MC alarmer?
Fra : Martin Leong

Dato : 06-10-03 21:08

Hej NG

Nu har jeg surfet lidt rundt for at se lidt på nogen MC alarmer til min
(forhåbentligt) kommende Mc.
Den mest solgte på det danske marked er vel SpyBall men har også læst lidt
om nogen tyske og italienske alarmer. Er der nogen der har prøvet de
forskellige alarmer og kan fortælle hvad der holder?

Martin Leong

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 06-10-03 22:45

> Den mest solgte på det danske marked er vel SpyBall men har også læst lidt
> om nogen tyske og italienske alarmer. Er der nogen der har prøvet de
> forskellige alarmer og kan fortælle hvad der holder?

Min italienske (?) Meta alarm holder fint på ca. 5. år nu.

Fra : per Nielsen

Dato : 07-10-03 09:15

Vi er to i vores klub der har haft problemer med spyball, den ene stoppede
med at virke i Ungarn efter et regnvejr, den anden stoppede med at virke i
luxembourg. Det er skide irriterende at stå i udlandet med en alarm der ikke
virker og man ikke kan starte cyklen.

Jeg har nu en billig ms alarm fra Louis, som jeg selv har installeret og
derfor selv kan pille af hvis den bryder sammen. Den har virker fint i tre
år nu.

Hilsen mcisten

Fra : Jan L Pedersen

Dato : 07-10-03 21:14

Prøv at tjekke denne ud, har kørt med den hele sæsonen uden problemer.....

http://www.msecurity.biz/

Model
Sola-Larm 835-T EV040

Lidt tech spec.

" Teknisk Specifikation for SLA 835-T:

To krypterede fjernbetjeninger med rullende kode.
Integreret shock sensor.
To kreds startspærrer for MC'er med elektrisk start.
Negativ aflastningskontakt. Flere kontakter kan monteres til f.eks. sikring
af baggage.
Tilt kontakt.
Overfaldsalarm. (??????)
Valgfri aktiv eller automatisk armering af alarmen.
Intern batteri backup hvis hovedstrømmen forsøges afbrudt. "

--
MVH
Jan L Pedersen

Fra : Martin Leong

Dato : 07-10-03 21:49

Ja der ser jo alle gode ud, men er det ikke mere eller mindre det samme de
kan?
Er der nogen der adskiller sig fra de andre ved at have nogen specielle
features som andre ikke har? (features der virker vel at mærke

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 07-10-03 22:39

> [...]
> Er der nogen der adskiller sig fra de andre ved at have nogen specielle
> features som andre ikke har? (features der virker vel at mærke

Visse alarmer sender et signal til din mobiltelefon - og visse til en pager.

Jeg ville nok vælge løsningen med mobiltelefonen i dag.