vedr køb af MC i udland......
Fra : Søren Jim

Dato : 01-10-03 09:27

Hejsa
Hvordan kan man sikre sig at den MC man køber i udlandet ikke er meldt
stjålet, er lidt nervøs ved at skulle nu MC i England......

Scenario
En sælger af en MC melder sin MC stjålet og får sine forsikringspenge,

Men sælger har jo stadig alle papirene og der kommer en tossegod Dansker der
syntes hans MC er vildt billigt køber og kører glad til DK med sin nye MC.

HVAD NU !
Hvad sker der når man køre til Told/Syn det ville jo være rart
at det blev chekket...............

Ps.
Kan man tjekke inden man køber om den skulle være meldt stjålet...

MVH
Søren (med stor undren og ejer af en stk. CBR1000F)

Fra : Janner

Dato : 01-10-03 09:32

"Søren Jim" <fsgbooking@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> at det blev chekket...............
>
> Ps.
> Kan man tjekke inden man køber om den skulle være meldt stjålet...

Har du en købs kontrakt på den scooter du har købt fra sælger er det ikke
dit problem om den er stjålet elller ej. Du har dit på dt rene og kan jo
dokumentere købet.

Men nu du nævner GB pas på om lygten er asymetrisk og dermed lyser forkert,
er det bare indstillingen af lyset er det ikke noget problem , det er straks
værrer hvis selve lygten har forkert udformning.

Hygge

Jan
CBR929RR
www.gugmc.dk

Fra : Søren Jim

Dato : 01-10-03 09:55

SNIP

> [...]
straks
> værrer hvis selve lygten har forkert udformning.

Jeg har allerede en UK registreret MC (CBR1000F 93'), da jeg bor i
Belfast....
så jo jeg kender godt til lygte problemet samt Speedometer
men der er mange import Mc'er herover så det er nemt og billigt at få lygter
den anden vej.....

MVH Søren
så jo jeg kender til lygte problemet

Fra : TheHobbit

Dato : 01-10-03 10:24

Hvis du har det originale registreringsbevis og et underskrevet købsbevis
fra den ejer der står anført på det. Så vil jeg mener det er hans problem
hvis han har meldt den stjålet og fået forsikringspremien. Du har jo
papirene og hans underskrift på at handlen er gyldig.

Rent praktisk kan det nok heller ikke lade sig gøre eftersom han garanteret
skal aflevere registreringsbeviset til forsikringsselskabet.

Har du deriomod købt den af en person der ikke har registreringsbeviset
eller som har "smidt det væk" og den rigtige ejer melder den stjålet - så
har du et problem. Så er det nemlig ikke din mc - uanset om du har købt og
betalt den med underskrevet købsbevis og det hele.

Stephan

Fra : Richard

Dato : 01-10-03 21:14

Søren Jim wrote:

> Hvordan kan man sikre sig at den MC man køber i udlandet ikke er meldt
> stjålet, er lidt nervøs ved at skulle nu MC i England......

Husk også på, at der kan være lån med pant i et køretøj - i D ligesom
herhjemme i det mindste - og at panthaver er kold over for, om du har nok
så mange kvitteringer fra sælger/låntager. De tager bare cyklen med for at
sikre deres tilgodehavende (hvis de kan finde den)

I D vil reg.attesten - Fahrzeugbrief - så ligge som pant hos panthaver,
men prøv også at checke, hvad situationen er vedr. pant i køretøjer i UK,
hvis du skal have en cykel med hjem.

Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer
'89 GB500 Another Nordic GreyBeard