Dæk
Fra : AKHass

Dato : 06-10-03 15:29

Hej
Hvem har gode erfaringer med dæk til en Yamaha xj900 1984
100/90 18 120/90 18

mvh
klaus hass

Fra : Martin Pedersen

Dato : 06-10-03 15:56

"AKHass" <akhass@privat.dk> wrote in message
> Hej
> Hvem har gode erfaringer med dæk til en Yamaha xj900 1984
> 100/90 18 120/90 18

Da jeg havde min, dvs. indtil i sommers, kørte jeg på Michelin Macadam 50.
Dem var jeg udemærket tilfreds med, et bagdæk holdte ca. 12000 km og et
fordæk det dobbelte. Samtidig stod de udemærket fast i hårnåle svingene i
Dolimitterne, så jeg har intet at udsætte på dem.

Mvh
Martin

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-10-03 21:16

> Hvem har gode erfaringer med dæk til en Yamaha xj900 1984
> 100/90 18 120/90 18

Hej Klaus

Jeg har et par bud bud på gode dæk til smalle 18" fælge 1 Michelin Macadam
50. Dette er et godt dæk der på min XJ ikke har overrasket mig endnu på tør
vej. Egenskaberne i det våde er ikke det allerbedste. Det er et meget
almideligt dæk med mange kilometer i. Jeg er godt tilfreds med profilen, og
dækket skulle slides til under 1mm før de hvide striber på vejene kunne
mærkes. Bagdækket kørte 12000 (ulovligt) og fordækket 15400 (stadig
lovligt). Bliver det kørt varmt i sommervarmen er det fuldt tilstrækkeligt.

2: Bridgestone BT45 Dette er et nydesignet dæk med rigtig gode egenskaber.
Bagdækket er et dual-compound dæk. Det vil sige at midten af dækket er hård
så den kan holde mange kilometer og siderne er bløde for godt greb i
svingene. De holder nok ikke meget over 10000km. Dual-compounden gør også at
de er svære at slide firkantede. Det er noget af det mest sportslige dæk man
kan få til en XJ 900 og det har ikke forrådt mig en eneste gang.

3: Metzeler ME 330for - ME 550bag. Det er i samme boldgade som BT45, og er
også et forrygende godt nydesignet dæk. Jeg har ikke selv kørt med det, men
har fået stormende anmeldelser lige som BT45.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : AKHass