En dag med sin Cyll. og en Dremel :)
Fra : Moller

Dato : 04-10-03 20:10

Heysa,

Ja, i dag tog jeg springet og gik skridtet videre omkring portning, fra
teori, til praksis :) men som sagt, jeg er lidt af en piveskid der, så jeg
tog ik helt vildt meget, og i dag var det kun Indsugningsporten, og
Udstødningsporten der blev rørt :)

Men jeg er lidt i tvivl... da man alt efter hvor man læser det...
snakker om at portene skal være klat som en våd norsk flædmis, eller om det
skal være en lille smule rug. Ud over dette lyder det som om at nogen mener
at Indsugningsporten skal være rug, hvorimod udstødnings porten skal være
glat.. osv. osv...

Det jeg så har gjort i dag, er at jeg har slæbet til så overgangen
mellem, foringen, og selve Cyll. var i samme plan, og ikke ½-1mm i forskel,
udstødningsporten blev gjort lidt bredere (1-1½mm) og indsugningsporten blev
slebet plan, men ikke finslibet, så den er lidt rug, men har ikke 1-2mm
kratere som der var efter støbningen fra fabrikken.

Så alt i alt, nu står spørgsmålet, om hva jeg skal gøre næste gang den
tages af... skal jeg finslibe begge porte så de er spejl glatte, eller skal
jeg kun gøre det på udstødningsporten ?? eller er den rug overflade
okay(ingen dybe krater) ???

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S ... nu snart kørende igen :) enda med Alu bagtandhjul
til 530 kæden :)

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 04-10-03 21:17

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message news:bln5tq$c0u$1@sunsite.dk...
> [...]
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S ... nu snart kørende igen :) enda med Alu

Du er en modig mand

check disse links mht. portning (serie af 5), måske du kan få lidt
inspiration :

http://mototuneusa.com/think_fast_intake_porting.htm

http://mototuneusa.com/homework.htm

http://mototuneusa.com/the_2007_superbike.htm

http://mototuneusa.com/super_sonic_nozzle.htm

http://mototuneusa.com/success_stories.htm

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Moller

Dato : 04-10-03 22:41

> Du er en modig mand

Tak tak, men det er nu MZ'en og ikke Banditten :) så det kan ik ende så
dyrt igen hvis det går galt :)

> check disse links mht. portning (serie af 5), måske du kan få lidt
> [...]

Åh nej ike ham igen :) hæhæ... detsvære er det jo en 2 takter jeg gør
det på, og han gør det på 4 takts maskiner, men jeg fandt da forklaringen på
hvorfor Indsugningsporten ikke må være blank i hans tekst :) han skriver
nemlig at det for benzinen til at blive bedre forstøvet, og derved bedre
blanding, med mindre bens så vidt jeg kan forstå det ???

Men så er det stadig Udstødningsporten, den nævner han detsvære ikke
:( men på den anden side :) han skriver jo kun om 4 taktere :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... nu med lidt mere ryk, men der må gemme sig mere i den
:)
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 04-10-03 23:36

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message news:blneof$bc0$1@sunsite.dk...

> [...]

> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi ... nu med lidt mere ryk, men der må gemme sig mere i

I det sidste link tager han sig af udstødningen... Det kunne sgu da være
spændende HVIS det var muligt for dig at følge hans instruktioner på din
MZ... Tænk nu hvis han havde ret

Fra : Moller

Dato : 05-10-03 13:58

> I det sidste link tager han sig af udstødningen... Det kunne sgu da være
> spændende HVIS det var muligt for dig at følge hans instruktioner på din
> MZ... Tænk nu hvis han havde ret

Ja, men som sagt... manden skriver om 4 taketere 4 ventilet... MZ'en er
en 2 takter 0 ventiler :) derved kan de ikke sammenlignes, især ikke på
udstødnings delen, da der er 2 takteren langt mere avanceret.

VH
Lars Molnit

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 05-10-03 15:08

ok, troede sgu kun det var knallert-folket der kørte 2-takt, men en mz er
vel også bare en stor knallert

Hilsen Peter

Fra : Moller

Dato : 05-10-03 15:38

"Peter Jakobsen" <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> wrote in message
> ok, troede sgu kun det var knallert-folket der kørte 2-takt, men en mz er
> vel også bare en stor knallert

Tjaaa... nogen af os behøver ikke en stor maskine for at ha noget stort
mellem benende :) hæhæ ... hmmmm, må sælge den B12 så *GGG*

Men vi har jo RS125, RS250, RGV250, og en masse andre som snidlt vil
give de store tunge 4 taktere røv uden lige, så snart vejen blir en lille
smule skæv jo :) så tanken med at en 2 takter er = med knallert.. det er nu
en fejl :) f.eks. en RD350 er IKKE lige så let at skrue på som en knallert,
selv om mange tror det... og derved har den jo fået sit forskruet rygte :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Pwh

Dato : 05-10-03 19:03

Peter Jakobsen wrote:
> ok, troede sgu kun det var knallert-folket der kørte 2-takt,

Eller dem der holder af en litereffekt på 240hk og ikke gider
at nøjes med færger på 200kg med en litereffekt på 145hk

/Jens Kwak KR-1

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 05-10-03 20:41

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> Eller dem der holder af en litereffekt på 240hk og ikke gider
> at nøjes med færger på 200kg med en litereffekt på 145hk
>
> /Jens Kwak KR-1

Nu er din jo vist også kun på 250 cc. , og 60 heste er vel ok, hvis man kan
leve med det...Jeg personligt gider sgu ikke en mc med under 100 heste på
hjulet, og jeg går absolut ikke ned i kubik på min næste cykel...

Peter

Fra : Hekto

Dato : 05-10-03 21:27

In article <3f807390$0$23341$d40e179e@nntp03.dk.telia.net>, Peter
Jakobsen says...
> Nu er din jo vist også kun på 250 cc. , og 60 heste er vel ok, hvis man kan
> leve med det...Jeg personligt gider sgu ikke en mc med under 100 heste på
> hjulet, og jeg går absolut ikke ned i kubik på min næste cykel...

Nej! Det må man jo indrømme!

.... der er ikke mange sportsfolk tilbage derude! ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah + Suzuki LS650
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Pwh

Dato : 05-10-03 21:29

Peter Jakobsen wrote:
> [...]
> man kan leve med det...Jeg personligt gider sgu ikke en mc med under
> 100 heste på hjulet, og jeg går absolut ikke ned i kubik på min næste

Sådan er man jo så forskellig, nogen kan bedst lide en stor tung sportstourer
og andre kan bedre lide en ægte racer ;)
Nej, spøg til side, jeg ville da også gerne have en ThunderAce, men jeg kører
ikke så meget mere at jeg kan forsvarer overfor min pengepung at bruge så meget på en mc.
Tidligere syntes jeg også at det eneste saliggørende var en masse kubik og godt med heste,
men erfaringen har vist mig at man faktisk kan have ligeså meget fornøjelse af en let og hurtig mc.

/Jens tidligere mc'er listet på http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=420

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-10-03 00:55

Pwh wrote:
> Sådan er man jo så forskellig, nogen kan bedst lide en stor tung sportstourer
> og andre kan bedre lide en ægte racer ;)

Hvis jeg havde noget der var hurtigere end RD'en ville jeg bare køre
alt for meget for hurtigt hele tiden ... :) RD'en sætter sin
naturlige begrænsning ved ca. 150-160km/t hvorefter der ikke rigtig
sker mere..

// Hans, hvis næste MC har ca. 22hk og en tophastighed på omkring
// 90-100km/t
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Pwh

Dato : 06-10-03 18:57

Hans Joergensen wrote:

> [...]
> alt for meget for hurtigt hele tiden ... :) RD'en sætter sin
> naturlige begrænsning ved ca. 150-160km/t hvorefter der ikke rigtig

Det var også lige de tanker jeg gjorde mig da jeg skulle ud og købe mc i foråret,
jeg havde oprindeligt tænkt på at købe en Gsxr750/1100 men fik den samme tanke
at jeg bare ville miste pappet alt for hurtigt. Man skal altså ikke ryste meget på højrehånden
før man kører 200km/t på sådan en monster. Det er fordelen ved en 2-takts raket, man har
fornemmelsen af at kører 300km/t når man ligger og skamfyrer den.
Men momentet fra en stor 4-tagger kan jeg altså godt savne ind imellem ;)

/Jens

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 07-10-03 01:51

> [...]
> bagtandhjul
> >
> Du er en modig mand
>
> check disse links mht. portning (serie af 5), måske du kan få lidt

Det med poleret eller med grovhed 80 på skyllekanaler, så har man jo altid
på 2-taktere (der ikke har direkte indsugning, og det vel stadig kun er få
der har, hvis der længere er nogen ?) kunnet polere kanalerne for benzinen
og luften bliver jo æltet sammen under den ujævne vandring kontra den i
firtakteren; altså vandringen bl.a. ned under stemplet, for den ikke
polerede overflade i firtakterens indsugningskanaler er jo for netop at
mikse en bedre blanding af luften og benzinen.

Vedr. det med udformningen af kanten til skyllekanalerne så har jeg altid
sagt til folk der har fået boret/honet cylindre til 2-taktere, "check at der
er lavet en tilslibning over skyllekanalerne". Og at man normalt siger 1/10
mm dyb ved toppen af skyllekanalen og derfra over til 0 mm 10 mm over
kanten; altså en slidsk til at fange stempelringe og føre dem ind til
cylinderens mål. Men jeg kan se i f.eks. Gordon Jennings bog "Two-stroke
Tuners Handbook" at han et sted viser de netop nævnte data på henholdsvis
3/10 mm og 2 mm - lig en vinkel på 10 grader - samt yderlig runding på
hjørnet. Derudover naturligvis også en buende topkant - alså højere på
midten en ude i siderne - hvilket der normalt er fra fabrikken.

Tuning af skyllekanalerne sker jo primært for at få blødere
strømningsbevægelser - altså ikke kantede/knækkende bevægelsesretninger -
samt ensartet ved at fjerne ujævntheder/støbekanter. Og evt. for at ændre
åbningstiderne for kanalerne hvis der søges flere Hk, resulterende i at
motoren opererer i et højere omdrejningstal.

I John Robinsons "Motorcycle Tuning, Two-stroke" er der for øvrigt bagi
vedr. skyllekanaler nogle programmer i Basic til selv at indtastetil PCéren.

Mvh. Gert Thorgersen

Fra : Moller

Dato : 07-10-03 05:57

> [...]
> polerede overflade i firtakterens indsugningskanaler er jo for netop at
> mikse en bedre blanding af luften og benzinen.

Så plank poleret til 2 takterne :) ... hva så med skylde kanalerne nu vi
er i gang ? MZ f.eks. har jo 2(4) begge ikke kønne som standard, men skal
jeg nøjes med at fjerne kraterne, og udjævne overgangen mellem foring og
støbning... eller skal jeg bruge tiden til at polere dem også ?? eller skal
vi lade dem være lidt rug, da de er sidste sted hvor benzin/luft blandingen
pasere inden de når toppen af Cyll. og brændes af, eller vil man mene at
blandingen er blandet grundigt nok nede under stemplet, og derved bare skal
ha den hurtigt oven på, og derved en glat overflade ?

> [...]
> mm dyb ved toppen af skyllekanalen og derfra over til 0 mm 10 mm over
> kanten; altså en slidsk til at fange stempelringe og føre dem ind til

Over 10mm... det er sgi en lang strækning, vil jeg ik helt bryde mig om,
da det vil jeg mene påvirker min porttider, eller hva ???

> [...]
> hjørnet. Derudover naturligvis også en buende topkant - alså højere på
> midten en ude i siderne - hvilket der normalt er fra fabrikken.

Samme mål som der opgives i Graham Bell. samt MZ race folkenes Tunnings
guide... og mener også Macdizzy skriver det, men de 2 sidste har det jo fra
Mr. Bell :)

> [...]
> åbningstiderne for kanalerne hvis der søges flere Hk, resulterende i at
> motoren opererer i et højere omdrejningstal.

Bare bedre strømningsbevægelser, betyder jo for det meste lidt ekstra
over hele linien :) og jo, det er jo Hk man leder efter..

> I John Robinsons "Motorcycle Tuning, Two-stroke" er der for øvrigt bagi
> vedr. skyllekanaler nogle programmer i Basic til selv at indtastetil
PCéren.

Der bruger jeg selv http://www.bimotion.go.to/ som er gratis :) alle
tiders program, så længe man husker det vigtigste, nemlig at de værdier man
for på sådanne programmer er lige som lyskryds i Taiwan.. De er kun
vejledene, men ikke gældene :) så selv om der er grønt lys, betyder det ikke
at folk holder for rød fra siden af :)

VH
Lars Molnit

Fra : Hekto

Dato : 04-10-03 22:30

In article <bln5tq$c0u$1@sunsite.dk>, Moller says...
> [...]
> tages af... skal jeg finslibe begge porte så de er spejl glatte, eller skal
> jeg kun gøre det på udstødningsporten ?? eller er den rug overflade

Nu er der jo forskel på 2T og 4T ... hvis nogen skulle være i tvivl!
Læs mere her: http://www.macdizzy.com/2stroke1.htm

Det har selvfølgelig en effekt at gøre udstødningen bredere; men ikke
nær så meget som at gøre den højere.
På indsugningssiden, gælder det om, på en stempelstyret, at opnå en
bestemt hastighed på blandingen, så inertien holder den inde i
krumtaphuset, ved det omdrejningstal man vælger.
Udstødningen skal naturligvis også tilstræbes at fungere optimalt ved
disse omdrejninger.

Fra : Moller

Dato : 05-10-03 15:34

> Nu er der jo forskel på 2T og 4T ... hvis nogen skulle være i tvivl!
> Læs mere her: http://www.macdizzy.com/2stroke1.htm

Har læst :) kanon side, og jeg vil læse den igen og igen :) i lang tid
endnu...

> Det har selvfølgelig en effekt at gøre udstødningen bredere; men ikke
> nær så meget som at gøre den højere.

Det er rigtigt :) men hvis jeg gør den højere rykker jeg mit maks moment
opaf, og derved vil min bund blive påvirket... så jeg tager kun en lille bid
op, og i stedet gør den bredere... den gir ik så meget, men til gengæld gir
det både mellem og top effect, og det lyder bedre i mine øre... når jeg så
ik kan udvide mere til siderne, så hæves den i stedet, i små bider indtil
jeg mærker at mit område begynder at blive for lille... da jeg ik er så
meget for et snævert powerband (hvis man kan kalde det på en MZ)

> På indsugningssiden, gælder det om, på en stempelstyret, at opnå en
> bestemt hastighed på blandingen, så inertien holder den inde i
> krumtaphuset, ved det omdrejningstal man vælger.

Yepsen :) heldighvis har Macdizzy nogen goe beregninger til ca. tider
.... så jeg prøver stille og roligt frem :) men det som jeg er mest i tvivl
om er jo netop om indsugningen skal være glat, eller rug.... og om
udstødningsporten ligeså ???

> Udstødningen skal naturligvis også tilstræbes at fungere optimalt ved
> disse omdrejninger.

Helt klart :) går helt præcist efter at få min maks Effect op til 6500
omdr... i første omgang :) jeg er jo lidt pivet når det drejer sig om den
slags :)

VH
Lars Molnit

Fra : Hekto

Dato : 05-10-03 16:48

In article <blpa57$sfv$1@sunsite.dk>, Moller says...

> [...]
> jeg mærker at mit område begynder at blive for lille... da jeg ik er så
> meget for et snævert powerband (hvis man kan kalde det på en MZ)

Når bare man ved hvad man vil! ;0)

> [...]
> ... så jeg prøver stille og roligt frem :) men det som jeg er mest i tvivl
> om er jo netop om indsugningen skal være glat, eller rug.... og om

Jeg vil tro at alle historierne omkring en ru indsugning udspringer far
4T'ere. En 4T'er har væsentlig kortere tid til at få bragt banzinne og
luften over i en ensartet gas-form.
På 2T'eren, hvirvler den rundt i krumtaphuset, så den har ulige længere
tid til at overgå til gasform. Blandingen opvarmes også, så det går
meget lettere for 2T'eren.
Det medfører dog ikke at man skal lade hånt om at kaburatoren
selvfølgelig skal forstøve benzinen optimalt. Hvis benzinen suges ud af
dysen i store 'klumper' er det svært at få en ensartet gasblanding.
Et 'roligt' luftflow fra luftfilter til kaburator er vigtigt.

> Helt klart :) går helt præcist efter at få min maks Effect op til 6500
> omdr... i første omgang :) jeg er jo lidt pivet når det drejer sig om den
> slags :)
OK. Det skal ikke være en hovsplintrende, blod og torden, bisse-MZ?

Fra : Moller

Dato : 05-10-03 21:38

> Når bare man ved hvad man vil! ;0)

:) det er det vigtigste jo :)

-snip-
En lille del om flow 2T vs. 4T ..
-snip-
> Et 'roligt' luftflow fra luftfilter til kaburator er vigtigt.

Så blir der blankt poleret både i ind og ud :) man kan jo altid gøre den
rug igen... hvis det er :)

> OK. Det skal ikke være en hovsplintrende, blod og torden, bisse-MZ?

Nopes, men en Bisse-MZ som stadig er blid i verdagen, men må nok erkende
at jeg må vinke farvel til bunden på et tidspunkt :)

VH
Lars Molnit
Som Nok hiver Cyll. af igen inden for den næste 1-2uger, og fjerner
endnu 1mm af toppen på udstødningsporten :) man vil jo gerne ha at den
letter lidt hjul når den sætter ud fra krydset :)

Fra : Hekto

Dato : 05-10-03 22:03

In article <blpvg2$gob$1@sunsite.dk>, Moller says...
> Som Nok hiver Cyll. af igen inden for den næste 1-2uger, og fjerner
> endnu 1mm af toppen på udstødningsporten :) man vil jo gerne ha at den
> letter lidt hjul når den sætter ud fra krydset :)

Pas nu på, at porten ikke får en udformning der 'fanger' ringene!
Er du rigtig modig, sætter du et par extra bundpakninger i, og drejer
lidt af toppen, så du får ændret skylletiderne væsentligt.

Fra : Moller

Dato : 05-10-03 22:09

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote in message
> In article <blpvg2$gob$1@sunsite.dk>, Moller says...
> >
> Pas nu på, at porten ikke får en udformning der 'fanger' ringene!

Bare rolig :) jeg tilpasser kanterne efter hver gang, så de har en lille
skråning, så de ikke slider dem :)

> Er du rigtig modig, sætter du et par extra bundpakninger i, og drejer
> lidt af toppen, så du får ændret skylletiderne væsentligt.

Du må godt kalde mig en pivskid der :) lidt endnu.... men måske den
anden motor sku prøve det :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Hekto

Dato : 06-10-03 07:03

In article <blq198$c3h$1@sunsite.dk>, Moller says...
> Bare rolig :) jeg tilpasser kanterne efter hver gang, så de har en lille
> skråning, så de ikke slider dem :)

Mnjaaah ... de skal nu ikke bare være skrå. Porten skal beskrive en
'bue' (eller endnu bedre en parrabel, for feinschmeckere), sådan at
ringene 'langsomt' bliver skubbet på plads, når de passerer porten.

Fra : Moller

Dato : 06-10-03 13:27

> Mnjaaah ... de skal nu ikke bare være skrå. Porten skal beskrive en
> 'bue' (eller endnu bedre en parrabel, for feinschmeckere), sådan at
> ringene 'langsomt' bliver skubbet på plads, når de passerer porten.

Uh, det var det der var grunden til at porte ikke må være firkantet, men
buede i hjørnerne :) jamen, så må det jo hjælpe en del på MZ'en... for på
midten af udstødningsporten går den lige som ned i en rund bue, ikke op, men
rund... du ved lige som et omvendt W hvis man ser på toppen. ik meget, men
lidt :( men på den anden side, bare tilpasningen mellem støbning og foring,
er totalt grinagtigt :) burde ha taget før og efter billeder :)

VH
Lars Molnit

Fra : Pcman

Dato : 06-10-03 13:45

> [...]
> Er du rigtig modig, sætter du et par extra bundpakninger i, og drejer
> lidt af toppen, så du får ændret skylletiderne væsentligt.

Jeps, eller du tager bundpakningen og skærer en aluminiumpakning ud i 2 mm
tykkelse. Dernæst hiver du 2 mm af topstykket. Det virker da helt fint på en
knallert
--
VW autocamper 2.0 boxer 1980
Maico 250 B 1960

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-10-03 16:07

Pcman wrote:
> Dnepr K-750 2 cyl. boxer med sidevogn 1966

Vi skal ha' undersøgt om man får noget godt ud af at bygge noget
mere kompression på sådan en 750cc sideventiler ..
(helst noget andet end smadrede plejllejer og afbrændte stempler)

// Hans, der håber at kunne nå det sidste malearbejde på Russeren
// inden udgangen af denne uge..
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-10-03 00:52

Moller wrote:
> Nopes, men en Bisse-MZ som stadig er blid i verdagen, men må nok erkende
> at jeg må vinke farvel til bunden på et tidspunkt :)

Bare det ikke er den samme bund som jeg vinkede farvel til 3 gange
dengang jeg brugte MZ ES150-motorer i mine sidste knallertdage ...
(på et stel fra en 4gears Gilera iøvrigt)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Moller

Dato : 06-10-03 13:24

> Bare det ikke er den samme bund som jeg vinkede farvel til 3 gange
> dengang jeg brugte MZ ES150-motorer i mine sidste knallertdage ...
> (på et stel fra en 4gears Gilera iøvrigt)

Håber ikke den er så dårlig min kære 241cc motor + det løse (sidste
overstørelse) ... især ikke når den med tiden blir boret til 300cc :)

Men indtil nu har den oki bund, og en rask wheelie ved at lade den tæske
ind i den sløve powerband er den ike helt dårlig til... kun nogen 2-3cmm...
men med tiden kan den vel lære at lette hjul på vej ud af krydset :) især
hvis Hekto blir ved med at komme med ide'er som jeg lige nu ikke tør gøre :)
men nok må gøre en dag, for ikke at blive kaldt en tøsedreng :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-10-03 16:05

Moller wrote:
> Men indtil nu har den oki bund, og en rask wheelie ved at lade den tæske
> ind i den sløve powerband er den ike helt dårlig til... kun nogen 2-3cmm...

Den bund jeg snakkede om var så bundlejet til plejlstangen, der
gentagne gange satte sig ..

// Hans

Fra : Moller

Dato : 07-10-03 09:29

> Den bund jeg snakkede om var så bundlejet til plejlstangen, der
> gentagne gange satte sig ..

ååååhhhh, du glemte at hælde olie på :)

VH
Lars Molnit

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-10-03 14:34

Moller wrote:
> ååååhhhh, du glemte at hælde olie på :)

Nej, den kørte på 6% ... (da jeg havde smadret 2;)

// Hans, nu med RD der lyder som en gammel Puch.
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Moller

Dato : 08-10-03 14:46

> Nej, den kørte på 6% ... (da jeg havde smadret 2;)

Hmmmm, sygt... godt 251'er er mere sejlivet, den blæser bare
krumtapspakningerne ud, når den blir pumpet for hårdt :) men 7-9-13 er det
ik sket endnu :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi