Hvordan sælger man??
Fra : Trille

Dato : 30-09-03 20:06

Hej

Jeg skal sælge min motorcykel, kan nogen forklare hvordan det forgår? Den er
fra 1988, købt hos en forhandler for 3 år siden, den er ikke synet siden da
jeg købte den.

Hvad skal der gennemgås og ske med mig og den som køber den?

Håber nogen kan hjælpe.

MVH Trille

Fra : Hekto

Dato : 30-09-03 20:45

In article <blckb0$4lh$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>, Trille says...
> [...]
> jeg købte den.
>
> Hvad skal der gennemgås og ske med mig og den som køber den?

Hmmmm ... der skal vel ske det, at du sætter den til salg? ;0)
I Den Blå Avis eller på www. motorscout.dk eller
dk.marked.privat.motorcykel.

Så kommer der en køber. Du ser hans kørekort, noterer navn o.s.v. eller
hvis han er i bil/MC bliver den vel stående, så du er sikker på han
kommer tilbage!

Lav en slutseddel, hvorpå der står hvad han køber, til hvilken pris. I
skriver under på 2 kopier, og så ejer han den. Han/hun skal syne og
omregistrere, alternativt afmelde den inden 3 uger.
Den skal synes fordi den er over 5 år gammel og ikke er synet inden for
det sidste år.
Du får pengene kontant, på bankcheck eller overført på din konto, inden
han/hun går med cyklen.

- det kan gøres mere indviklet.

--
/Hekto

Ducati Pantah 600 SL + Suzuki LS650 + GS450E Til Salg!
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Trille

Dato : 30-09-03 21:03

Hæ hæ jeg har muligvis en køber.
Det med DBA.dk kunne jeg godt finde ud af i forevejen.
Den er syntet 2000, kan det virkelig passe den skal syntes igen? Det er kun
3 år siden.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-09-03 21:07

"kan det virkelig passe den skal syntes igen"

Jep

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Richard

Dato : 30-09-03 21:11

Trille wrote:

> Den er syntet 2000, kan det virkelig passe den skal syntes igen? Det er kun
> 3 år siden.

Nej selvfølgelig - du skal da bare ringe til Statens Biltilsyn og
fortælle, hvor fin den er, og hvor lidt den har kørt siden sidste syn...

... spøg til side, synsreglerne i din situation er jvf www.bilsyn.dk:

citat
Hvornår til registreringssyn?
En bil skal til registreringssyn,
* hvis der sker ejerskifte og bilen er registreret 1. gang for mere
end 4 år siden og bilen ikke har været til periodisk syn indenfor de
seneste 2 år
citat slut

Så der er ingen vej udenom. Men det gør ikke nødvendigvis ondt andre
steder end i tegnebogen

Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Trille

Dato : 30-09-03 21:14

Men skal ham der køber den gøre det eller mig eller er det lige meget??

Fra : Richard

Dato : 30-09-03 21:30

Trille wrote:

> Men skal ham der køber den gøre det eller mig eller er det lige meget??

Vil han købe den usynet? - det er lige meget hvem, der be- og stiller til
syn med cyklen; men vil han ikke sikre sig, at den er/kan synes? - køber
han den usynet er det vel til en lavere pris, hvis nu der skulle være
noget galt med den, ikke?

Det vigtigste er, at du ikke giver ham reg.attesten, før du har fået
indløst checken, for med attesten kan han ejerskifte cyklen, så snart han
har en ren synsattest. Mød ham evt. på motorkontoret og bed ham medbringe
kontanter og sit forsikringsbevis, så medbringer du reg.attest,
synsrapport og nøgler. Så har du vished for, at cyklen ejerskiftes uden
forsinkelse.

Richard Pade, Sorgenfri, DK
- der en gang købte en brugt bil af en student, der havde ejet bilen 2-3
uger, og købt den af en "dame i sort", der selv havde købt den 2-3 uger
tidligere af en mand, der efterhånden var ret træt af, at hans gamle bil
aldrig blev ejerskiftet og nu truede studenten med bål og brand - på
pakistansk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 01-10-03 06:46

Trille wrote:
> Den er syntet 2000, kan det virkelig passe den skal syntes igen? Det
> er kun 3 år siden.

Reglerne for syn af MC er som følger:

Motorcyklen er førstegangs-indregistreret for under 5 år siden skal den ikke
synes ved ejerskifte.

Motorcyklen er førstegangs-indregistreret for mellem 5 og 10 år siden skal
den ikke synes i forbindelse med ejerskifte hvis motorcyklen er synet inden
for to år.

Motorcyklen er førstegangs-indregistreret for over 10 år siden skal den ikke
synes i forbindelse med ejerskifte hvis motorcyklen er synet inden for det
sidste år.

Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer og
skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
forsvinder. Grunden til dette er at man ikke behøver at læse hele strengen
for at kunne følge med i en tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en
forståelse for hvad det handler om. Der er mange der stadig har modems, og
derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-09-03 21:09

"hvis han er i bil/MC bliver den vel stående"

Pas på, den kan være stjålet, det er jo før hørt her i gruppen.

Pas på med at modtage check, få den indløst inden køber får overdraget MC'en

Fra : Hekto

Dato : 30-09-03 21:12

In article <blcns5$1j0u$2@news.cybercity.dk>, Henrik Nielsen -
RaptorMC.dk says...
> Pas på med at modtage check, få den indløst inden køber får overdraget MC'en

Jeg skrev netop Bankchek! Altså en chek udstedt af banken på beløbt.
Det er således banken der hæfter for beløbet, idet køberen allerede har
'købt' cheken af banken.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-10-03 07:50

Det var heller ikke rettet mod dig. Det var bare sådan generelt, ingen andre
havde jo nævnt det indtil nu

Fra : Hekto

Dato : 01-10-03 08:50

In article <bldthg$pfg$1@sunsite.dk>, xng@post.cybercity.dk says...
> Det var heller ikke rettet mod dig

I know!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : Pwh

Dato : 01-10-03 09:02

Hekto wrote:
> [...]
>>

> Jeg skrev netop Bankchek! Altså en chek udstedt af banken på beløbt.
> Det er således banken der hæfter for beløbet, idet køberen allerede

Yes, en bankchek er det eneste rigtige til den slags handler, kontanter
kan blive stjålet eller værer falske og en personlig check ville jeg aldrig modtage.
Jeg mener at det koster ca 25 kr at købe en check af banken, husk bare at få
den udstedt til den der skal modtage beløbet og ikke til ham der køber cheken.

/Jens Kwak KR-1 (betalt med bankchek)

Fra : Trille

Dato : 30-09-03 21:44