Springer forlys-sikring
Fra : Carsten

Dato : 02-10-03 19:50

Har her i eftermiddag hentet min ZZR fra (ventil)service hos Søborg MC, og
opdager da jeg kører fra arbejde nu her kl. 20.00 at jeg ikke har andet
end positionslys. Da jeg har listet hjem (kun få km) kigger jeg selvsagt
sikringerne igennem og forlys er rigtignok brændt over. Sætter den eneste
"spare" i og sætter tænding på - "pufff" sikringen brænder med det samme
igen.

Cyklen har fået nyt kædekit og fået stillet ventiler, så hvad f.... kan de
have gjort ved den som har berørt forlys ??? Løber der lysledninger under
tanken som kan være i klemme eller hva' ?

Det skal nævnes at alle andre lys virker. Det er kun forlys (incl. langt
lys) den er gal med.

Jeg kører selvsagt forbi dem i morgen, men eftersom de er ved at flytte
til Herlev får jeg dem nok ikke til at tage sig af det med det samme, så
hvis i har nogen råd tager jeg dem gerne.

Venligst

Carsten
ZZR-1100 uden forlys - pisse irriterende...

Fra : Ninja Rider

Dato : 02-10-03 20:01

Hejsa

Carsten wrote:

> [...]
>"spare" i og sætter tænding på - "pufff" sikringen brænder med det samme

Det er garenteret det som du selv er inde på, med en ledning der er
kommet i klemme et sted, og kortslutter til stel!
Jeg har prøvet det samme på en Scooter hvor ledningen fra bremselyset
var kommet i klemme der hvor skjoldet var skruet på styret. Det
resulterede i at når du trykkede på bremsen, sprang den sikringen!

Mvh Emil

--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Carsten

Dato : 02-10-03 21:09

Carsten wrote:

> Cyklen har fået nyt kædekit og fået stillet ventiler, så hvad f.... kan de
> have gjort ved den som har berørt forlys ??? Løber der lysledninger under
> tanken som kan være i klemme eller hva' ?

Tillæg: er det "farligt" at køre på den når man tager i betragtning at det
kun er forlys den er gal med ? Altså jeg tænker på om jeg kan forværre
situationen ved at køre den til Søborg i morgen ?

Carsten (det her sux bare for vildt)

Fra : Megas

Dato : 03-10-03 06:29

Carsten wrote:

> [...]
> at det kun er forlys den er gal med ? Altså jeg tænker på om jeg kan
> forværre situationen ved at køre den til Søborg i morgen ?

Well, det er jo ik farligt når sikringen ER røget - så er der jo ikke strøm
i ledningen mere.. Men det er måske farligt at køre uden lys, fordi
bilisterne måske ikke ser dig så godt uden (& polisen ser dig med det samme
*G*).

--
Megas

Fra : Carsten

Dato : 03-10-03 16:10

Carsten wrote:

> [...]
> "spare" i og sætter tænding på - "pufff" sikringen brænder med det samme

I panik over ikke at kunne få fat i Søborg MC (de er ved at flytte til
Herlev) gik jeg selv i krig med at finde ud af hvad der kunne være
årsagen. Efter at have pillet tank, luftfilter og -hus af fandt jeg
hurtigt en ledning som øjensynligt gik ind i ventildækslet (topstykket ?).
Et hurtigt kig i min haynes fortalte mig at det vist ikke var meningen, og
ganske rigtig så kunne jeg også se herfra at den rød/gule ledning var
forlys. Den ledning som nu gik ind i ventildæksel er iflg. haynes en
ekstraledning som går retur fra forlygten og blot skal ende løst under
tank/luftfilterhus.

Ledningen sad ret fast under dækslet, men jeg kunne se, at det kun var
spidsen af muffen incl. plastik som gik ind under og jeg kunne godt rokke
ledningen/muffen lidt. Godt med kræfter i og lidt rokken til højre og
venstre fik ledningen fri. Muffen var totalt klemt i stykker så der har
helt sikkert været god stelforbindelse. Lån af horn-sikringen til forlys
viste at det var problemet - nu virkede alt (altså undtagen hornet).

Venligst

Carsten (glad igen, men nu uden horn, indtil jeg finder en sikringspusher)