/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MotoGP og ducati, ducati, ducati
Fra : Thomas Hjort


Dato : 06-10-03 11:49

På hotel i England så jeg ved et tilfælde MotoGP superbike eller hvad det nu
hedder. Jeg troede først at det var et specielt løb kun for Ducati, da de
var over det hele. Men så så jeg pludselig en Gixxer (som lå på en femte
plads mener jeg) men eller stod der 999,999,999,999 og så lidt 998 over det
hele.
Hvordan er reglerne i det løb mht til motor? Og er det muligt at følge med
fra Danmark (hvilken kanal?).
SVJV er gixx 1000 en stærkere MC end 999 så er konkurrenterne droslet eller
hvad?


Mvh Thomas



 
 
Henrik Steen Larsen (06-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 06-10-03 12:25

> På hotel i England så jeg ved et tilfælde MotoGP superbike eller hvad det
nu
> hedder.

MotoGP er det nok ikke. Der står Honda RCV over det hele :-|

Mht. om du kan følge med, så er der kun et løb tilbage. Magny Cours 19.
oktober



Mikkel Christensen (06-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 06-10-03 12:44

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> writes:

> På hotel i England så jeg ved et tilfælde MotoGP superbike eller hvad det
> nu hedder. Jeg troede først at det var et specielt løb kun for Ducati, da
> de var over det hele. Men så så jeg pludselig en Gixxer (som lå på en femte
> plads mener jeg) men eller stod der 999,999,999,999 og så lidt 998 over det
> hele.

Det var sikker et SuperBike (SBK) løb aka. DucatiCup'en. Ducati har domineret
den serie i mange år (faktisk lige siden King Carl og 916eren), og selvom de
har ødelagt serien ved at tillade 1000cc 4 cyl. er det stadig Duc'erne der
spanker de andre.

> Og er det muligt at følge med fra Danmark (hvilken kanal?).

Eurosport sender de fleste løb, dog altid på nogle lidt mærkelige tidspunkter.

> SVJV er gixx 1000 en stærkere MC end 999 så er konkurrenterne droslet eller
> hvad?

Næh. Mon ikke de lægger næsten det samme på baghjulet efter de har været en
tur igennem tun-shoppen? Der er dog en del begrænsninger i hvad man må tune,
så det kan være at de 2 cylindrede har en fordel den vej rundt.

Muligvis står der noget på http://www.worldsbk.com/ men jeg er ikke sikker.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.
| That is why God made fast motorcycles ..."
| -Hunter S. Thompson

Morten dahl (06-10-2003)
Kommentar
Fra : Morten dahl


Dato : 06-10-03 12:49


"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse
news:kkdhe2m3811.fsf@rrnord.dk...
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> writes:
>
> Næh. Mon ikke de lægger næsten det samme på baghjulet efter de har været
en
> tur igennem tun-shoppen? Der er dog en del begrænsninger i hvad man må
tune,
> så det kan være at de 2 cylindrede har en fordel den vej rundt.


Er det ikke noget med at der sidder begrænsnings studser i indsugningen på
R4/1000.. tror det nok. ellers ville de vidst blive for bidske..

-
Morten Dahl



Mikkel Christensen (06-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 06-10-03 13:26

"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> writes:

> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse
> news:kkdhe2m3811.fsf@rrnord.dk...
> >
> > Næh. Mon ikke de lægger næsten det samme på baghjulet efter de har været
> > en tur igennem tun-shoppen? Der er dog en del begrænsninger i hvad man må
> > tune, så det kan være at de 2 cylindrede har en fordel den vej rundt.
>
> Er det ikke noget med at der sidder begrænsnings studser i indsugningen på
> R4/1000.. tror det nok. ellers ville de vidst blive for bidske..

Jo, det er vist egentlig rigtigt. Men R4erene er vel som sådan ikke egentligt
droslede, bare... begrænsede. Eller... ikke så tunede

Nå, whatever. Ducati og Hodgeson i særdeleshed Bestemmer i SBK.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.
| That is why God made fast motorcycles ..."
| -Hunter S. Thompson

lange (06-10-2003)
Kommentar
Fra : lange


Dato : 06-10-03 12:58

>
> Det var sikker et SuperBike (SBK) løb aka. DucatiCup'en. Ducati har
domineret
> den serie i mange år (faktisk lige siden King Carl og 916eren), og selvom
de
> har ødelagt serien ved at tillade 1000cc 4 cyl. er det stadig Duc'erne der
> spanker de andre.
>
Der var da vist lige en SP2'er med en vis Hr Edwards der gjorde livet lidt
surt for de andre.

Det ville vel nok også være bedre hvis man begrænsede de 4cylindrede til
400ccm, så var man jo fri for at skulle overveje om det var noget man skulle
følge med i eller ej.

SBK er en døende serie hvis der ikke snart kommer nogle regelændringer der
tiltrækker andre motorkonstruktører end Ducati.

Lange



Mikkel Christensen (06-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 06-10-03 13:30

"lange" <morten.lange@postman.dk> writes:

> > Det var sikker et SuperBike (SBK) løb aka. DucatiCup'en. Ducati har
> > domineret den serie i mange år (faktisk lige siden King Carl og 916eren),
> > og selvom de har ødelagt serien ved at tillade 1000cc 4 cyl. er det
> > stadig Duc'erne der spanker de andre.
> >
> Der var da vist lige en SP2'er med en vis Hr Edwards der gjorde livet lidt
> surt for de andre.

Tjoh, det var faktisk en OK spændende sæson da Edwards og Bayliss sloges om
titlen. Men vel reelt set også den eneste sæson siden sidst i 80'erne der var
rigtig spændende

> Det ville vel nok også være bedre hvis man begrænsede de 4cylindrede til
> 400ccm, så var man jo fri for at skulle overveje om det var noget man skulle
> følge med i eller ej.

Heh, faktisk synes jeg at Supersport 600 er ret spændende. Der bliver
ihvertfald gået til den og det er sjældent de samme 3 på podiet.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.
| That is why God made fast motorcycles ..."
| -Hunter S. Thompson

-V- (06-10-2003)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 06-10-03 13:58

Mikkel Christensen wrote:
> Tjoh, det var faktisk en OK spændende sæson da Edwards og Bayliss
> sloges om titlen. Men vel reelt set også den eneste sæson siden sidst
> i 80'erne der var rigtig spændende

Det var nemlig en rigtig fed sæson. Bedst som man troede, at Bayliss havde
zippet titlen ned i sækken, så slog Edwards til.
Især de to sidste løb var ulideligt spændende.





-V-



Peder (06-10-2003)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 06-10-03 13:29

On 06 Oct 2003 13:44:26 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

>"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> writes:
>
>> På hotel i England så jeg ved et tilfælde MotoGP superbike eller hvad det
>> nu hedder. Jeg troede først at det var et specielt løb kun for Ducati, da
>> de var over det hele. Men så så jeg pludselig en Gixxer (som lå på en femte
>> plads mener jeg) men eller stod der 999,999,999,999 og så lidt 998 over det
>> hele.
>
>Det var sikker et SuperBike (SBK) løb aka. DucatiCup'en. Ducati har domineret
>den serie i mange år (faktisk lige siden King Carl og 916eren), og selvom de
>har ødelagt serien ved at tillade 1000cc 4 cyl. er det stadig Duc'erne der
>spanker de andre.
>
>> Og er det muligt at følge med fra Danmark (hvilken kanal?).
>
>Eurosport sender de fleste løb, dog altid på nogle lidt mærkelige tidspunkter.
>
>> SVJV er gixx 1000 en stærkere MC end 999 så er konkurrenterne droslet eller
>> hvad?
>
>Næh. Mon ikke de lægger næsten det samme på baghjulet efter de har været en
>tur igennem tun-shoppen? Der er dog en del begrænsninger i hvad man må tune,
>så det kan være at de 2 cylindrede har en fordel den vej rundt.
>
>Muligvis står der noget på http://www.worldsbk.com/ men jeg er ikke sikker.

Nå det er prisen for at svare lidt sent uden at læse andres svar.
I det mindste er vi enige
--
Peder
R6 (http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX

Mikkel Christensen (06-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 06-10-03 13:50

Peder <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> writes:

> Nå det er prisen for at svare lidt sent uden at læse andres svar.
> I det mindste er vi enige

Hehe, jeg synes det var nogle gode svar du gav

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.
| That is why God made fast motorcycles ..."
| -Hunter S. Thompson

Thomas Hjort (06-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 06-10-03 15:11


"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse
news:kkdhe2m3811.fsf@rrnord.dk...
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> writes:
>
> > På hotel i England så jeg ved et tilfælde MotoGP superbike eller hvad
det
> > nu hedder. Jeg troede først at det var et specielt løb kun for Ducati,
da
> > de var over det hele. Men så så jeg pludselig en Gixxer (som lå på en
femte
> > plads mener jeg) men eller stod der 999,999,999,999 og så lidt 998 over
det
> > hele.
>
> Det var sikker et SuperBike (SBK) løb aka. DucatiCup'en. Ducati har
domineret
> den serie i mange år (faktisk lige siden King Carl og 916eren), og selvom
de
> har ødelagt serien ved at tillade 1000cc 4 cyl. er det stadig Duc'erne der
> spanker de andre.

OK SBK. Men hvordan kan det være at Ducati kan være så dominerende i så
mange år? Det er da mystisk at andre veletablerede MC mærker ikke kan være
med i lige præcis 1000cc? Som nævnt andetsteds i tråden dominere Honda
600cc, og hvis Honda kan finde ud af at lave 600cc kan de vel også finde ud
af at lave 1000cc? Mystisk.



Mvh Thomas



-V- (06-10-2003)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 06-10-03 17:05

Thomas Hjort wrote:
>Som nævnt andetsteds i tråden dominere Honda 600cc

Hvor ser du det henne?

Honda er ganske rigtigt Supersportsmester i form af Chris Vermuelen, men på
de næste pladser kommer Suzuki (Fujiwara), Yamaha (v.d. Goorbergh), Suzuki
(Chambon), Yamah (Kellner) og Yamaha (Corradi).

Det er ikke hvad jeg vil kalde 'at dominere'.





-V-



Thomas Hjort (06-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 06-10-03 20:09


"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f8192a7$0$24703$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Thomas Hjort wrote:
> >Som nævnt andetsteds i tråden dominere Honda 600cc
>
> Hvor ser du det henne?

"MotoGP er det nok ikke. Der står Honda RCV over det hele :-|"



Mvh Thomas



-V- (06-10-2003)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 06-10-03 23:06

Thomas Hjort wrote:
> "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3f8192a7$0$24703$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Thomas Hjort wrote:
>>> Som nævnt andetsteds i tråden dominere Honda 600cc
>>
>> Hvor ser du det henne?
>
> "MotoGP er det nok ikke. Der står Honda RCV over det hele :-|"

Jeg tror at du har misforstået noget.

MotoGP = Honda RCV-domineret
WSB= 'Ducati-Cup'

I WSS kører Honda på CBR600RR.
RCV og CBR600RR har *næsten* ingenting med hinanden at gøre, bortset fra
firmanavnet og luftindtagene på kåben (og så er det nu Michael overfalder
mig med en masse facts, som beviser det modsatte....)





-V-



Mikkel Christensen (07-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 07-10-03 07:36

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> writes:

> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev
> >
> > Det var sikker et SuperBike (SBK) løb aka. DucatiCup'en.
>
> OK SBK. Men hvordan kan det være at Ducati kan være så dominerende i så
> mange år?

Tjah, hvorfor ejer Honda på det nærmeste MotoGP? Det er vel en kombination
af godt (det bedste?) materiel og nogle af de bedste kørere.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.
| That is why God made fast motorcycles ..."
| -Hunter S. Thompson

Rune Larsen (07-10-2003)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 07-10-03 20:41

Mikkel Christensen wrote:

> Tjah, hvorfor ejer Honda på det nærmeste MotoGP? Det er vel en kombination
> af godt (det bedste?) materiel og nogle af de bedste kørere.

De har flest penge at kaste efter det hele, og kan derfor købe de bedste
kørere.

--
/Rune

Jacob Hornemann (06-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Hornemann


Dato : 06-10-03 19:59



Mikkel Christensen wrote:

> Det var sikker et SuperBike (SBK) løb aka. DucatiCup'en. Ducati har domineret
> den serie i mange år (faktisk lige siden King Carl og 916eren),

De dominerede skam også før Carl Fogerty. Du husker måske ikke Doug Polen på
851'eren?
Jeg mener efterhånden Ducati har vundet 12 ud af de 15 Superbike sæsonner, der er
kørt indtil videre.

-Jacob


Mikkel Christensen (07-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 07-10-03 07:33

Jacob Hornemann <jacobh@hotmail.com> writes:

> Mikkel Christensen wrote:
>
> > Det var sikker et SuperBike (SBK) løb aka. DucatiCup'en. Ducati har
> > domineret den serie i mange år (faktisk lige siden King Carl og 916eren),
>
> De dominerede skam også før Carl Fogerty. Du husker måske ikke Doug Polen
> på 851'eren?

Oh ja. Jeg vil undskylde mig med at jeg ikke havde TV eller råd til MC
blade på det tidspunkt

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.
| That is why God made fast motorcycles ..."
| -Hunter S. Thompson

Jacob Hornemann (07-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Hornemann


Dato : 07-10-03 08:47

Jacob Hornemann wrote:

> De dominerede skam også før Carl Fogerty. Du husker måske ikke Doug Polen på
> 851'eren?
> Jeg mener efterhånden Ducati har vundet 12 ud af de 15 Superbike sæsonner, der er
> kørt indtil videre.

Ups, det er 9 ud af 15 mesterskaber Ducati har vundet. Men dominerende kan man vist
rolig kalde dem...
Og Doug Polen vandt på 888'eren og ikke 851'eren.

-Jacob


Peder (06-10-2003)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 06-10-03 13:28

On Mon, 6 Oct 2003 12:48:37 +0200, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>På hotel i England så jeg ved et tilfælde MotoGP superbike eller hvad det nu
>hedder. Jeg troede først at det var et specielt løb kun for Ducati, da de
>var over det hele. Men så så jeg pludselig en Gixxer (som lå på en femte
>plads mener jeg) men eller stod der 999,999,999,999 og så lidt 998 over det
>hele.

Det har nok været Superbike - eller som det er kendt: Ducati Cup...

>Hvordan er reglerne i det løb mht til motor? Og er det muligt at følge med
>fra Danmark (hvilken kanal?).

Eurosport plejer at være med.

>SVJV er gixx 1000 en stærkere MC end 999 så er konkurrenterne droslet eller
>hvad?
>
Joeh. Men HK er ikke alt
Og så er det ikke standardcykler, HK forskellen er formentlig mindre
end på gademodellerne.
--
Peder
R6 (http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX

Underbjerg / Anderse~ (06-10-2003)
Kommentar
Fra : Underbjerg / Anderse~


Dato : 06-10-03 19:00

SBK løbene er nok desværre en uddøende race, da alle de store japanske
fabrikker har meldt fra til næste sæson, da der er lavet så mange nye
regelændringer til 2004. Og de vil bruge alt krudtet WM GP'løbene.
Der er også flerer tilbøjeligheder til at 600ccm supersports klassen bliver
bedre og bedre med tiden.

Hilsen
Torben


Jacob Hornemann (07-10-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Hornemann


Dato : 07-10-03 15:17

Underbjerg / Andersen wrote:

> SBK løbene er nok desværre en uddøende race, da alle de store japanske
> fabrikker har meldt fra til næste sæson, da der er lavet så mange nye
> regelændringer til 2004. Og de vil bruge alt krudtet WM GP'løbene.
> Der er også flerer tilbøjeligheder til at 600ccm supersports klassen bliver
> bedre og bedre med tiden.
>

Hmm, så vidt jeg ved har Honda ikke meldt fra. Det seneste jeg har hørt er at
Ten Kate skal stå for den officielle Honda fabriksindsats.

-Jacob



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste