'Pompone'
Fra : Hekto

Dato : 01-10-03 11:42

Et par friske billeder af Duc'en.

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=375

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : Pwh

Dato : 01-10-03 15:01

Hekto wrote:
> Et par friske billeder af Duc'en.
>
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=375

Tilykke med den, den står fandeme flot på de billeder.
Kan vi også få lov til at hører lidt om hvordan den er
at kører på, den er vel tung og tam i forhold til din gamle KR-1'er
Det er sgu da en god ting at den er indregistreret så du ikke skal ligge
og rode med det afgiftsbøvl

/Jens Kwak KR-1 (som gerne bytter lige over med Hekto)

Fra : Hekto

Dato : 01-10-03 15:21

In article <3f7ade35$0$54814$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> [...]
> og rode med det afgiftsbøvl
>
> /Jens Kwak KR-1 (som gerne bytter lige over med Hekto)

Taaak!

Ja, den er egentlig ikke i dårlig stand. (det var de andre nu egentlig
heller ikke; men der var små forskelle)

Hmmmmm ... køre på?
Den kræver noget tilvænning! Jeg har kun fået kørt een længere tur, og
så nogle smutture.
Umiddelbart virker den håbløs til bykørsel, selv om den har en af de
lave gearinger.
Den har ca. samme ydelse som KR-1'en; men vejer 60 kg mere. Den er
også nogenlunde lige så godt styrende og stiv; men måske en anelse
mere træg i det. Den er nu ganske stabil i svingene, og jeg kan da se
at 'kyllinge-striben' er næsten minimeret.
Bundtræk er der selvfølgelig uendeligt meget mere af, end på KR-1'en;
men den vil da gerne køres med nogle omdrejninger for sådan rigtigt at
vågne op!
Det er en rigtig god fornemmelse man har, når man giver gas fra
stilstand, og lyden er ikke til at gå fejl af, selv om potterne er
tækkelige p.t.

Den kan ikke rigtigt sammenlignes med noget af det andet jeg har kørt
på, det er en oplevelse for sig selv. Ellers er der ikke megen luksus.
Smalt clip-on styr, træ-hårdt sæde og en hård kobling m.m.

---

Fra : Bjørn S

Dato : 01-10-03 15:22

"Hekto"skrev i en meddelelse

> Et par friske billeder af Duc'en.

Snadder !
Et par hvide urskiver, og lidt gejl... f.eks som fra www.ducati.dk -
fotoalbum - generalforsamling 2003 , der står et par flotte Pantaer på siden

Glasset ind til ventilstyringen/drevet er lidt sjov der.
(Jeg har et par af billederne i høj opløsning :)

--
/Bjørn

Fra : Hekto

Dato : 01-10-03 15:33

In article <TpBeb.1381$1f1.37980@news010.worldonline.dk>,
bjosko@REmoVEyahoo.com says...
> [...]
>
> Glasset ind til ventilstyringen/drevet er lidt sjov der.
> (Jeg har et par af billederne i høj opløsning :)

??? ... Det er på en Bevel Drive!?

Min er med remtræk.
Vinteren skal bruges på små kosmeiske forbedringer, og så at pudse.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650

Fra : Richard

Dato : 01-10-03 21:04

Hekto wrote:

> Et par friske billeder af Duc'en.

Ganske vellignende skulle jeg hilse og sige...

...og krikken styrer tilsyneladende heller ikke værst

Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer
'89 GB500 Another Nordic GreyBeard
www.dfmc.dk/richard_pade

Fra : Hekto

Dato : 01-10-03 23:02

In article <blfbvj$7hr$1@abbeden.bunk.cc>, Richard says...
> Ganske vellignende skulle jeg hilse og sige...
>
> ..og krikken styrer tilsyneladende heller ikke værst

Nej, fin lille aftentur, med en smuk aftenhimmel!

Eneste problem er, at når krikken begynder at synes at det er rigtig
sjovt, så begynder jeg at tvivle på morskaben!
Næste år mødes vi nok et sted på 'midten', og så skal det nok blive
sjaw!
--

www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Richard

Dato : 01-10-03 23:08

Hekto wrote:

> Nej, fin lille aftentur, med en smuk aftenhimmel!

Ja der er color på tossen disse tørre efterårsaftenstemninger

> [...]
> sjovt, så begynder jeg at tvivle på morskaben!
> Næste år mødes vi nok et sted på 'midten', og så skal det nok blive

Ja men det er da bedre at have en cykel, der udfordre en, end en man
behersker fuldtud - så er man jo reelt vokset fra den

Fra : Hekto

Dato : 01-10-03 23:18

In article <blfj87$mp3$1@abbeden.bunk.cc>, Richard says...
> Ja men det er da bedre at have en cykel, der udfordre en, end en man
> behersker fuldtud - så er man jo reelt vokset fra den

Absolut!
Jeg har heller ikke fortrudt!