/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
El diagram til Ducati 750 S søges
Fra : Brian Lænø


Dato : 01-10-03 17:54

Hej
Er der en der ligger inde med et el diagram til en Ducati 750 S.
Motoren i min gamle elefant (15 år) er ved at være lidt slidt.
Gearskiftet omkring 1-2 gear har gået bedre, og startermotoren skal
renoveres / udskiftes.
I stedet for at hælde en masse penge i en gammel motor, så vil jeg prøve at
lægge en ny i.
Den motor jeg vil lægge i, er fra en 750 S.
750 S er med indsprøjtning, og min gamle er med karburator.
Jeg vil genbruge karburatorerne og det gamle ledningsnet, den bliver for dyr
hvis jeg også skal købe indsprøjtningen m.m.
Jeg kunne godt tænke mig at studere ledningsnettet fra en 750 S, for at se
hvilke problemer jeg kan løbe ind i.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



 
 
Bjørn S (01-10-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 01-10-03 18:42


"Brian Lænø" skrev

> Hej
> Er der en der ligger inde med et el diagram til en Ducati 750 S.

Jeg kan hjælpe dig med en papirkopi fra en 900 S (min scanner er ikke
tilsluttet), de burde være ens.
Dog er tændingsmodul og indsprøjtning i samme boks, så der er jo ikke så
mange tilslutninger tilbage.. Olietryk, generator, og frigearskontakt, samt
starter.
Det kræver dog din postadresse, skriv eventuelt til
bjoskoSNABELAworldonline.dk

--
/Bjørn



Brian Lænø (01-10-2003)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 01-10-03 19:02


"Bjørn S" skrev
>
> "Brian Lænø" skrev
>
> > Hej
> > Er der en der ligger inde med et el diagram til en Ducati 750 S.
>
> Jeg kan hjælpe dig med en papirkopi fra en 900 S (min scanner er ikke
> tilsluttet), de burde være ens.
> Dog er tændingsmodul og indsprøjtning i samme boks, så der er jo ikke så
> mange tilslutninger tilbage.. Olietryk, generator, og frigearskontakt,
samt
> starter.
> Det kræver dog din postadresse, skriv eventuelt til
> bjoskoSNABELAworldonline.dk
>
Jeg regner med at kunne genbruge mine elektronik bokse til tændings
advansering.
Det vil være godt med de rigtige farvekoder til ledninger.
Jeg har sent en mail.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



D@n Dethlefsen (01-10-2003)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 01-10-03 19:37

Brian Lænø wrote:
> Hej
> Er der en der ligger inde med et el diagram til en Ducati 750 S.
> Motoren i min gamle elefant (15 år) er ved at være lidt slidt.
> Gearskiftet omkring 1-2 gear har gået bedre, og startermotoren skal
> renoveres / udskiftes.
> I stedet for at hælde en masse penge i en gammel motor, så vil jeg
> prøve at lægge en ny i.
> Den motor jeg vil lægge i, er fra en 750 S.
> 750 S er med indsprøjtning, og min gamle er med karburator.
> Jeg vil genbruge karburatorerne og det gamle ledningsnet, den bliver
> for dyr hvis jeg også skal købe indsprøjtningen m.m.
> Jeg kunne godt tænke mig at studere ledningsnettet fra en 750 S, for
> at se hvilke problemer jeg kan løbe ind i.

Hvor mange $$ koster indsprøjningen oveni ?.
Personligt synes jeg efter at havde prøvet Ducati med & uden sprøjt at det
ville være et uheldigt sted at spare. Jeg synes bare at 750 motoren går så
meget bedre med indsprøjtning iforhold til den Paso med Weber jeg også har
kørt en del km på.
Hvor mange timer/kr.- skal du ligge i at få dine (måske) slidte karburatorer
til at fungere tilfredsstillende på den nye motor ?
Kan din "gamle" elektronik "samarbejde" korrekt med de nye typer føler på
750S motoren ?

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





Brian Lænø (01-10-2003)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 01-10-03 19:57


"D@n Dethlefsen" skrev
> Brian Lænø wrote:
> > Hej
> > Er der en der ligger inde med et el diagram til en Ducati 750 S.
> > Motoren i min gamle elefant (15 år) er ved at være lidt slidt.
> > Gearskiftet omkring 1-2 gear har gået bedre, og startermotoren skal
> > renoveres / udskiftes.
> > I stedet for at hælde en masse penge i en gammel motor, så vil jeg
> > prøve at lægge en ny i.
> > Den motor jeg vil lægge i, er fra en 750 S.
> > 750 S er med indsprøjtning, og min gamle er med karburator.
> > Jeg vil genbruge karburatorerne og det gamle ledningsnet, den bliver
> > for dyr hvis jeg også skal købe indsprøjtningen m.m.
> > Jeg kunne godt tænke mig at studere ledningsnettet fra en 750 S, for
> > at se hvilke problemer jeg kan løbe ind i.
>
> Hvor mange $$ koster indsprøjningen oveni ?.
> Personligt synes jeg efter at havde prøvet Ducati med & uden sprøjt at det
> ville være et uheldigt sted at spare. Jeg synes bare at 750 motoren går så
> meget bedre med indsprøjtning iforhold til den Paso med Weber jeg også har
> kørt en del km på.
> Hvor mange timer/kr.- skal du ligge i at få dine (måske) slidte
karburatorer
> til at fungere tilfredsstillende på den nye motor ?
> Kan din "gamle" elektronik "samarbejde" korrekt med de nye typer føler på
> 750S motoren ?
>
Hvis jeg skal have indsprøjtning med, så skal jeg også have benzinpumpe,
ledningsnet samt styreenhed (computer) med.
Det vil nok koste 10.000 kr. ekstra.
Så er der problemet med plads til benzinpumpen, normalt er den vist bygget
ind i tanken på en Ducati.
Den nuværende motor (Pantah) er med pick-ups og Kokusan elektronik bokse
(tændings forskydning).
Om det gamle elektronik kan sammenarbejde med den nye motor, håber jeg at
kunne læse ud af et ledningsdiagram.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Bjørn S (01-10-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 01-10-03 20:44


"Brian Lænø" skrev i en meddelelse
> Hvis jeg skal have indsprøjtning med, så skal jeg også have benzinpumpe,
> ledningsnet samt styreenhed (computer) med.
> Det vil nok koste 10.000 kr. ekstra.
> Så er der problemet med plads til benzinpumpen, normalt er den vist bygget
> ind i tanken på en Ducati.
> Den nuværende motor (Pantah) er med pick-ups og Kokusan elektronik bokse
> (tændings forskydning).
> Om det gamle elektronik kan sammenarbejde med den nye motor, håber jeg at
> kunne læse ud af et ledningsdiagram.

Det er desværre en meget generell el-diagram du får fra mig, hvor et stik
med x antal ledninger forsvinder ind i indsprøjtning/tændingsboks, men hvor
de kommer fra, skulle være til at hitte rede i.
Kan godt se problemet med selve benzinpumpen, men forøvrigt er jeg enig med
Dan.
Det var en stor forbedring på 750 og 900 da de fik indsprøjtning, også
ydelsesmessigt, og de kører rigtig godt og "harmonisk" med det.
Har du tjecket hos nogle tyske huggere ?
*- men husk nu, hvis du laver noget hokus pokus med indsprøjtning, en
benzinpumpe af den slag er så vidt jeg ved ALTID beregnet, og er udviklet
for at ligge neddykket i benzin, får den luft siger det KAPOW !!

*Det var ihvertfald hvad jeg lærte i mine dage hos Bosch, på et kursus
fortalte kursusholderen om nogle drenge som havde fundet ud af at skille en
sådan pumpe ad og reparere den (udslidte kul), normalt kører den med
benzinen rundt kul og rotor, og er konstruered så den aldrig kan gå tør, men
i dette tilfælde kom der luft til, det var ikke så godt :-/

--
/Bjørn



Brian Lænø (01-10-2003)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 01-10-03 21:24


"Bjørn S" skrev

> > Hvis jeg skal have indsprøjtning med, så skal jeg også have benzinpumpe,
> > ledningsnet samt styreenhed (computer) med.
> > Det vil nok koste 10.000 kr. ekstra.
> > Så er der problemet med plads til benzinpumpen, normalt er den vist
bygget
> > ind i tanken på en Ducati.
> > Den nuværende motor (Pantah) er med pick-ups og Kokusan elektronik bokse
> > (tændings forskydning).
> > Om det gamle elektronik kan sammenarbejde med den nye motor, håber jeg
at
> > kunne læse ud af et ledningsdiagram.
>
> Det er desværre en meget generell el-diagram du får fra mig, hvor et stik
> med x antal ledninger forsvinder ind i indsprøjtning/tændingsboks, men
hvor
> de kommer fra, skulle være til at hitte rede i.
> Kan godt se problemet med selve benzinpumpen, men forøvrigt er jeg enig
med
> Dan.
> Det var en stor forbedring på 750 og 900 da de fik indsprøjtning, også
> ydelsesmessigt, og de kører rigtig godt og "harmonisk" med det.
> Har du tjecket hos nogle tyske huggere ?
> *- men husk nu, hvis du laver noget hokus pokus med indsprøjtning, en
> benzinpumpe af den slag er så vidt jeg ved ALTID beregnet, og er udviklet
> for at ligge neddykket i benzin, får den luft siger det KAPOW !!
>
> *Det var ihvertfald hvad jeg lærte i mine dage hos Bosch, på et kursus
> fortalte kursusholderen om nogle drenge som havde fundet ud af at skille
en
> sådan pumpe ad og reparere den (udslidte kul), normalt kører den med
> benzinen rundt kul og rotor, og er konstruered så den aldrig kan gå tør,
men
> i dette tilfælde kom der luft til, det var ikke så godt :-/
>
I første omgang regner jeg med prøve med karburatorerne.
Senere kan jeg altid prøve med indsprøjtning.
Hvis jeg skal bruge indsprøjtning, så skal jeg sikkert også have en ny
benzin tank (en til indbygning af benzin pumpe).
På de nyere udgaver af elefanten er der indsprøjtning, men stellet på disse
er lavet anderledes, så det er ikke sikkert sandsynligt at en benzin tank
vil passe.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste