
vejkanten, og en masse idioter som ikk følger nogle "regler"
om sikkerhed.

bo-gsxR

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-10-03 13:01

"Bo-gsxR" <gsx-r@ofir.dk> wrote in message news:bm1edk$3ho$1@sunsite.dk...

> gør du dig til herre over andres sikkerhed og liv, når du vridder rullen
> på en motorvej uden en eneste bil? eller hvis du befinder dig på
> et menesketomt område på en industrivej kl. 0100 om natten?

Ja.

> ( hvis der blot var lidt fornuft hos dem der så pekerer og står i
> vejkanten helt ud på kørebanen, så ville det gøre det mere sikkert )

I det mennesketomme område?

> [...]
> og når striben er inde i kbh. er der sku for mange mennesker i
> vejkanten, og en masse idioter som ikk følger nogle "regler"

Som regel dem der kører.

Stop ræs på offentlig vej - den er primært til transport, sekundært
køreoplevelser.

vh
Torben

Fra : PI

Dato : 12-10-03 00:20

Politiet de fanger ikke en skid, men vore bedemænd har haft et fantastisk
godt år indtil nu.
Bare synd det er gået ud over uskyldige også.

mvh

Palle