RR : MotoGP - Tamada diskvalificeret,og Jo~
Fra : MKS - 74

Dato : 05-10-03 12:35

For dem der måske synes at Tamada var lige lovlig ivrig i sin sidste
manøvre.....var raceledelsen altså enig,John Hopkins er iøvrigt blevet
udelukket fra Malaysia p.g.a hans mindre heldige 1. svings manøvre

Makoto Tamada has been excluded from third place at his home GP after
clashing with Sete Gibernau on the end of the back straight on the
very last lap.

The Hondas of Gibernau and Tamada touched at high speed when the
Japanese pulled out of Gibernau slipstream, but then cut across before
he was fully past – sending the #15's RCV in a high speed ‘tank
slapper', which sent Sete into the gravel at the end of the straight,

Tamada went onto finish third - and took his place on the podium -
only to be excluded from the results for "riding in an irresponsible
manner causing danger to other riders" after the race.An appeal was
lodged but it was overturned.

Tamada's exclusion moves AMA Champion Nicky Hayden into third place –
his first ever top three finish – while Gibernau moves up to fourth.
The Telefonica Honda rider now trails Rossi in the Championship by 58
points with three rounds remaining.

--------------

John Hopkins has been disqualified from next weekend's Malaysian GP,
as punishment for a first-corner accident at today's Pacific GP.

The Suzuki rider collided with Carlos Checa, causing both to fall, and
also Ducati's Troy Bayliss, who was close behind. American Colin
Edwards was also involved, but did not fall.

Hopkins admitted at the time that he had got into the first corner too
hot in his enthusiasm to make a good start, and publicly apologised to
all the other riders.

After the race, however, Race Direction elected to punish his error by
disqualifying him from the next round, at Sepang in Malaysia next
weekend. According to the official statement, he had “ridden in an
irresponsible manner causing danger to other riders.”

The team immediately protested the decision, but it was confirmed by
the FIM stewards later that evening.

A disappointed Hopkins left the circuit without making any further
comment.

"We appealed, but it was rejected, and we are deeply disappointed. In
our opinion, the punishment is overly severe," said team manager Garry
Taylor. "There have been many similar incidents in the past that have
gone completely unpunished. In our view, it was a normal racing
incident. However, we have to accept the authority of the stewards."

As a result, only two Suzukis will take part in next weekends race,
ridden by team regular Kenny Roberts Jr., and wild -ard entry Akira
Ryo, who finished 15th and 10th respectively in today's race.

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Henrik

Dato : 05-10-03 17:21

Nåhja, de der suzukier kan ikke sætte nogle ordentlige placeringer
alligevel...

Fra : MKS - 74

Dato : 05-10-03 17:34

On Sun, 5 Oct 2003 18:20:48 +0200, "Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk>
wrote:

>Nåhja, de der suzukier kan ikke sætte nogle ordentlige placeringer
>alligevel...

<Snip herrelangt citat>

Næh,det kan de vel ikke, S - for skrammel...

http://crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=78136

Måske hvis de købte en Honda,Ducati eller Yamaha og malede den blå og
hvid

Fra : Henrik

Dato : 05-10-03 17:48

> <Snip herrelangt citat>
>
> Næh,det kan de vel ikke, S - for skrammel...
>
> <Snip igen>
Nu kører jeg selv suzuki, og skrammel er det altså ikke, men mon ikke bare
deres kørere skulle tage sig lidt sammen? Jeg mener når Hopkins kan køre fra
Roberts, næsten som ingenting, kan det ikke kun være matriellet, det er galt
med.

Fra : MKS - 74

Dato : 05-10-03 18:05

On Sun, 5 Oct 2003 18:48:11 +0200, "Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk>
wrote:

>Nu kører jeg selv suzuki, og skrammel er det altså ikke,

Jaså ? Jeg kører også Suzuki (i øjeblikket) og _det_ er da klart noget
skrammel

> men mon ikke bare deres kørere skulle tage sig lidt sammen?

*LOL* jow da klart

> Jeg mener når Hopkins kan køre fra
>Roberts, næsten som ingenting, kan det ikke kun være matriellet, det er galt
>med.

Næh det er sikkert både Roberts og Suzuki der er noget galt med,læste
du den artikel jeg postede et link til ? De står sig vist efterhånden
bedre ved at skrotte hele GSV-R - projektet og starte helt forfra.

--
-Michael

Fra : Henrik

Dato : 05-10-03 18:09

Hvis du synes det er noget skrammel, hvorfor kører du så på det? Og hvorfor
synes du det?

Fra : MKS - 74

Dato : 05-10-03 18:18

On Sun, 5 Oct 2003 19:09:17 +0200, "Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk>
wrote:

>Hvis du synes det er noget skrammel, hvorfor kører du så på det?

Ren og skær masochisme,man skal ikke ha' det for godt

> Og hvorfor synes du det?

Min samlede erfaring med den og mærket - 70 % skrammel,20 %
acceptabelt og 9% over middel og 1% interessant...

Fra : Henrik

Dato : 05-10-03 19:00

> [...]
> acceptabelt og 9% over middel og 1% interessant...
>
> -- Jeg elsker min suki, den giver mig aldrig problemer og jeg køber sgu
også suzuki, når min lille skat er slidt op.

Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~

Dato : 06-10-03 08:24

> [...]
>
> --
> -Michael
> Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

He he.. du er blevet snydt, og fået en slidt mandagsmodel

Men ikke desto mindre synes jeg også at have lagt mærket til et overtal af
"børnesygdomme" hos suzukimaskiner.
Men måske er der også det ved andre maskiner.. folk vil bare ikke fortælle
om dem !!!

--
MVH
Proces-teknolog Jon Larsen

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 05-10-03 20:25

Hejsa!

> [...]
> manøvre.....var raceledelsen altså enig,John Hopkins er iøvrigt blevet
> udelukket fra Malaysia p.g.a hans mindre heldige 1. svings manøvre

Det var da noget crap, ok, manøvren var af den hårde type. Det så da ud til
at Gibernau selv kørte i sandkassen, sådan lidt demonstrativt, det var da
ikke fordi han regulært forsøgte specielt meget på at ligge den ind i
svinget.

Der plejer da ikke at falde domme i den slags sager. Er det mig der har
sovet, eller er det normalt at folk bliver disket på den konto?!?

Mvh
Kristoffer

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 05-10-03 20:50

MKS - 74 wrote:
> [...]
>

> Makoto Tamada has been excluded from third place at his home GP after
> clashing with Sete Gibernau on the end of the back straight on the

Hvad er det for noget lort, må der ikke køres ræs mere, i mine øje (og det
jeg kan se på TV`et) en helt forkert afgørelse.

> --------------
>
> John Hopkins has been disqualified from next weekend's Malaysian GP,
> as punishment for a first-corner accident at today's Pacific GP.

Også i mine øje en helt forkert afgørelse, manden gør det jo ikke med vilje
så ville han jo være direkte dum.

Nu skal vi vel ikke til at have formel 1 tilstande i MotoGp, hvor løbene
afgøres ved skrivebordet.

Sidste nyt i Rossi kontrakt saga`en ifølge de engelske kommentatorer på
eurosport er at Yamaha er meget kraftigt inde i billedet som Rossi`s nye
Team, Yamaha skulle iøjebikket have sat alle kontraktforhandlinger med alt
personel i bero uden at ville fortælle grunden !!!!!!!!!!!

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)